تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۴۳۲۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوندا آکورد: مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو پرطرفدار را اینجا بخوانید!


زیبایی خیره کننده هوندا آکورد

یکی از سدان‌های خانودگی پرطرفدار هوندا آکورد است که در جهان با اقبال بالایی رو به رو شد. شرکت هوندا این خودرو را از سال ۱۹۷۶ تا کنون در ده نسل تولید کرده که فروش بسیار خوبی در کشورهای مختلف جهان داشته است. در کشور ما دو نسل از آکورد یعنی نسل چهارم که بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ تولید می‌شده و نسل نهم که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ تولید می‌شده موجود می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات Honda Accord نسل نهم بپردازیم. با ما همراه باشید.

هوندا آکورد: سدان خانوادگی محبوب

نسل نهم هوندا آکورد توسط شرکت گلرنگ موتور فامیلی در سال ۲۰۱۳ وارد کشور شد. این سدان خانوادگی محبوب از پرفروش‌ترین خودروهای کلاس خود در دنیا است. نسل نهم هوندا آکورد سال ۲۰۱۳ وارد خط تولید شد و در دسترس عموم قرار گرفت. در همین سال این خودرو وارد ایران نیز شد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این خودرو می‌پردازیم.

طراحی خارجی Honda Accord

هوندا آکورد نسل نهم نسبت به نسل قبلی خود تفاوت‌هایی در ظاهر داشته‌است؛ هر چند این تفاوت‌ها زیاد نیست ولی به قدری هست که آن را متفاوت از نسل پیشین نشان دهد. این خودرو نسبت به نسل قبلی خود کمی کوچک‌تر شده تا از یک سدان خانوادگی سایز بزرگ تبدیل به یک سدان سایز متوسط شود.

چراغ‌های جلو هوندا آکورد در نسل نهم کمی باریک‌تر شده و از دو طرف به جلو پنجره شیاردار می‌رسند. این خودرو طراحی بسیار ساده‌ای دارد که می‌تواند، یکی از نقاط قوت آن باشد؛ چون طرح‌های رادیکال پس از مدتی جذابیت خود را از دست می‌دهند. این خودرو دارای چراغ‌های روشنایی در روز LED نیز هست که به صورت یک نوار باریک در بخش زیرین چراغ‌های اصلی قرار داده شده‌است. چراغ‌های پشتی پهن و بزرگ هستند و به وسیله یک نوار به هم متصل شده‌اند. در کل این خودرو دارای ظاهری ساده اما شکیل است.

طراحی داخلی هوندا آکورد

طراحی داخلی هوندا آکورد مدرن و جالب است. در بخش مرکزی و قسمت فوقانی یک نمایشگر ۸ اینچی استاندارد قرار گرفته که می‌توان برای رهیابی و یا دوربین دید از عقب از آن استفاده کرد. پایین این نمایشگر، بین پنجره‌های تهویه هوا یک مانیتور کوچک‌تر قرار دارد که برای سیستم صوتی است و کلیدهای کنترلی در زیر این قسمت است.

در ساخت داشبورد هوندا آکورد از پلاستیک نرم و با کیفیت استفاده شده‌است. شرکت خودرو سازی هوندا در طراحی داخلی کابین آکورد از طرح چوب تیره برای قسمت‌هایی از درب استفاده کرده که نمایی لوکس به کابین داده‌است.

صندلی‌های آکورد بسیار نرم و راحت است و حس خوبی هنگام رانندگی به راننده و سرنشینان می‌دهد. غربیلک فرمان چهار شاخه است و کلیدهای کنترلی روی آن قرار دارد.


نمای داخلی هوندا آکورد

امکانات ایمنی و رفاهی هوندا آکورد نسل نهم

امکانات رفاهی هوندا آکورد نسل نهم در تیپ‌های مختلف متفاوت است که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • سنسور باران
  • شیشه‌های برقی
  • آینه‌های برقی
  • سانروف برقی سه حالته
  • تهویه دستی تک منطقه
  • سیستم کنترل پایداری
  • ۶ تا ۸ کیسه هوا
  • سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز
  • دوربین دید از عقب
  • سیستم کنترل کشش
  • کروز کنترل
  • زیر آرنجی جلو و عقب
  • سیستم صوتی مولتی مدیا با ۷ بلندگو
  • سیستم هشداردهنده جلوگیری از تصادف
  • ورود بدون کلید
  • سیتم هشدار خروج غیر عادی از مسیر
  • تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت
  • گرمکن صندلی جلو

البته همان‌طور که گفته شد وجود این آپشن‌ها در تیپ‌های مختلف اکورد نسل نهم متفاوت است. هوندا آکورد خودروی بسیار امنی است که توانسته امتیاز پنج ستاره ایمنی خودرو را به دست آورد. همچنین این خودرو توانسته بالاترین امتیاز را در آزمون‌های ایمنی موسسه آمریکایی IIHS کسب کند.

