تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۴۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعیین تکلیف کارکنان پیمانکاری پتروشیمی آبادان
 مدیرعامل پتروشیمی آبادان از تعیین تکلیف وضعیت کارکنان بخش پیمانکاری این مجتمع خبرداد.

علیرضا صدیقی زاده با اشاره به اینکه کارکنان پتروشیمی آبادان به دلیل تفاوت در قراردادها و در پرداختها نمی‌توانستند تمامی تمرکز خود را بر روی کار تولید بگذارند، گفت: این امر باعث شده بود که نیروی انسانی به درستی در راستای تولید نباشد و بخش عمده ای از انرژی آنان صرف پیگیری مطالبات و مسایل پیرامونی که همواره دغدغه آنان بود، شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انسانی موجود بزرگترین مزیت و سرمایه پتروشیمی آبادان چه به لحاظ دانش فنی و چه تواناییهای تجربی و دلسوزی برای سازمان  محسوب می شوند، افزود: نیروهای خوب مانند ستاره های یک تیم فوتبال هستند اگر از آنها در جای مناسب استفاده شود به طور طبیعی تیم نتیجه می گیرد و در غیر این صورت نظام آن تیم از هم می‌پاشد.

صدیقی زاده با بیان اینکه پیش از این نیروهای پتروشیمی متاسفانه در جایگاه اصلی خود به کار گرفته نشده بودند، اظهار کرد: نیروهای پیمانکاری در گذشته به هر دلیل جذب این مجتمع شده بودند به همین دلیل تعدیل آنان با توجه به معضل بیکاری در سطح شهرستان آبادان مفید فایده نخواهد بود.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان تصریح کرد: از این رو ساماندهی نیروهای به ویژه پیمانکاری، کارآفرینی، استفاده از پتانسلهای بالقوه و از بین بردن دغدغه نیروها به عنوان بهترین راهکار در جهت کمک به تولید بهتر شرکت را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه  در سال 88 دولت دستورالعملی مبنی بر ساماندهی نیروهای پیمانکاری صادر کرد که بر اساس آن تمامی قراردادهای تامین نیروی انسانی که به واسطه پیمانکار منعقد شده بود لغو شد، عنوان کرد: بر پایه این دستورالعمل باید پیمانکاران حذف و نیروها به طور مستقیم  با ادارات یا شرکتهای مربوطه  قرارداد ببندند.

صدیقی زاده گفت: این دستورالعمل پس از ابلاغ توسط برخی وزارتخانه هایی که توانایی اجرای آن را داشتند به سرعت انجام شد ولی در برخی وزارتخانه‌ها با توجه به نوع نیروی انسانی، مشکلات و قوانین داخلی نتوانستند این امر را به خوبی پیش ببرند.
 
وی افزود: در پتروشیمی آبادان نیز این دستورالعمل به صورت نیمه تمام اجرا شده بود. متاسفانه در بخش تعمیرات به عنوان یکی از بخشهای مهم پتروشیمی آبادان با داشتن نیروهای بسیار توانمند و متخصص این قانون در آن به اجرا در نیاورده بود و این موضوع تبدیل به چالشی بزرگ برای پتروشیمی آبادان تبدیل شد.
 
مدیرعامل پتروشیمی آبادان تصریح کرد: چالش یاده شده بین نیروهای پیمانکاری در داخل ایجاد شده بود و هر از چند گاهی شاهد اعتراضات کارکنان این واحد در خصوص احقاق حق و اعمال دستورالعمل رییس جمهور بودیم. پس از بررسیهای صورت گرفته برای  از بین بردن این چالش و ایجاد روحیه امید در بین نیروها تصمیم به یکسان سازی گرفته شد.

وی گفت: از ابتدای مهر ماه امسال وضعیت تمامی نیروها از شکل قرارداد با پیمانکار به صورت قرارداد مستقیم با پتروشیمی تبدیل شد و در زمان حاضر پتروشیمی آبادان از آن چندگانگی وضعیت خارج شده و تنها دو گروه شامل کارکنان رسمی (طرف قرار داد با وزارت نفت) و طرف قرارداد با پتروشیمی(تابع قانون کار) مشغول به کار هستند.

به گفته صدیقی زاده با اعمال این سیاست کارکنان از حالت بلاتکلیفی خارج شدند و حاشیه امنی به لحاظ پایداری شغلی برای آنان ایجاد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار