تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۳۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وجود یک امدادگر در هر خانواده الزامی است
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: برای کاهش آسیب‌پذيري افراد در هنگام وقوع حادثه، وجود یک امدادگر در هر خانواده الزامی است.

بيژن فتاحی‌راد  اظهار کرد: یکی از اهداف این سازمان کاهش آسیب وارده به بیمار یا فرد حادثه‌دیده است هر چه مردم یک جامعه، خود آمادگی ارایه خدمات اولیه فوريتی به یک بیمار یا مصدوم هنگام وقوع حادثه را داشته باشند به همان میزان آسیب های احتمالی به افراد این جامعه کاهش می یابد.
وی با اشاره به شعار آموزشی جمعیت هلال احمر با عنوان " هر خانواده یک امدادگر"، افزود: دست‌یابی به این هدف محقق نمی‌شود مگر این‌که آموزش‌های همگانی در این زمینه فرا گرفته شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف آرمانی آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی عمومی نقش بسیار موثری خواهد داشت. بنابراین رسانه‌ها در تحقق این شعار و رسیدن به هدف مورد نظر در این زمینه می توانند بسیار کمک کنند.
فتاحی‌راد با بیان این‌که جمعیت هلال احمر خوزستان در حوزه جوانان بالغ بر 64 هزار عضو دارد، گفت: علاوه بر این‌که عضوگیری و جذب داوطلب توسط جمعیت در طول سال انجام می شود، در اردیبهشت ماه به مناسبت هفته هلال احمر و همچنين به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی عضوگیری افزایش مي‌يابد كه علاقمندان می‌توانند به مراکز مربوطه از جمله شاخه آزاد در شهرها و کانون‌های هلال احمر روستایی و کانون‌های هلال احمر دانش آموزی و دانشجویی مراجعه کنند.
وی ادامه داد: همه افراد علاقمند به فعالیت های عام‌المنفعه به محض عضوگیری در مراکز امور جوانان سامان‌دهی می‌شوند كه در مرحله نخست بايد یک دوره پایه عمومی 35 ساعته را سپری کنند كه در پایان دوره، گواهینامه دریافت می‌کنند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: برای ورود به دوره‌های تخصصی سازمان نيز گذراندن دوره پایه عمومی کمک‌های اولیه از سوی داوطلبان الزامی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار