تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۳۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امکان استفاده از ظرفیت مسافربر‌های برون شهری، درون شهر وجود دارد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز گفت: می‌توان با ساماندهی مسافربر‌های روبروی پایانه‌های برون شهری از ظرفیت آن‌ها درون شهر استفاده کرد.
 مسئله مسافربر‌های غیر رسمی پایانه‌های برون شهری یکی از مسائل مورد مناقشه نهاد‌های دولتی و تاکسیرانی است که عبدالرضا فتاحی رئیس کانون حمل و نقل خوزستان نیز از مقامات نیروی انتظامی خواسته در جهت رفع این مشکل رانندگان را مدیریت کرده و در صورتی که اقدام شان غیر قانونی است با آن‌ها برخورد گردد.

در همین خصوص سرهنگ سعید رحیمی پیشنهاد داده تا از ظرفیت مسافربر‌های غیر رسمی پایانه‌های مسافربری برون شهری، درون شهر استفاده شود.

او می‌گوید: پیرو مشکلاتی که ما در حوزه حمل و نقل در پایانه‌ها داشتیم از پارسال نشست‌های متعددی در کمیته ترافیک و در معاونت دادستانی در امور تصادفات برگزار شد و آنجا نیز مجموعه‌ای از مشکلات در پایانه‌ها احصاء گشت.

به گفته سرهنگ رحیمی وظیفه نهاد‌های مختلف از جمله شهرداری و سازمان پایانه‌ها و حمل و نقل مشخص شد و پلیس نیز در این موضوع سهمی داشت و آن اعمال قانون بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز یادآور شد که نیروی انتظامی درون شهر و در جاده‌ها اعمال قانون مب کند، اما بازدارنده نیست و (برای مثال) یک چهارم کرایه مسافر برای تردد از اهواز به ایذه است که باید همه مصوبات و ملزومات در پایانه‌ها جهت جلوگیری از این مسئله اجرایی شود.

این مقام مسئول گفت: اولین ضرورت احصاء شکل هندسی ورودی و خروجی پایانه‌ها است و بعدا نیز باید از ظرفیت دوربین‌ها استفاده کرده، همچنین اقدامات برای فرهنگ سازی در این حوزه بیشتر شود.

او همچنین خواست تا با شناسایی مسافربر‌های برون شهری با توجه به نیاز اهواز به ۱۲ هزار تاکسی و کمبود آن از ظرفیت رانندگان برون شهری برای درون شهر استفاده گردد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار