تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۴۷۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهدای ۲۲ هزار و ۶۹۷ کتاب در پویش اهدای کتاب به کتابخانه‌های خوزستان
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: ۲۲ هزار و ۶۹۷ نسخه کتاب در پویش "اهدای کتاب، اهدای آگاهی"، به کتابخانه‌های خوزستان اهدا شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عباس حسین زاده بیان کرد: این تعداد کتاب از هفته کتاب(آبان پارسال) تا سالروز تاسیس نهاد کتاخانه‌های عمومی به مدت چهار ماه اجرا و از سوی اعضا، ارگان‌ها و موسسات به کتابخانه‌های خوزستان اهدا شد.

وی افزود: بیشترین میزان اهدای کتب در خوزستان به ترتیب شهرستان اهواز با پنج هزار و ۴۰۸ نسخه، شهرستان آبادان با یک هزار و ۸۹۰ نسخه ، اندیمشک یک هزار و ۶۳۷ نسخه، بهبهان یک هزار ۴۶۸ نسخه، خرمشهر با یک هزار و ۲۷۶ نسخه، دزفول با یک هزار و ۱۹۳ نسخه، شوش با یک هزار و ۱۳۷ نسخه، ماهشهر با یک هزار و ۲۳۲ نسخه و مسجدسلیمان با یک هزار و ۴۳۹ نسخه بود.

حسین زاده گفت:در سایر شهرستان‌های خوزستان نیز تعداد زیادی کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شد که این منابع توسط کتابداران در کتابخانه‌ها استعلام و ثبت سامانه شده و قابل امانت توسط اعضای کتابخانه‌ها است.

وی ادامه داد: از این تعداد کتاب چهار هزار و ۳۷۷ نسخه به انبار مبادله برای غنی سازی مخازن کتابخانه‌های مناطق محروم و کم برخوردار ارسال شد.

استان خوزستان دارای ۲۲۴ باب کتابخانه با بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب در ۱۰ رده موضوعی است. ۱۸۲ باب از کتابخانه‌های خوزستان نهادی ، ۴۱ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.

مرجع / ایرنا
برچسب ها: کتابخانه‌ ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار