تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۲۶۳۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله موسوی جزایری:حلقه ارتباط تولید علم و بازار متصل شود
نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر انجام پژوهش‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه گفت: باید حلقه ارتباط میان تولید علم و بازار مصرف متصل شود.

 آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در سالن شهید علی هاشمی استانداری خوزستان اظهار داشت: اکنون که همه کشور در زمینه تولید علم و پیشرفت تکنولوژی در حرکت است، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خوزستان نباید از این قافله عقب بمانند.

وی با تاکید بر انجام تحقیقات کاربردی و عملیاتی، افزود: تولید علم ما در دانشگاه‌ها باید در بازار مصرف قابل ارائه و عرضه باشد و خریدار داشته باشد و متاسفانه از این بابت ضعف‌هایی داریم که نیاز به برنامه‌ریزی و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: جوانان ما با خودباوری و ایمان به خدا و توکل، از نیروی خلاقیت زیادی برخوردارند که قادرند خلاء‌های علمی را پر کنند و برای هر مشکلی راه‌حلی با تحقیق بیابند.

موسوی جزایری به‌برخی کشورهای منطقه و پیشرفت علمی آن‌ها در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: کشوری مانند چین تا 50 سال پیش به شدت عقب مانده بود اما بعد از جنگ جهانی دوم آنچنان جدی کار را آغاز کردند که الان از نظر اقتصادی در جایگاه دوم جهانی قرار دارند و برای دستیابی به‌عنوان نخست جهانی در بخش اقتصادی تا هفت - هشت سال آینده برنامه‌ریزی کاملی انجام دادند.

وی افزود: چین،‌‌ همان کشور فئودالی که اصلا به‌عنوان یک الگوی مارکسیستی و کمونیستی به حساب نمی‌آمد امروز هم اتمی است، هم در شورای امنیت کرسی دارد و به‌سوی قدرت بر‌تر جهانی شدن با شتاب در حرکت است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اکنون در زمینه تولید هسته‌ای، پرتاب ماهواره به فضا، ساخت قطعات پیچیده صنعت حفاری و پتروشیمی کشورمان به جایگاه قابل قبولی در جهان دست یافته و نیاز به خارج در بسیاری از بخش‌های صنعتی قطع شده است.

موسوی جزایری در عین حال با اشاره به اینکه صنعت نفت آنچنان که باید همپای دیگر صنایع رشد نکرده، افزود: علت آن هم تحریم‌هایی بود که خودمان اعمال می‌کردیم و تا چهار سال پیش همه امکانات و تجهیزات از وسایل بسیار جزیی تا اقلام درشت و کلان مورد نیاز صنعت نفت را از لندن وارد می‌کردیم و در واقع، شرکتی به عنوان مامور خرید شرکت نفت فعالیت می‌کرد و این کار را بر عهده داشت.

وی در عین حال با بیان اینکه پژوهشگری از مقوله صبر، عشق، توکل و اعتماد به نفس است، افزود: چشم‌های بیداری در جهان اسلام به ما دوخته شده تا بتواند روزی را ببیند که ملت شریف ایران به قله‌های پیشرفت و تعالی دست یافته و سایر ملت‌ها از ما تبعیت کنند و از شر استعمار و استکبار جهانی و سلطه آن‌ها‌‌ رها شوند.

مرجع / فـارس
برچسب ها: موسوی جزایری
:
:
:
آخرین اخبار