تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۲۵۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشییع و تدفین 5 شهید دفاع مقدس در اهواز؛
اهواز معطر به عطر شهدا می شود
از چهار شهید گمنام، پیکر پاک 2 شهید در دانشکده نفت اهواز و 2 شهید دیگر در اداره کل اطلاعات استان خوزستان دفن شوند و همچنین شهید باقری کاهکش در گلزار شهدای اهواز آرام خواهد گرفت/ سن شهدای گمنام 19 تا 20 سال بوده است که 3نفر از آنها در منطقه فاو، محدوده محورعملیاتی والفجر 8 و یک نفر در جزیره مجنون، محدوده عملیات خیبر تفحص شده اند. پیکر شهید باقری کاهکش هم که 4 تیرماه 1367 همزمان با شهید علی هاشمی مفقود شده بود در منطقه هورالهویزه تفحص شده است
خوزنیوز: پیکر پاک شهید داریوش باقری کاهکش و چهار شهید گمنام صبح چهارشنبه در اهواز تشییع و تدفین می شوند.

به گزارش خوزنیوز، سرهنگ عبدالمجید عقیلی در نشست مطبوعاتی ستاد استقبال از شهدای گمنام در دانشگاه صنعت نفت اظهار داشت: فضای استان دوباره معطر به بوی شهیدان دفاع مقدس خواهد شد. چهارشنبه (29 آذر) مصادف با شهادت دختر گرامی اباعبدالله(ع)؛ حضرت رقیه(س) مراسم تشییع 4 شهید گرانقدر گمنام و شهید داریوش باقری کاهکش از یاران شهید هاشمی در اهواز برگزار می شود.

وی بیان داشت : سن شهدای گمنام  19 تا 20 سال بوده است که 3نفر از آنها در منطقه فاو، محدوده محورعملیاتی والفجر 8 و یک نفر در جزیره مجنون، محدوده عملیات خیبر تفحص شده اند. پیکر شهید باقری کاهکش هم که 4 تیرماه 1367 همزمان با شهید علی هاشمی مفقود شده بود در منطقه هورالهویزه تفحص شده است.



مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: قرار بر این است که از چهار شهید گمنام، پیکر پاک 2 شهید در دانشکده نفت اهواز و 2 شهید دیگر در اداره کل اطلاعات استان خوزستان دفن شوند و همچنین شهید باقری کاهکش در گلزار شهدای اهواز آرام خواهد گرفت.

وی در ارتباط با برنامه مراسم بیان داشت: شروع مراسم ساعت 8 صبح و  از محل حسینیه ثارالله اهواز واقع در تقاطع خیابان طالقانی و شریعتی  خواهد بود که مردم شهیدپرور اهواز پیکر این شهدا را تا چهار سلمان فارسی تشییع می کنند. سپس پیکر دو تن از شهدای گمنام جهت تشییع به اداره کل اطلاعات خوزستان منتقل و 2 شهید گرانقدر دیگر برای تشییع و تدفین به سمت دانشکده نفت اهواز منتقل می شوند. پیکر شهید داریوش باقری کاهکش هم برای تشییع و تدفین به سمت گلزار شهدای اهواز انتقال می یابد.

عقیلی در ارتباط با مراسم تشییع شهدا در دانشکده نفت اهواز افزود: پیکر شهدا پس از مرکز شهر به گلزار شهدای کوت عبدالله منتقل و از آنجا با حضور مردم منطقه و اهواز به سمت دانشکده نفت و مزار شهدا تشییع می شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه استقبال جامعه دانشگاهی از خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه ها بسیار بالاست. در کل کشور 500 درخواست از سوی نهادهای مختلف برای دفن شهدای گمنام داده شده است که 260 درخواست از آنها از سوی مراکز دانشگاهی است.

دکتر غلامرضا راشد رئیس دانشگاه صنعت نفت نیز در این نشست اظهار داشت: دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه جانبازی است. این دانشگاه بیشترین  شهید را نسبت به جمعیت دانشجویان به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است. دانشگاه نفت با 31 شهید نسبت به 600 دانشجو در آن مقطع زمانی، دربین مراکز دانشگاهی اول است. دانشکده نفت آبادان خود در خط مقدم دفاع مقدس فعالیت داشته است.

وی افزود: امروز هم دانشگاه صنعت نفت مفتخر است که میزبان دو شهید عزیز است که قطعا خودشان انتخاب کرده اند که در این مکان آرام بگیرند و مزارشان انشاء الله زیارتگاه عاشقان و مومنین خواهد بود و همه از برکات آنها بهره مند خواهند شد.

صالحی ، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده نفت و از مسئولین برگزاری مراسم در ادامه بیان داشت: 10 سال بود که مجموعه بسیج دانشجویی پیگیراین امر بود و از سه سال گذشته این مسئله شدت گرفت که به لطف خداوند و همکاری بنیاد حفظ آثار از 10 روز پیش قرار شد این اتفاق بیافتد. به محض قطعیت مسئله 6 کمیته با حضور همه اقشار دانشگاه برای برگزاری این مراسم تشکیل  و مسئولیت برگزاری این مراسم را برعهده گرفتند تا بتوانیم مراسم باشکوهی را 29 آذر ماه برگزار کنیم.

وی افزود: در این مدت زمانی هم برنامه شبی با شهدا را با سخنرانی حجت الاسلام خضیراوی، امام جمعه کوت عبدالله و سعید عاکف و همراه مراسم عزاداری برگزار کردیم.

صالحی ادامه داد: شامگاه 28 آذر مصادف با شب شهادت حضرت رقیه(س) برنامه استقبال از شهدا را برگزار می کنیم که پیکر شهدا در مسجد دانشکده مستقر می گردند و مراسم شب وداع با شهدا را خواهیم داشت که با سخنرانی حجت الاسلام شفیعی و سردار حاج حسین یکتا و ذاکرین اهل بیت برگزار می گردد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده نفت افزود: روز بعد از ساعت 8:30 از گلزار شهدای کوت عبدالله ، پیکر پاک شهدا به سمت دانشکده تشییع می شوند. سخنران مراسم حجت الاسلام امینی و با مداحی حاج احمد طرفی و با حضور مردم منطقه و شهر انشاء الله این مراسم باشکوه هرچه بیشتر برگزار می شود. همچنین مراسم شب اول ، سوم و هفتم شهدا هم در دانشکده برگزار می گردد.
:
:
:
آخرین اخبار