تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۴۴۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای پویش "خانه تکانی و مدیریت مصرف آب" در بندر امام خمینی
مدیر اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی گفت: پویش "خانه تکانی و مدیریت مصرف آب" با شعار «جان آب در خطر است» در این شهر اجرا می‌شود.
 حسین خواجوی گفت: با فرارسیدن روز‌های پایانی سال، شهروندان بر اساس یک سنت دیرینه مبادرت اقدام به خانه تکانی و نظافت محیط خانه می‌کنند که همین امر سبب افزایش مصرف آب بسیار بیشتر می‌شود.اجرای پویش

وی با بیان اینکه افزایش مصرف رویه آب در برخی از نقاط مرتفع شهر با اختلال در توزیع آب بروز می‌کند افزود: بنابراین شهروندان باید مصرف آب را مدیریت کرده تا در روز‌های پایانی سال با کمبود مواجه نشویم.

خواجوی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در امر فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب و تدوین "پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب"، با شعار «جان آب در خطر است» ادامه داد: این پویش با کمک و همراهی سازمان‌های مردم نهاد و با هدف جلب توجه جامعه و نگاه همگانی به موضوع آب اجرا خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب بندر امام خمینی هدف از اجرای این پوشش را جلوگیری از هدر رفت آب عنوان کرد و گفت: مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب باید در همه ایام سال مورد توجه جدی قرار گیرد و با توجه به اینکه هم اکنون در زمینه بارش‌ها با کمبود آب مواجه هستیم، باید دغدغه همه مردم و مسئولان توجه به موضوع آب باشد تا بتوانیم در فصول سال، مدیریت لازم را داشته باشیم.

این مقام مسئول اطلاع رسانی و حساس سازی مردم در مصرف آب را امری بسیار مهم دانست و ادامه داد: ما نیازمند بسیج همگانی برای فرهنگ سازی جهت جلوگیری از هدررفت آب هستیم و باید از اقدامات نادرست در مصرف آب پرهیز شود.

خواجوی گفت: متولی مدیریت مصرف آب تنها شرکت آب و فاضلاب نیست، بلکه آحاد جامعه و سازمان‌های اداری و نهاد‌های دیگر باید مراقب باشند که این نعمت الهی هدر نرود.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار