تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۳۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افت فشار آب در اهواز برطرف می‌شود
در پی افت شدید فشار و قطع شدن آب در برخی از مناطق شهر اهواز از روز گذشته، مدیر عامل آبفای اهواز وعده داد که از امروز وضعیت فشار آب این مناطق افزایش می‌یابد.

غلامرضا براتی  افت شدید فشار آب از دیروز در بیشتر نقاط را تایید کرد و گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر، میزان گل و لای در رودخانه کارون افزایش یافته و این وضعیت، تصفیه آب را دشوار کرده بود.

وی ادامه داد:‌ در پی دشوار شدن فرایند تصفیه آب، فشار آب در بسیاری از مناطق اهواز پایین آمد و در برخی مناطق نیز شاهد قطعی آب شدیم که از جمله این مناطق، مسیر انتهای شبکه یعنی منطقه گلستان بوده است.

 به گفته براتی، در پی وقوع بارندگی‌های اخیر میزان گل و لای آب رودخانه کارون در مقطع اهواز 12هزار NTU بود این در حالی است که در شرایط نرمال میزان کدورت آب برای تصفیه در شبکه باید کمتر از 5 هزار NTU باشد.

وی با بیان اینکه امروز میزان کدورت و گل و لای موجود در آب رودخانه که برای تصفیه در شبکه شهری برداشت می‌شود به حدود 2 هزار NTU رسیده است، اظهار داشت:‌ امروز شرایط بهتر است و فشار آب در همه مناطق افزایش یافته است.

بیشتر آب موجود در شبکه شرب شهر یک میلیون و 400 هزار نفری اهواز از رودخانه کارون برداشت می‌شود و تنها بخش بسیار کمی از چاه‌های فلمن شوشتر تامین می‌شود و با آب کارون از اهواز مخلوط و در شبکه توزیع می‌گردد.

برخی ساکنان مناطقی از کوی گلستان اهواز معترضند که از ساعت 12 ظهر دیروز دچار قطعی آب شده‌اند و با گذشت بیش از 24 ساعت هنوز آب این مناطق وصل نشده است.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
2
مگه آب اهواز فشار داره که حالا دچار افت شده؟
هزينه پمپهاي مردم بسيار بالا است اين پمپها دهها برابر بيشتر از وقتيکه شبکه فشار آب رو تامين کنه برق مصرف ميکنند
ضمن اينکه هزينه تعمير و نگهداري بالائي دارند
در کل ما پولي که بابت آب بها ميپردازيم کمتر از هزينه تعمير و نگهداري پمپ هست
:
:
:
آخرین اخبار