تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۳۹۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصریحات بی سابقه رئیس شورای شهر رامشیر؛
از کارشکنی استانداری و فرمانداری تا تلاش برای تحمیل شهردار غیر بومی!
جاسم مقدم در ادامه از تماس های تلفنی استانداری برای تحمیل شهردار نیز پرده برداشت و عنوان کرد: آنها حتی طی تماس های مکرر می خواستند که شهردار باغملک و یا منطقه 8 اهواز را به ما تحمیل کنند اما ما زیر بار نرفتیم و احتمالا دلیل کارشکنی استانداری در صدور حکم شهردار رامشیر که طبق خواسته بر حق مردم از بین افراد بومی انتخاب شده است، همین تحمیل شهردار باشد
جاسم مقدم رئیس شورای شهر رامشیر از دلایل عدم تایید شهردار رامشیر پرده برداشت.

به گزارش خوزنیوز، مقدم در گفتگو با رامشیرپانا، دلیل عدم تایید حکم شهرداری شریفی را کارشکنی استانداری و حتی فرمانداری رامشیر دانست و با استناد به دستورالعمل وظایف شوراها گفت: ما طبق آیین نامه موظف به انتخاب شهردار و معرفی آن به استانداری بودیم و همین کار را هم انجام دادیم و یک فرد بومی را انتخاب کردیم و طبق قانون، استانداری باید ظرف مدت 10 روز پاسخ خود مبنی بر قبول یا عدم احراز صلاحیت فرد معرفی شده را به ما اعلام می کرد. اما اکنون پس از گذشت 3 ماه هنوز هیچ پاسخ رسمی به ما نداده اند و با اینکه عدم پاسخ استانداری پس از مهلت مقرر، به منزله تایید شهردار است اما حقیقتاً نمی توان به این صورت ادامه داد.

وی با اشاره به رتبه 7 شهرداری رامشیر ادامه داد: استانداری به طور شفاهی به ما اعلام کرده که شریفی صلاحیت احراز پس شهرداری را ندارد چرا که مدرکش فوق دیپلم است. اما همین قانون تبصره ای نیز دارد که می گوید: اگر متقاضی تصدی پست شهرداری فاقد لیسانس بوده و فوق دیپلم را داراست، در صورت داشتن سابقه اجرایی و معاونت شهرداری می تواند به سمت شهرداری منصوب گردد.

آزاده هشت سال دفاع مقدس افزود: یک تخلف صورت گرفته این است که استانداری توپ را در زمین فرمانداری شهرستان انداخته و می گوید که فرمانداری باید تایید کند؛ این در حالی است که در نص صریح تبصره 3 از ماده 71 وظایف شوراها آمده است:"نصب شهرداران در شهرها با جمعيت بيشتر از دويست هزار نفر و مراکز استان بنا به پيشنهاد شوراي شهر و حکم وزير کشور و در ساير شهرها به پيشنهاد شوراي شهر و حکم استاندار صورت مي­گيرد" و همانطور که می بینید نامی از فرمانداری ها نیامده است.

جاسم مقدم در ادامه از تماس های تلفنی استانداری برای تحمیل شهردار نیز پرده برداشت و عنوان کرد: آنها حتی طی تماس های مکرر می خواستند که شهردار باغملک و یا منطقه 8 اهواز را به ما تحمیل کنند اما ما زیر بار نرفتیم و احتمالا دلیل کارشکنی استانداری در صدور حکم شهردار رامشیر که طبق خواسته بر حق مردم از بین افراد بومی انتخاب شده است، همین تحمیل شهردار باشد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
10
1
برادر بزرگوار لطفا در نطر داشته باشيد كه استانداري هم يكي از نهاد هاي انقلابي است ونسبت دادن بعضي كلمات دور از ادبيات و فرهنگ اسلامي ماست.
فرهنگ
|
United States of America
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
1
7
آقای گمنام ! برای منافع خودتان اگر چنین حقی از شما میگرفتند به آسمان و دنیا کلمات ناپلونی بکار میبردید ، حالا که اینها می خواهند از حق قانونی خودشان استفاده کنند آنها شدند انقلابی ! هر مسئول در هر سمت و یا پستی باشد کار شکنی کند باید رسوا شود و به همه معرفی شود - اگر دین و ایمان ندارید حداقل آزاده باشید - امام حسین (ع)
رامشیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
1
2
جاسم مقدم دلسوزترین مسئول رامشیری است...چون 8سال خون دل خورده است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
0
0
آقای مقدم

کاش همه مسولان مثل شما بودند. مومن و مردمی. خدا خیرتان بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
0
0
شنگولا
:
:
:
آخرین اخبار