ویژگی‌های فنی هوندا آکورد نسل نهم

هوندا اکورد در بازارهای جهانی با موتورها و ویژگی‌های فنی مختلف عرضه می‌شود. آکوردهای وارد شده به ایران دارای موتور ۲.۴ لیتری با مشخصات زیر هستند:

مدل

آکورد

شرکت سازنده

هوندا موتور

کشور سازنده

ژاپن

حجم موتور

۲۳۵۶ سی سی تنفس طبیعی

سیلندر

۴ سیلندر خطی

حداکثر توان موتور

۱۸۵ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۲۴۵ نیوتن متر در ۳۹۰۰ دور در دقیقه

ابعاد

طول: ۴۸۶۲ میلیمتر

عرض: ۱۸۴۹ میلیمتر

ارتفاع: ۱۴۶۶ میلیمتر

وزن

۱۴۴۸ کیلوگرم

نوع محرک

چرخ جلو محرک

گیربکس

۶ سرعته دستی

۵ سرعته اتوماتیک

شتاب ۰-۱۰۰

۹.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۰۹ کیلومتر در ساعت

نوع سوخت

بنزین

مصرف سوخت ترکیبی

۵-۱۰.۹ لیتر (تیپ موجود در ایران: ۷ لیتر)

ظرفیت باک

۶۰-۶۵ لیتر

ترمز

جلو: دیسکی خنک‌شونده

عقب: دیسکی

برای کسب اطلاعات جامع در خصوص خودرو هوندا آکورد به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/mag/honda-accord/


هوندا آکورد خودرویی پر فروش در کل دنیا

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه Honda Accord

حالا که با ویژگی‌های هوندا اکورد نسل نهم آشنا شدید، نوبت به بحث بیمه این خودرو می‌رسد. بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از جمله الزامات هر خودرویی هستند که باید داشته باشند. البته بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری است ولی به دلیل مزایایی که دارد توصیه می‌شود حتماً مالکین محترم این بیمه را نیز داشته باشند.

بیمه شخص ثالث: این بیمه که از الزامات هر خودرویی می‌باشد هزینه‌هایی که در اثر تصادف وارد شده را جبران می‌نماید. در بحث بیمه، مالک وسیله نقلیه شخص اول، شرکت بیمه شخص ثانی و فرد زیان‌دیده شخص ثالث محسوب می‌شود. در مورد قیمت بیمه شخص ثالث خودرو باید این نکته را بگوییم که قیمت این بیمه به موارد گوناگونی از جمله: نوع خودرو، برند، کاربری، تخفیفات بیمه و بستگی دارد. جهت خرید و استعلام بیمه ثالث هوندا آکورد، می‌توانید به سایت bimeh.com مراجعه کنید.

بیمه بدنه: با پرداخت حق بیمه برای بیمه بدنه خودرو، می‌توانید خودروی خود را در برابر حوادث و آسیب‌های احتمالی بیمه کنید و در صورت بروز خسارت، شرکت بیمه‌گر بر اساس شرایط مندرج در بیمه‌نامه، خسارت وارده را جبران می‌نماید. قیمت بیمه بدنه نیز به عوامل مختلفی از جمله مشخصات خودرو، پوشش‌های اضافی بیمه بدنه و تخفیف‌های آن بستگی دارد. برای خرید بیمه بدنه هوندا آکورد، می‌توانید از سایت bimeh.com اقدام کنید.

در کل باید گفت که هوندا آکورد در میان خودروهای سدان ماشینی قابل قبول و قابل اطمینانی است و این خودروی ژاپنی با توجه به کیفیتی که دارد چندان شما را به دردسر نخواهد انداخت.

ماخذ: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)


:
:
:
آخرین اخبار