تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۴۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقسیط دهی‌های کشاورزان خوزستانی
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از تمدید و تقسیط وام و بخشودگی جریمه کشاورزان بدهکار به این بانک خبر داد.

کشاورزان خوزستان به دلیل بروز مشکلات و مسائل متعدد از جمله خشکسالی‌های پی در پی، کمبود آب، محدودیت کشت از جانب سازمان آب و برق، چند برابر شدن هزینه‌های کشت که منجر به کاهش درآمد این قشر شد، در سال‌های اخیر برخی از آن‌ها موفق به پرداخت به موقع بدهی به بانک کشاورزی نشده‌اند که عصر امروز سید حجت الله اژدر در نشست خبری با اعلام تمدید و تقسیط وام‌ها جامعه کشاورزی استان را شاد کرد.

وی در این نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طبق بند 29 قانون بودجه، بدهی‌های کشاورزان و همه فعالان اقتصادی که در بخش‌های صنعتی معدنی و خدماتی فعالیت می‌کند، تمدید، تقسیط می‌شود و جرایم آن‌ها مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

اژدر افزود: در سال‌هایی که کشاورزی استان مورد خسارات متعدد قرار گرفته بود چندین بار بدهی کشاورزان تمدید، تقسیط و سود جرایم آن‌ها نیز بخشیده شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه بدهی‌های کشاورزان از یک تا پنج سال تمدید و تقسیط می‌شود، تصریح کرد: این قانون با هدف همیاری و مساعدت کشاورزان که نتیجه آن افزایش تولید و توسعه خواهد بود به اجرا در می‌آید.

اژدر همچنین در خصوص اقدام برخی روسای شعب بانک‌های کشاورزی مبنی بر مسدود کردن حساب کشاورزان و بلوکه کردن وجه واریزی بیمه زراعی آن‌ها، توضیح داد: بر اساس دستورالعمل اداره نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی، اگر شخصی بدهکار بانک باشد تا 10 روز فرصت دارد نسبت به پرداخت بدهی و جریمه خود اقدام کند و از تسهیلات جدید بهره‌مند شوند در همین راستا برخی از روسای بانک‌ها از شگردهایی استفاده می‌کنند تا شخص بدهکار اقدام به تمدید اقساط خود کند و روسای بانک‌هایی که تا کنون چنین کاری را نکرده‌اند صرفا برای همراهی و کمک به کشاورز بوده است.

وی یادآور شد: عمده خسارات وارده به محصولات کشاورزی استان مربوط به تگرگ، خشکسالی، بیماری‌ها و اخیرا گرد و خاک است که خوشبختانه از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی راهکارهای خوبی برای پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان ارائه شده است.

به گزارش فارس، بانک کشاورزی در 23 اردیبهشت ماه سال 1312 تاسیس شده و اینک در آستانه هشتادمین سال فعالیت خود به سر می‌برد.

:
:
:
آخرین اخبار