تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۶۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رودخانه دز در شهرستان دزفول طغیان کرد
 ساعتی پیش رودخانه دز در شهرستان دزفول با افزایش میزان بارش‌های باران طغیان کرد، به طوری که مشکلات زیادی برای مردم این شهرستان به وجود آورده است.

رودخانه دز که از مرکز شهر دزفول عبور می‌کند در شرایط کنونی و با بارش‌های بی‌امان باران در 14 ساعت گذشته، طغیان کرده است و موجب بروز خساراتی در این شهرستان شده است.

براساس این گزارش در 14 ساعت گذشته بیش از 58 میلیمتر بارش باران در شهرستان دزفول به ثبت رسیده است و به این دلیل جاری شدن سیلاب در رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر رخ داده است.

فرماندار دزفول در این باره  اظهار داشت: دبی رودخانه دز همیشه 20 متر مکعب در ثانیه بوده است که به دلیل افزایش بارش‌ها این دبی افزایش چشم‌گیری داشته است.

عبدالرضا احسانی‌نیا خاطرنشان کرد: بارش‌های 14 ساعت گذشته باعث شده است تا دبی رودخانه دز در مقطع سد تنظیمی این شهرستان به 650 متر مکعب در ثانیه برسد.

وی با اشاره به بروز مشکلاتی برای مردم در شهرستان دزفول به ویژه مناطق روستایی تأکید کرد: در مناطق روستایی شهرستان دزفول به دلیل طغیان رودخانه، روستائیان در محاصره سیلاب قرار گرفته‌اند.

احسانی‌نیا عنوان کرد: دستورات لازم برای بسته شدن سد تنظیمی و فروکش شدن آب رودخانه طغیان کرده دز صادر شده است و این مشکل در اسرع وقت برطرف می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار