تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۳۸۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهدا اعضاي جوان مرگ مغزي خوزستاني به سه بيمار نيازمند
مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان اهواز گفت: امروز با اهدا اعضاي جوان 30 سال مرگ مغزی، کلیه‌ها و کبد وی در اتاق عمل پیوند بیمارستان گلستان اهواز اهدا شدند.
 
دکتر عباس چنانه  اظهار كرد: در مهرماه امسال متاسفانه به علت سوانح شدید رانندگی پنج مورد مرگ مغزی  گزارش شد، اما متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های هماهنگ‌کننده‌های پیوند اعضا بیمارستان گلستان، خانواده‌ها به اهدا عضو رضایت ندادند.


 
وي افزود: امروز با اهدا عضو  جوان 30 ساله، جان سه بیمار نیازمند نجات داده شد. "جواد" 22 ساله و "عبدالکریم" 38 ساله کلیه دریافت نمودند و کبد هم توسط دکتر امین بحرینی، فوق تخصص جراحی پیوند بیمارستان گلستان، به مرکز پیوند کبد بیمارستان نمازی شیراز فرستاده شد.
 
چنانه گفت: پسنديده است هنگامی که خدای ناکرده، برای بیماری مرگ مغزی اتفاق می‌افتد، والدین و سرپرستان متوفی را به اهدا عضو تشویق کنند تا با اهدا اعضا، جان دوباره‌اي به بیماران نیازمند اهدا شود.
 
وی ادامه داد: بیشتر حوادث مرگ مغزی به علت تصادف‌های رانندگی اتفاق مي‌افتند که امیدواریم هموطنان با رعایت قوانین راهنمایی رانندگی از بروز حادثه‌ها جلوگیری کنند.
 
مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان اهواز با اشاره به برگزاري سلسله مباحث طرح "آموزش و سلامت" با حضور مربیان دبیرستان‌های اهواز، تصريح كرد: بخشی از این همایش که اولین جلسه‌اش  در هفته گذشته  در بیمارستان گلستان برگزار شد، مربوط به فرهنگ‌سازی اهدا عضو در مدارس اهواز بود.
 
چنانه گفت: در این مراسم تفاوت کما و مرگ مغزی تشریح شد و با ارايه بروشورهای آموزشی به  آموزگاران اهواز برای گسترش و برنامه‌ریزی ارتقا فرهنگ اهدا از طریق مدارس اهواز برنامه‌ریزی شد.
 
وی اضافه كرد: فرهنگ‌سازی اهدا عضو از بيماران مرگ مغزی در قالب طرح " آموزش و سلامت" ادامه خواهد یافت و معلمان آموزش پرورش اهواز مطالب آموخته شده را با دانش‌آموزان آموزش خواهند داد.
 
مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان اهواز عنوان كرد: آموزش آداب عیادت، فرهنگ اهدا عضو، آشنایی با رشته‌های علوم پزشکی و آشنایی با حقوق و مسولیت‌های شهروندی در مراکز درمانی دیگر آموزه‌های طرح "آموزش و سلامت" است که با ابتکار بیمارستان گلستان و با همکاری اداره آموزش و پرورش اهواز در مقاطع دبیرستان در حال انجام است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
كاش نامي از اهداكننده مي آورديد
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
دوستم چند ساله که مشکل ریوی داره وتا الان منتظر یک اهدا کننده ریه است .
:
:
:
آخرین اخبار