تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۴۰۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان: مقررات خشک گمرکی را تغییر دهید

امام جمعه آبادان گفت: مقررات گمرکی را تغییر داده و نباید این مقررات خشک گمرکی را به گلوی مردم فشار دهید.

خبرگزاری فارس: مقررات خشک گمرکی را تغییر دهید

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبادان که در مصلای بزرگ این شهرستان برپا شد، با اشاره به امامت و عید غدیر اظهار کرد: این دعوت قدوسی و آسمانی در جان‌‌ها و تن همه مسلمانان عالم تأثیر گذاشته است.

وی افزود: امامت نور در جای جای جهان همواره سبب عظمت و عزت انسان‌ها شده و آثار مثبت وجودی امامت به مثابه آب خنکی بر آتش افروخته دشمنان اسلام و ولایت ریخته‌ می‌شود.

امام جمعه شهرستان آبادان با اشاره به فرایضی از گفته‌های رهبر معظم انقلاب در دو روز گذشته بیان کرد: بین بعضی از رؤسای سه قوه نامه‌هایی رد و بدل شده که با هوشیاری امام مسلمین و هشدار ایشان افراد فوق وحدت و انسجام خود را به اطلاع ایشان و ملت مسلمان ایران رساندند.

وی ادامه داد: اطاعت از رهبری و ولی امر مسلمین،کشور را از گذار در سراشیبی تباهی باز داشته و سبب شکست هرچه بیشتر استعمار و دشمنان این ملت در جهان امروز می‌شود.

محمدی اصفهانی با اشاره به نفوذ اسلام در جهان امروز گفت: اگر نفوذ اسلام و ولی امر مسلمین نبود امروز دشمنان و کشورهای استکباری چیزی از اسلامی باقی نمی‌گذاشتند.

وی اضافه کرد: شاخ قدرت آمریکا به دست ملت و رهبری ولی فقیه ایران شکسته و امروز که با وضع تحریم‌های مختلف در حق ملت ایران ناجوانمردی و ستم می‌کنند دست این ستمگران را قطع می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه آبادان با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ عمومی با سه فاکتور خردورزی و عقل، اخلاق و فضائل حسنه همچنین قانون و حقوق در کنار همدیگر شکل گرفته و متعالی می‌شود.

وی افزود: به ملت میدان عمل داده تا مشکلات خود را حل کرده و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان منطقه در راستای حل مشکلات بیکاری شهرستان گام‌های بلندتری بردارند.

محمدی اصفهانی تصریح کرد: منابع اشتغال‌زا را در شهرستان آبادان متعدد کرده و با همت مضاعف در بنادر سه گانه آبادان، چوئبده و اروندکنار هیأت‌های مختلف تجاری را ایجاد کنید.

وی در همین خصوص عنوان کرد: شیلات منطقه را از بن بست خارج کرده و تجارت را در منطقه شلمچه هرچه بیشتر شکوفا کنید زیرا این منبع تجاری برای ایجاد اشتغال‌زایی کمک فراوانی به مسئولان منطقه می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان آبادان ادامه داد: دریا مرکز سرمایه و ثروت بوده بنابراین نباید این سرمایه مهم اقتصادی را بر روی مردم ببندیم و نباید مقررات خشک گمرکی را به گلوی مردم فشار دهیم.

وی اضافه کرد: ‌افق فکر مسئولان منطقه را نسبت به اشتغال‌زایی بازتر کرده و ایجاد اشتغال را فقط در استفاده از پیمانکار و نیروی بومی نبینیم بلکه در کنار این مسئله مهم به سمت ایجاد منابع اشتغال‌زا متعدد در شهرستان حرکت کرده و نیروهای بومی را با این منابع تلفیق و از آمار بیکاری شهرستان کم کنیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان آبادان با اشاره به مسئولان گفت: ما از این ملت هستیم و تا زمانی پایداریم که این ملت پایدار بوده زیرا مردم این سرزمین با فداکاری خود و فرزندانش در راه ولایت فقیه حرکت کرده‌اند.

وی افزود: به بهانه‌های واهی و غیر منطقی دست مردم و شهروندان را در بعضی از جاها بسته و مسائل امنیتی و دفاعی را مدنظر قرار داده و مقررات سنگین گمرکی وضع شده است.

محمدی اصفهانی ادامه داد: در میان افراد نظامی نیز بیکار وجود دارد و میتوان اشتغال را دست افراد مورد اعتماد سپرده که هم ضریب اطمینان بالایی دارند و هم اشتغال‌زایی و گردش سرمایه را در منطقه ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: یک سری از مقررات را اصلاح کرده و برای رسیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش حمایت از کار و سرمایه ایرانی راه را برای ایجاد اشتغال‌زایی و عظمت شهروندان آبادانی هموار کنید.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار