تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۲۶۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احمدی‌نژاد:طوفان‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم
رئیس جمهور گفت:‌ ملت ایران هزاران طوفان را پشت سر گذاشته و دشمنان هرگز تسلیم شدن مردم ایران را نخواهند دید.

 ‌محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح کارخانه نیشکر دهخدا با اشاره به پیشرفت خوزستان به لحاظ صنعتی اظهار داشت: خوزستان در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، راه و مسکن به سمت قله‌های پیشرفت در حرکت است و در کشور در بالاترین رتبه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به پتانسیل موجود در استان  افزود: انتظار به‌جایی که خوزستان پرچم‌دار فرهنگ نه تنها برای ملت ایران بلکه برای کل ملت‌های منطقه باشد و این امر شدنی است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در گذشته تولیدات نیشکر 30 درصد در داخل انجام می‌شد و 70 درصد وارداتی بود این در حالی است که در حال حاضر این آمار برعکس شده و با برداشتن یک گام دیگر به تولیدات صددرصدی می‌رسیم.

 رئیس جمهور ادامه داد: کشور در حال نو شدن است و هر روز نیاز کشور به محصولات جانبی نیشکر از جمله تخته صنعتی (MDF) بیشتر می‌شود و لازم است علاوه بر توسعه این تولیدات آنها به کشورهای دیگر نیز صادر کرد.

وی با تاکید بر استفاده از حداکثر ظرفیت موجود در این صنعت اظهار داشت: باید با ایجاد کارخانه کاغذ تفاله‌های این صنعت را به انواع کاغذ تبدیل کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به برخورداری‌ خوزستان از 250 هزار زمین مساعد ‌گفت: این به معنای 50 هزار شغل مستقیم و بیش از 20 هزار شغل غیر مستقیم است.

وی بر دنبال کردن صنایع پایین‌دستی و میان‌دستی در استان تاکید کرد و گفت: دولت برای پشتیبانی مالی آمادگی کامل دارد و باید استان به اندازه‌ای پیشرفت کند که در کل منطقه بدرخشد.

رئیس جمهور ایران با تاکید بر فعال کردن همه ظرفیت‌های استان بیان کرد: همواره باید به دنبال پاسخ به این سوال باشیم که علت دشمنی دشمنان با ما چیست؟ که این پاسخ راه حرکت ماست.

وی در پاسخ به این سوال گفت: اتحاد و همبستگی ملت ایران و حرکت آنان به سمت جلو دلیل این دشمنی است.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران هزاران طوفان را پشت سر گذاشته و دشمنان هرگز تسلیم مردم ایران را نخواهند دید.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار