تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۶۱۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برآورد خسارت سیل به اندیمشک ادامه دارد
 فرماندار اندیمشک از خسارات همه‌جانبه به بخش‌های مختلف این شهرستان بر اثر بارندگی روزهای گذشته خبر داد و گفت: هنوز برآورد دقیقی از خسارت‌ها اعلام نشده است.

خداداد محمدی در بازدید از مناطق سیل‌زده این  شهرستان اظهار داشت: در شرایط کنونی تنها برآورد اولیه خسارت‌های بخش کشاورزی اعلام شده است و دیگر بخش‌ها درحال بررسی ابعاد خسارت‌ها هستند.

وی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی این شهرستان گفت: خسارت‌ها بیش از 107 میلیارد ریال برآورد شده است و هنوز نیز بررسی‌ها در این بخش ادامه دارد.

محمدی با اشاره به اینکه محصولات زیادی از کشاورزی در این شهرستان نابود شده است، افزود: بر اثر بارندگی‌های اخیر، 7 هزار و 500 تن محصول ذرت، 15 هزار تن محصول صیفی و 10 هزار تن محصول گندم به طور کامل نابود شد.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده به بخش دامداری این شهرستان تاکید کرد: در این بخش 402 راس دام تلف شدند و به دامپروری‌های این شهرستان بیش از 4 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: 205 فروند کندو عسل نیز  بر اثر سیل نابود شده است و بیش از 5.8 میلیارد ریال نیز در این بخش خسارت وارد شده است.

خسارت به تاسیسات شهری

فرماندار اندیمشک اظهار داشت: همچنین بر اثر بارش‌های جوی دو روز گذشته بخش زیادی از تاسیسات شهری، مخابرات، فاضلاب، آب و برق دچار خسارت شدید شد.

وی حجم خسارت‌ها به شهرستان اندیمشک را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: در حال بررسی و ارزیابی میزان خسارت‌ها از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

محمدی خاطرنشان کرد: پل کوی نیروی شهرستان اندیمشک بر اثر بارندگی شدید در قسمت شانه پل نشست کرده است که نیاز به مرمت و تعمیر اساسی دارد.

وی تاکید کرد: باید تا پایان وقت امروز بررسی‌های دقیق دستگاه‌های اجرایی به پایان برسد و میزان خسارت‌ها مشخص شود.

پاکسازی معابر شهری

رئیس ستاد بحران شهرستان اندیمشک همچنین گفت: در شرایط کنونی خودروهای راه‌سازی در حال پاک کردن گل‌ولای موجود در منطقه کوی نیروی شهر اندیمشک هستند.

محمدی با اشاره به اینکه در این منطقه مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمده است، تاکید کرد: پس از جمع‌آوری گل‌ها قرار است خیابان‌های شهر با آب و دستگاه‌های آتش‌نشانی شست‌و شو شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار