تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۴۲۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موفقیت در کنکور

برخی فکر می کنند خواندن برای کنکور مانند خواندن در سایر مقاطع تحصیلی است اما نیست. ممکن است متوجه شده باشید که برخی از دانش آموزانی که در مدرسه موفق شدند در آزمون ورودی مردود شدند.

رویای قبولی در کنکور شدنی است، اما رسیدن به این هدف فراز و نشیب های زیادی خواهد داشت. رسیدن به هدف قبولی در کنکور نیازمند تلاش، برنامه ریزی، پشتکار و ... 


کنکور آسان است گیلنا به شما کمک خواهد کرد. رویای قبولی در کنکور شدنی است، اما رسیدن به این هدف فراز و نشیب های زیادی خواهد داشت. رسیدن به هدف قبولی در کنکور نیازمند تلاش، برنامه ریزی، پشتکار و ... است. البته رسیدن به این هدف برای همه آسان نیست. نه تنها دانش آموز بلکه خانواده و اطرافیانش هم در این مسیر تلاش کنند آرامش مورد نیاز رو فراهم میکنند و از دانش آموزان حمایت کنند. به دانش آموزان کمک می کند تا در مورد رشته مناسب تصمیم بگیرند و همچنین رویکردهای نظری را برای مطالعه انتخاب کنند.

برخلاف برخی از افرادی که عملکرد تحصیلی آنها ضعیف بود یا سوابق تحصیلی آنها خوب نبود می توانند رتبه خوبی در کنکور کسب کنند. به همین دلیل ممکن است خواندن برای کنکور با مطالعه عادی متفاوت باشد

مهار کردن استرس

انتشارات گیلنا به این نتیجه رسیده فشار استرس یکی از مشکلاتی شایعی است که همه کنکوری ها دارند. استرس می تواند تاثیرات زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت در کنکور داشته باشد. استرس تا حد زیادی با حافظه تداخل می کند و یادگیری را کند می کند.
برای حل این مشکل باید استرس خود را کنترل کنید و از تکنیک هایی مانند تمرینات هوازی ریلکسیشن و همچنین تمرینات ذهنی استفاده کنید گاهی اوقات یک فرد به تنهایی نمی تواند استرس را کنترل کند در این صورت باید از روانپزشک یا پزشک کمک بگیرید.

ایجاد و یا افزایش اعتماد به نفس

طبق تحقیقات انجام شده در مورد کنکور و موفقیت آن، تنها نیمی از موفقیت در کنکور به سطح تحصیلات و دانش شما بستگی دارد. خلق و خو سطح اعتماد به نفس یا عزت نفس یک فرد می تواند نیمی دیگر از دلایل شکست یا موفقیت در یک کنکور باشد.

اول از همه شما باید متکی به خود و اعتماد به نفس باشید در نتیجه حذف عواملی که باعث کاهش عزت نفس می شوند بسیار مهم است از مقایسه خود با دیگران خودداری کنید و فقط عملکرد خود را بررسی کنید و به پیشرفت خود فکر کنید.


برنامه ریزی صحیح و اصولی

یکی از مهم ترین عوامل موثر در موفقیت کنکور سراسری، برنامه ریزی اولیه و دقیق است برنامه ریزی نادرست نقش زیادی در عدم موفقیت دانش آموزان دبیرستانی دارد.

برای مثال اگر از اول دبیرستان شروع کنید، ممکن است در طول مسیر انرژی خود را از دست بدهید. لازم است بدانید که باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در ابتدای سفر ساعات کمتری و در روزهای باقی مانده از کنکور ساعت های بیشتری مطالعه کنید.
گاهی اوقات افراد می توانند در صبح بهتر عمل کنند یا شب بعد بهتر یاد بگیرند در نتیجه باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در آن ساعاتی که بیشترین بهره وری را دارید بتوانید سخت ترین درس ها را یاد بگیرید.

استراحت و خواب کافی

خواب و استراحت کافی از عوامل موثر در موفقیت در کنکور عملکردهای ذهنی و حافظه است که نباید آنها را دست کم گرفت در زمان کنکور باید طوری برنامه ریزی کنید که در طول روز استراحت کافی داشته باشید و همچنین خواب خوبی داشته باشید.

برای این منظور مهم است که نه تنها زمان مناسب برای استراحت در طول مطالعه در نظر گرفته شود همچنین زمان خواب خوب را در نظر بگیرید نداشتن خواب و استراحت کافی تمرکز شما را در طول روز دشوار می کند.


خلاصه برداری

راه حل های زیادی برای بررسی و یادآوری مطالب وجود دارد که می توانیم آنها را خلاصه کنیم. خلاصه سازی محتوا به معنای یادداشت برداری از مطالب مختلف و همچنین دسته بندی و مرتب سازی آنهاست.

روشی هایی برای جمع بندی آن بسیار مؤثر بود چکیده با نمودار درختی و شاخه ای همراه است که به تقویت مطالب در ذهن شما کمک می کند خلاصه های کلی به دسته بندی محتوا کمک می کند.

افزایش ساعت و کیفیت درس خواندن

همانطور که می دانید نه تنها مدت زمان مطالعه بلکه کیفیت مطالعه نیز بسیار مهم خواهد بود. به همین دلیل می توان گفت زمان و سطح کیفیت یادگیری مکمل یکدیگر هستند و باید همزمان روزهای باقی مانده در کنکور را با هردوی این عوامل افزایش داد مهندس امیر مسعودی بنیان گذار و مبتکر تکنیک های سریع تست زنی .

اول اینکه در روزهای قبل از کنکور باید زمان مطالعه در طول روز افزایش یابد و برای افزایش کیفیت آن باید تمامی نابسامانی های محیطی را حذف یا کاهش داد. به عنوان مثال تلفن خود را ساکت و دور از دسترس نگه دارید.
مطالعه هدفمند
مطالعه هدفمند برای کنکور در سال اخر را شروع کنید یکی از مهم ترین رازهای موفقیت در کنکور مطالعه هدفمند بر اساس سهمیه درس ها است که از چه بخش هایی و به چه نوعی سوال مطرح میشود.


هر چه زمان و مطالعه با برنامه درست بیشتر باشد در نهایت موفق تر خواهید بود وقتی برای اولین بار برای کنکور شروع به خواندن می کنید، وقت دارید که درس های مفهومی را بخوانید و تمرین های بیشتری را حل کنید با استرس کمتر.

برای بسیاری از دوره ها بهتر است ابتدا تمرین کنید و مشکل را حل کنید و سپس به سراغ آزمون بروید. معمولا افراد دقیقه 90 به دلیل اینکه زمان کمتری دارند مستقیما به آزمون مراجعه می کنند و این روش اصلا روش خوب و درستی نیست.
اگر به دنبال راز موفقیت در ریاضیات، تجربی، علوم انسانی یا هر رشته دیگری هستید، این مهم ترین راز است. سریع فکر کنید و شروع کنید به هر حال کنکور رقابتی است و اگر زود شروع کنید ده ها کیلومتر پیش می روید.

درس ها را مفهومی و عمقی بخوانید

درس ها را با مفهوم و عمیق بخوانید حتی پاورقی را بخوانید برای دروسی مانند زیست شناسی و شیمی خواندن کتاب با جزئیات بسیار مهم است در این بین سعی کنید مطالب را بفهمید نه اینکه فقط آن را حفظ کنید.

اما نکته مهم دیگری را در نظر داشته باشید. شما باید بین سرعت و دقت تعادل ایجاد کنید. درست است که باید با جزئیات کامل و با دقت زیاد مطالعه کنید. اما در نظر داشته باشید که زمان مطالعه شما محدود است و باید سرعت مطالعه خود را افزایش دهید.

اگر برای کنکور زود شروع به مطالعه کنید، زمان زیادی برای قبولی در آزمون ورودی دارید و می توانید دروس را با دقت و سرعت بالا مطالعه کنید.

نتیجه گیری

نادیده گرفتن هر موضوعی در هر زمان خطای جبران ناپذیری است مطمئن شوید که تمام واحد ها را همیشه در برنامه خود قرار دهید

رسیدن به هر هدفی نیازمند تلاش و پشتکار است موفقیت در کنکور سراسری نیز هدف بسیاری از دانش آموزان است که تاثیر زیادی در آینده آنها خواهد داشت. قبل از تلاش و دنبال کردن آنچه گفته می شود ابتدا به هدف خود بچسبید و تلاش مجدانه را شروع کنید ۰۹۱۲۱۹۶۳۸۴۴ ۰۲۱۸۸۳۶۶۸۳۵ آدرس : تهران سعادت آباد.

برچسب ها: آموزش ، کنکور ، گیلنا
:
:
:
آخرین اخبار