تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۳۳۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
متلک پرانی اوباما و رامنی در مهمانی شبانه
نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات این کشور در مهمانی سالانه یک خیریه کاتولیک در نیویورک شرکت کرده بودند. آن‌ها طبق رویه همه ساله این مهمانی، با پرهیز از سخنان جدی سیاسی، از زبان ظنز برای شوخی درباره خود و رقیبشان استفاده کردند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده و میت رامنی، رقیب جمهوری خواه وی از فرصت حضور همزمان در یک مهمانی شبانه خیریه در نیویورک برای متلک پرانی به یکدیگر استفاده کردند.

به گزارش شفاف به نقل از بی‌بی سی، اوباما در سخنانی طنزآمیز عملکرد خود در نخستین مناظره انتخاباتی را به زیر سوال برد و به ثروت رامنی اشاره کرد. رامنی هم ضمن شوخی درباره ثروت خود، به اوباما به خاطر افزایش بدهی عمومی آمریکا طعنه زد.

نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات این کشور در مهمانی سالانه یک خیریه کاتولیک در نیویورک شرکت کرده بودند. آن‌ها طبق رویه همه ساله این مهمانی، با پرهیز از سخنان جدی سیاسی، از زبان ظنز برای شوخی درباره خود و رقیبشان استفاده کردند.

هدف از برگزاری این مهمانی، جمع آوری پنج میلیون دلار برای کمک به کودکان به وسیله بنیادهای خیریه کاتولیک است.

هیچ کدام از دو نامزد اصلی ریاست جمهوری آمریکا کاتولیک نیستند. اوباما پروتستان و رقیبش پیرو آیین مورمون است. میت رامنی پیش از اوباما در مهمانی خیریه پنجشنبه شب سخنرانی کرد.

رامنی در سخنانش با اشاره به لباس رسمی شرکت کنندگان گفت اوباما تنها چند ماه از ریاست جمهوری‌اش باقی است و در حالی که به مهمانان نگاه می‌کند، پیش خود فکر می‌کند که چگونه می‌تواند به توزیع ثروت بپردازد.

اوباما و رامنی تاکنون دو بار مناظره کرده‌اند و دوشنبه برای آخرین بار رو در روی هم قرار خواهند گرفت. جمهوری خواهان اوباما را به داشتن افکار سوسیالیستی و تلاش برای توزیع ثروت در سطح جامعه متهم کرده‌اند.

رامنی با اشاره به لبخند‌ها و خنده‌های جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در مناظره با پل رایان، نامزد معاونت ریاست جمهوری جمهوری خواهان، از عدم حضور او در مهمانی ابراز تاسف کرد، چرا که به گفته رامنی خنداندن بایدن کار آسانی است. رامنی گفت رئیس جمهوری آمریکا به پاپ گفته است که هر وقت از او انتقاد شد، باید پاپ جان پل دوم، رهبر سابق کاتولیک‌ها را مقصر جلوه دهد.

می‌ت رامنی با اشاره به اینکه در سختی‌ها همیشه همسرش در کنارش ایستاده، گفت در موارد مشابه، بیل کلینتون درکنار باراک اوباماست. اشاره او به حمایت بیل کلینتون از اوباما در مبارزات انتخاباتی بود.

باراک اوباما هم در سخنانش چندین بار عملکرد خود در نخستین مناظره انتخاباتی با رامنی را دستمایه خنده قرار داد و گفت میلیون‌ها نفر مانند خود او که دومین مناظره او و آقای رامنی در هفته جاری را تماشا کردند، به مناظره اول توجه نکرده بودند.

اوباما همچنین با اشاره به حضور او و رامنی در نیویورک برای شرکت در مهمانی خیریه گفت: «امروز برای خرید از فروشگاه‌ها به مرکز شهر رفتم.» او ادامه داد: «متوجه شدم که رامنی برای خریداری فروشگاه‌ها به مرکز شهر رفته است.» اوباما در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه «می‌ت» نام میانی رامنی است، گفت: «کاش من هم می‌توانستم از نام میانی‌ام استفاده کنم.»
نام میانی اوباما، حسین است و نام کامل نامزد جمهوری خواهان ویلارد میت رامنی است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۹ روز دیگر برگزار می‌شود و باراک اوباما و میت رامنی قرار است دوشنبه، ۲۲ اکتبر برای سومین و آخرین مناظره انتخاباتی رو در روی یکدیگر قرار بگیرند.
:
:
:
آخرین اخبار