تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۶۴۲۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاج قاسم، مردی که در دل‌ها زنده است
سومین سالگرد جنایت ننگین آمریکا و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها در فرودگاه بغداد از راه رسید.
  ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد روز جمعه، ۱۳ دی ماه، در دل شب که زمانیکه همه در امنیت و با خیال آسوده سر بالین گذاشته بودند، صدایی مهیب از فرودگاه بغداد به گوش رسید.حاج قاسم، مردی که در دل‌ها زنده است

اتفاقی که همه دلخون و چشم‌ها را اشکبار کرد و بعد از گذشت ۳ سال از آن روزها، وقتی نام این مردان خدا، سرداران جبهه مقاومت و خاطراتشان تداعی می‌شود، گویی همین امروز از میان پر کشیده اند و رفته اند.

مردی از جنس مردم، مقاومت و شجاعت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، محبوب و سردار دل‌ها که با شهادتش یک ملت را عزادار کرد، سرداری که در روز‌های سیل و بحران ابتدای سال ۱۳۹۸ به میان مردم آمد، پای درد و دلشان نشست، حرفایشان را شنید و پا به پایشان سدی شد مقابل سیل و دلگرمی دل‌های شکسته سیل زدگان شد.

مردمی که در روز‌های انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و اتفاق‌های مختلف تاریخ وفای به عهد خود را به نظام و انقلاب نشان داده بودند، روز یکشنبه ۱۵ دی ماه سال ۱۳۹۸ هم با رخت سیاه، چشمان اشک آلود و دل‌های شکسته حالا به استقبال مردی بودند که از جنس خودشان بود، بی ریا و ساده و دوست داشتنی.

هنوز سیاهی شب جای خود را به ابر‌های آبی و خورشید نداده بود که جمعیت غیرقابل توصیف در فرودگاه بین المللی اهواز حضور پیدا کردند، مسافری داشتند که خود به بغداد رفته بود و حالا پیکر پاک و مطهرش درون تابوتی به وطن بازگشته بود.

پیکر مردی که آرزوی شهادت داشت و دعایش دعای شهادت بود، دوباره مهمان اهوازی‌ها شده و مردم وفادار و ولایتمدار و شهیدپرور اهواز و خوزستان پایش را روی چشمانشان گذاشتند و به او خوش آمد گفتند.

اهوازی‌ها خوب می‌دانند معنای شهادت را، معنای رشادت و دلیرمردی را، چشیده اند طعم تلخ فراغ یار را از ۸ سال دفاع مقدس تاکنون...

سال هاست که مشق عاشقی می‌نویسند و تشییع می‌کنند شهدا را و بدرقه می‌کنند آن‌ها را تا خانه ابدی با اشک چشمانشان...

پا به پای رشادت‌های دلیرمردان و ایثارگران دویده اند، پشت جبهه‌ها را حفاظت کرده اند تا ذره‌ای از خاک وطن را دشمن به غارت نبرد...

دوباره اهواز حال و هوای دفاع مقدس به خود گرفته بود و خوزستانی‌ها شهدا را در آغوش گرفتند، شهدایی که به دست جنایتکاران آمریکایی به خاک و خون کشیده شدند.

اهواز اولین میزبان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها بود، خانواده شهدا، ایثارگران و... آمدند تا به دشمن ثابت کنند حاج قاسم از میان ما نرفته و ما هزاران سردار سلیمانی دیگر را تقدیم اسلام و انقلاب می‌کنیم.

سردار حاج قاسم، اولین بار نیست که مهمان اهوازی‌ها و خوزستانی‌ها می‌شد، خاک خوزستان هنوز جای قدم هایش در دوران ۸ سال دفاع مقدس را بر سینه دارد.

اهوازی‌ها یکبار دیگر او را در آغوش کشیدند تا بیعتی دوباره داشته باشند با شهدا، قول مردانه بدهند تا انتقام سختی از جنایتکاران آمریکا نگیرند آرام نمی‌نشینند.

خون اهوازی‌ها همچون سال‌های ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به جوش آمده بود و فقط به فکر خونخواهی و انتقام از دشمن غاصب بلند شده بودند و هم اکنون ۳ سال از آن روز تلخ و خبر غمگین می‌گذرد و حاج قاسم هنوز در دل‌ها زنده است و مکتبش کلاس درسی است برای یک ملت...

مرجع / صداوسیما
برچسب ها: حاج قاسم ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار