تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در کمک به بازسازی ایوان طلای حرم امام علی (ع)
مردم‌خوزستان19کیلوگرم‌طلاوجواهرات‌اهداکردند
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان از اهدای 19 کیلوگرم طلا و جواهرات برای مرمت و بازسازی ایوان طلای حرم امام علی (ع) خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی ظهر امروز در آیین رونمایی از طلا و زیور آلات اهدایی مردم برای بازسازی ایوان طلای حرم حضرت امام علی (ع) در ساختمان مرکزی و سرپرستی امور شعب بانک ملی خوزستان اظهار داشت: این اقدام مردم عزیز خوزستان نشان از عشق و ارادت آنان به ساحت مقدس امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) دارد که از توصیف ما خارج است.

وی افزود: هم اکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در تمام بانک‌ها دارای شماره حساب است تا مردم مومن و عزیز استان بتوانند کمک‌های خود را اهدا کنند و به ستاد برسانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در ادامه با تبریک سالروز ولادت باسعادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام هادی النقی علیه السلام و دهه ولایت گفت: از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور مرمت و بازسازی ایوان طلای حرم امام علی (ع) به مردم خوزستان واگذار شد که تا کنون 9 میلیارد ریال از سوی مردم عزیز به این امر خیر کمک شده است.

موسوی ادامه داد: طلا و زیور آلات اهدایی مردم برای مرمت و بازسازی کتیبه ایوان طلای حرم امام علی (ع) استفاده می‌شود که 800 قطعه است که 70 قطعه کتیبه این ایوان به کلی از بین رفته است و باید بازسازی شود.

وی در ادامه مشارکت چشمگیر مردم خوزستان در مرمت و بازسازی ایوان طلای حرم امام علی (ع) را خوب توصیف کرد و خاطرنشان کرد: تا کنون 19 کیلوگرم طلا و جواهرات از سراسر خوزستان جمع آوری شده که طی چهار مرحله در اختیار کارگاه ساخت کتیبه ایوان طلای حرم امام علی (ع) قرار گرفت.

موسوی در ادامه اظهار کرد: در مرحله چهارم که امروز از آن رونمایی شد حدود 3 کیلوگرم انواع طلا و جواهرات زینتی جمع آوری شد.

وی در خصوص چگونگی استفاده طلا و جواهرات اهدایی مردم در ایوان طلای حرم امام علی (ع) نیز بیان کرد: اصل این هدایا به کارگاهی در تهران منتقل می‌شود و در آنجا ذوب و ناخالصی‌های آن جدا می‌شود و پس از آن به شمش طلا تبدیل و در اختیار کارگاه ساخت کتیبه ایوان طلای حرم امام علی (ع) قرار می‌گیرد به عبارت دیگر، خود طلاهای اهدایی در ایوان طلا استفاده می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در ادامه به مردم اطمینان داد: در امانت‌هایی که برای ساخت عتبات عالیات در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد کوچک‌ترین بی‌احتیاطی صورت نمی‌گیرد.

این مقام مسئول ساخت ایوان طلای حرم امام علی (ع) را یکی از افتخارات بزرگ استان خوزستان در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: خداوند متعال به ما لطف فرمود و ماموریت مرمت و بازسازی این قسمت از حرم امام اول شیعیان را به مردم خوزستان واگذار کرد زیرا ایوان طلای حرم امام علی (ع) قطعه‌ای از بهشت است.

موسوی مساحت ایوان طلای حرم امام علی (ع) را 500 متر مربع اعلام کرد و گفت: برای ساخت آن 12 هزار و 500 خشت به کار رفته است که در 300 سال پیش نیز توسط محبان اهل بیت (ع) در ایران ساخته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که ساخت کتیبه ایوان علوی تا ماه محرم به پایان برسد و پس از استقبال مردم استان برای نمایش و زیارت عموم به خوزستان منتقل ‌شود.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
0
0
باسلام.آیا علی(ع)که خود روی حصیر می خوابیدند و مظهر عدالت بودند،رضایت دارند که برایشان ایوان طلا بسازند و در همسایگی اهدا کنندگان طلا انسانهایی باشند که از گرسنگی و بیچارگی به هر کاری تن می دهند؟
:
:
:
آخرین اخبار