تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۶۴۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح کنترل سفر ناوگان حمل و نقل عمومی در خوزستان
 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از اجرای دومین مرحله طرح کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان خبر داد.

 فواد غزیعلی گفت: طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره یک و ۲ ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر و بند ۶ منشور حقوق مسافر از امروز تا ۱۶ دی، همزمان با سراسر کشور در پایانه‌های عمومی و اختصاصی و پاسگاه‌های پلیس راه خوزستان اجرا می‌شود.اجرای طرح کنترل سفر ناوگان حمل و نقل عمومی در خوزستان

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای ایمنی سفر عنوان کرد و افزود: در این طرح، انجام بازدید‌ها در ۲ سطح کنترل از مبداء پایانه مسافربری و کنترل در پاسگاه‌های پلیس راه با استفاده از ظرفیت حداکثری گشت راهداری و حمل و نقل، ادارات شهرستانی و همکاری پلیس راه استان و تشکل‌های صنفی شرکت‌ها در دستور کار قرار دارد.

غزیعلی جلوگیری از تاخیر بیش از حد قبل از انجام سفر، تاخیر غیر معمول در حین سفر، کنترل در مقصد با استفاده از سامانه های"پلاک خوان" و "سپهتن" به منظور تعیین زمان سفر ناوگان از مبدا تا مقصد و ثبت زمان تاخیر بیش از حد مجاز را دیگر از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان می‌گوید: از مهمترین موارد اجرای این طرح می‌توان به استفاده از ظرفیت همه تشکل‌های صنفی استان، اطلاع رسانی مسیر‌های ارتباطی به مسافران برای انعکاس شکایات و پاسخگویی فوری به شکایات و نظرات دریافتی مسافران اشاره کرد.

به گفته غزیعلی؛ مسافران می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان در مبدا و هنگام سفر مراتب را به سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.


مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار