تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۲۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست شهرداري اهواز:
بخش عمده خدمات غيرحضوري مي‌شود
محمد صفری: نياز به انجام خدمات شهروندان به شكل غيرحضوري با توجه به اينكه در اهواز بخش عمده‌اي از سفرهاي درون‌شهري شهروندان به خصوص در هسته مركزي شهر باعث ترافيك بسياري مي‌شود، احساس مي‌شود / رييس ستاد ملي آموزش‌هاي نوين كشور: براي هر شهروند 230 هزار تومان دوره رايگان در نظر گرفته شده است / دبير ستاد ملي آموزش‌هاي نوين كشور: طرح آموزش شهروند الكترونيك با ظرفيت 17 ميليون نفر در 5 سال اجرايي مي‌شود
محمد صفری، سرپرست شهرداری اهواز
سرپرست شهرداري اهواز گفت: در طرح آموزش شهروند الكترونيك با بيش از 30 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري، 150 هزار شهروند در فاز نخست اين طرح، دوره‌هاي آموزشي را سپري خواهند كرد.

 محمد صفري در مراسم افتتاحيه آموزش شهروند الكترونيك كه بعدازظهر سه‌شنبه 10 اسفندماه در سالن همايش شوراي اسلامي شهر اهواز برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهار كرد: با پيگيري‌هاي سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداري، امروز شاهد به ثمر نشستن حركت بزرگ آموزش شهروند الكترونيك در اهواز هستيم.

وي افزود: امروزه يكي از مهمترين رويكردهاي مديريت شهري در هزاره سوم و در دوراني كه عصر اطلاعات خوانده مي‌شود، توسعه شهر الكترونيك، شهرداري الكترونيك و تربيت شهروند الكترونيك است.

صفري گفت: لزوم توسعه آموزش‌هاي الكترونيك در كلانشهرها بيش از پيش احساس مي‌شود و در اين راستا با حركت دولت دهم شاهد اين روند خوب در اجراي آموزش شهروند الكترونيك هستيم.

سرپرست شهرداري اهواز با بيان اينكه در عصر امروز در جهت كاهش سفرهاي درون شهري و برون شهري و جلوگيري از سفرهاي غيرضروري با هدف كاهش سوخت و ترافيك در حوزه شهري يك قدم در جهت تحقق شهروند الكترونيك برداشته شد، خاطرنشان كرد: نياز به انجام خدمات شهروندان به شكل غيرحضوري با توجه به اينكه در اهواز بخش عمده‌اي از سفرهاي درون‌شهري شهروندان به خصوص در هسته مركزي شهر باعث ترافيك بسياري مي‌شود، احساس مي‌شود.


وي تصريح كرد: قطعا شهروندي كه با اينترنت و مراحل كار با رايانه و زبان الكترونيكي و قوانين و شرايط پرداخت‌هاي الكترونيكي آشنا باشد، به مراجعه به سازمان‌ها احساس نياز نمي‌كند و از طريق فضاي مجازي مي‌تواند خدمات خود را به خوبي دريافت كند.


صفري گفت: پروژه آموزش نوين الكترونيك در اهواز قبل از پايان سال جاري وارد فاز نخست اجرايي مي‌شود و يكي از مهمترين حركت‌هاي ما در اهواز اين است كه همه پروژه‌هاي شهري براي تامين آسايش و رفاه مردم را توسعه دهيم تا شاهد توسعه پايدار ايران اسلامي باشيم.

رييس ستاد ملي آموزش‌هاي نوين كشور:
براي هر شهروند 230 هزار تومان دوره رايگان در نظر گرفته شده است

رييس ستاد آموزش‌هاي نوين الكترونيك گفت: در خصوص توسعه علم IT هر استان بايد بر اساس كاركرد منطقه‌اي، خود را توسعه دهد. در اين دوره‌ي آموزشي مدرن‌ترين نحوه آموزش تكنولوژي با متدهاي روز دنيا طراحي شده است كه بعد از تصويب طرح در دولت، در حال اجرا در كشور است.

سيد مجتبي علوي اظهار كرد: طرح آموزش الكترونيك كه يك سال در اهواز عقيم مانده بود، هم‌اكنون آغاز شد. اين طرح در 55 شهر و هشت استان در كشور اجرا شد.

وي افزود: ستاد آموزش‌هاي نوين الكترونيك همانند طرح هدفمندي يارانه‌ها رويكردي علمي دارد. دولت نهم و دهم به اين فكر افتاد كه اگر دولت الكترونيك در كشور  پياده شود، از اتلاف وقت، انرژي و هزينه‌ بسياري جلوگيري مي‌شود اما براي پياده كردن دولت الكترونيك نيازمند شهروند الكترونيك هستيم زيرا اگر شهروند اين كاركرد را نداشته باشد به هدف خود نخواهيم رسيد.

 علوي گفت: شهروندان هر روز به اجبار به سوي كامپيوتر و اينترنت سوق داده مي‌شوند اما طبق آمار تنها 10 درصد از شهروندان ايراني از اين علم بهره‌مند هستند. كشور ما در حوزه IT در ميان 131 كشور دنيا رتبه 126 را دارد و اين براي كشوري كه مهد تمدن است رتبه شايسته‌اي نيست.

رييس ستاد آموزش‌هاي نوين الكترونيك ادامه داد: در طرح آموزش الكترونيك براي هر شهروند 230 هزار تومان دوره رايگان در نظر گرفته شده است. دانشگاه تهران متولي آموزش و ستاد آموزش‌هاي نوين الكترونيك مجري برگزاري اين طرح است كه در طول سال 89 حدود 2 ميليون نفر از آموزش‌هاي اين طرح بهره‌مند شدند. اين طرح از نمايندگان وزارت كشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت اقتصاد و دارايي، وزارت بهداشت و وزارت علوم و فناوري تشكيل شده است.

 وي تصريح كرد: در اهواز بايد همه سازمان‌ها و ارگان‌ها اين طرح را قدر بدانند و با همت شهرداري در راه‌اندازي اين طرح ملي مشاركت كنند. در دنياي جديد مجازي و عصر تكنولوژي و ارتباطات بايد در كمتر از پنج سال ديگر حداقل در هر خانوار يك نفر از سواد IT بهره‌مند باشد تا بتواند مشكلات خانوار را رفع كند. تا كنون استقبال از اين طرح خوب بود اما بايد سرعت آموزش در اهواز بيشتر شود.

دبير ستاد ملي آموزش‌هاي نوين كشور:
طرح آموزش شهروند الكترونيك با ظرفيت 17 ميليون نفر در 5 سال اجرايي مي‌شود

دبير ستاد ملي آموزش‌هاي نوين كشور گفت: بر اساس اعلام يونسكو افرادي كه تا پايان سال 2010 كارت شهروند الكترونيك نداشته باشند، بي‌سواد محسوب مي‌شوند و در اين صورت از كمترين حقوق شهروندي محروم مي‌شوند. راه‌اندازي خدمات، راه‌اندازي سامانه ستاد كارآفريني شهر و فرهنگ و فن‌آوري اطلاعات در چهار فاز از مراحل اجراي اين طرح است.

محمد كرمي اظهار كرد: طرح آموزش شهروند الكترونيك با ظرفيت 17 ميليون نفر در پنج سال در كشور اجرا مي‌شود. با توجه به اينكه اهواز يكي از كلان‌شهرهاي كشور است، پيش از اين بايد اين طرح در اهواز اجرايي مي‌شد، اين در حالي است كه اجراي اين پروژه در اهواز پس از اجرا در 55 شهر كشور آغاز شده است.

 وي با بيان اينكه قرارداد اجراي طرح آموزش شهروند الكترونيك در اهواز از يك سال پيش منعقد شده بود و سهميه اهواز در اين طرح  150 هزار نفر است، افزود: در طرح آموزشي شهروند الكترونيك 150 هزار شهروند اهوازي شركت مي‌كنند كه هر كدام 2 ميليون و 150 هزار ريال بورسيه تحصيلي دريافت مي‌كنند. مدت زمان اين دوره آموزشي 6 ماه تا سه سال است و در پايان دوره مدرك پايان تحصيلي به شركت كنندگان در اين دوره تعلق مي‌گيرد و در صورت موفقيت در آزمون بين‌المللي كارت شهروند الكترونيك كه در بيش از 150 كشور داراي اعتبار است، به شركت‌كنندگان اعطا مي‌شود.

 دبير ستاد ملي آموزش‌هاي نوين كشور تصريح كرد: مديريت اجرايي پروژه آموزش شهروند الكترونيك به شهرداري واگذار شده است و سازمان ديگر مانند صدا و سيما، شركت مخابرات، دانشگاه‌هاي آزاد و دولتي و ساير سازمانهايي كه مي‌توانند در برگزاري سمينارهاي آموزشي همكاري كنند با در اختيار گذاشتن خدمات و امكانات مي‌توانند سهميه آموزش شهروند الكترونيك را براي سازمان خود دريافت كنند. يك سوم سهميه هر شهر به سازمان‌ها و ارگان‌ها اختصاص داده مي‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار