تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۳۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جهان اسلام نیازمند وحدت کلمه واقعی
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امروز جهان اسلام برای گذر از مشکلات کنونی نیازمند وحدت کلمه واتحاد به معنای واقعی است.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با تبریک این ایام مبارک و خجسته، اظهار داشت: امروز همه وظیفه داریم برائت از مشرکین را فریاد بزنیم و مسلمانان سرتاسر عالم را به اتحاد و همبستگی فراخوانیم.

وی افزود: متاسفانه برخی در این زمینه تکلیف خود را زیر پا گذاشته و به دستور شیطان عمل می‌کنند و بنا را بر تفرقه و اختلاف گذاشته‌اند که عواقب سختی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

خطیب نماز عید قربان در اهواز با اشاره کوتاهی به حوادث سوریه و اعلام آتش بس در این کشور، گفت: از امروز به احترام این عید سعید اسلام و ایام البیض، به مدت چهار روز ارتش سوریه آتش بس را اعلام کرده و امیدواریم پس از آن، مخالفان دولت سوریه از مرکب شیطان پیاده شوند.

موسوی جزایری اظهار امیدواری کرد: شرایطی که هم اکنون در سوریه ایجاد شده، آزمایش موفقی برای مردم مسلمان این کشور باشد و از این آزمون الهی با سربلندی بیرون آیند.

وی همچنین با تفسیر آیه شریفه «و واعدنا موسی ثلاثین لیله و....» و نمازی که همراه با این آیه در دهه اول ماه ذی الحجه مستحب است، گفت: معنای این آیه ولایت و تقوا و دینداری است و اشاره دارد به انتخاب هارون توسط حضرت موسی به عنوان سرپرست خود؛ از این رو امکان ندارد که پیامبر (ص) جانشینی برای خود معرفی نکرده باشد.

امام جمعه اهواز بر شناخت و تببین دهه مبارک اول ذی الحجه و اهمیت آن به ویژه برای نسل جوان تاکید کرد و افزود: خداوند روزه را برای ماه رمضان و اعمالی همچون احرام، وقوف، سنگ زدن بر شیطان و.... را در دهه اول ذی الحجه بر حاجیان واجب کرد و امروز در آخرین روز این دهه مبارک، روز عید قربان اعمال آن‌ها تا حد زیادی به اتمام می‌رسد.

موسوی جزایری همچنین با اشاره به همزمان شدن عید قربان و روز جمعه، تصریح کرد: در صورتی که عید قربان در روز جمعه باشد، این عید را حج اکبر می‌نامند که ثوابی عظیم و توفیقات فراوان برای حجاج بیت‌الله الحرام دارد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار