تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۶۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای غرب آسیا بیهوده هزینه نکردیم
داوری: مربی خارجی حدادی7هزار دلار می‌خواهد/با مربیان خارجی برای بقیه موافقت نشد

رییس فدراسیون دوومیدانی به تشریح آخرین وضعیت مربیان دوومیدانی ‌کاران و جزییات مسابقات غرب آسیا پرداخت.

"افشین داوری" اظهار کرد: کیمته ملی المپیک تنها با حضور مربی خارجی احسان حدادی موافقت کرده و به دلیل شرایط و مشکلات مالی، اجازه حضورمربیان خارجی سایر دوومیدانی کاران را نمی‌دهد. در حال حاضرنیز صحبتی با آقای افشارزاده مبنی بر حمایت از احسان حدادی و مربی‌اش داشته‌ام و قرار شد روز شنبه در جلسه هیئت اجرایی ایشان مصوبه‌ی این کار را گرفته و با ابلاغ کتبی کارها را پیش ببریم. همچنین مربی حدادی هفت هزار دلار در ماه می‌خواهد که کمیته ملی المپیک با این مبلغ موافقت کرده است.

وی ادامه داد: احسان حدادی به مدت دو ماه با مربی‌اش تمرین می‌کند که دستمزد این دو ماه را ما پرداخت می‌کنیم البته مبلغ آن نسبت به دستمزد ماهانه‌ای که خواستار شده کمتراست و سپس از آن درصورتی که به توافق رسیدند برای ثبت قرارداد به ایران می‌آیند و اکنون حدادی تمرین‌های بدنسازی خود را به طور جدی دنبال می‌کند.

داوری درباره وضعیت مربی سایر دوومیدانی کاران نیز تصریح کرد: برای برخی ورزشکاران نظیر خانم‌ها طوسی و توکلی، آقایان مهرصفوتی، هاشمی، آهنگر و محمد صمیمی با مربیان داخلی قرارداد می‌بندیم، اما برای کیوان قنبر‌زاده، محمد ارزنده، کاوه موسوی، هادی سپهرزاد و محسن ربانی که با مربیان خارجی کارمی‌کردند پیشنهاد دادیم به پول ایران با مربیانشان قرار داد ببندیم که مربی محمد ارزنده فرصتی خواسته تا در مورد این پیشنهاد فکر کند.

البته در مورد سجاد مرادی نیز در حال پافشاری هستیم تا کمیته ملی المپیک با حضور مربی خارجی وی موافقت کند چرا که مرادی دارای شرایط لازم است و مربی‌اش هزینه بالایی ندارد.

رییس فدراسیون دوومیدانی در ادامه با ابراز رضایت از سطح کمی و کیفی و نتایج مسابقات غرب آسیا اظهار کرد: مسابقات غرب آسیا از ابتدا در اهداف میان مدت فدراسیون قرار داشت. حتی از قبل تعداد و نفرات اعزامی مشخص بود و هنگام اعزام هیچگونه اعمال نفوذ جدیدی انجام نگرفت. همچنین در این رقابت‌ها هیچ هزینه‌ بیهوده‌ای انجام نشده و تمام هزینه‌ها بجا و منطقی بود.

از سوی دیگر رفتن به این مسابقات با اعتبار فدراسیون ممکن نبود. بنابراین رییس کمیته اقتصادی فدراسیون دوومیدانی برای اعزام به رقابت‌های غرب آسیا تلاش بسیاری کرد و در بعضی موارد نیز خودش چک داد و تا به الان پیگیر است که هزینه‌های انجام شده را از طریق اسپانسرهایی که با آنها صحبت داشته‌، به دست آورد. وی کمک بسیار زیادی به ما کرد.

داوری با بیان این که مسابقات غرب آسیا را نباید با قهرمانی آسیا مقایسه کرد، گفت: اگر به رکوردها نگاه کنیم متوجه می‌شویم سطح رقابت‌ها نسبت به دوره گذشته متفاوت است. البته در این مسابقات 12 ورزشکار برتر دوومیدانی ایرانی حضور نداشتند چرا که سطوح آنها از شرایط رقابت‌ها بسیار فراتر بود،اما برخی طراز اول‌ها و با تجربه‌ها را نیز به دلیل حضور قهرمانان جهان و گوانگ‌جو همراه خود به مسابقات غرب آسیا بردیم. در کل حضور این مسابقات بهترین میدان برای جوانان جهت انجام آزمون و کسب تجربه بود و توانستیم فرصتی را که تعداد زیادی از ورزشکاران برای به دست آوردن تجربه قوی در میدان خوب نیاز داشتند را به آنها بدهیم و جوانان به خصوص بانوان موفق شدند اعتماد ما را به خوبی پاسخ دهند.

وی در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر این که نبود مترجم زبان انگلیسی در کاروان موجب عدم اطلاع از تغییر برنامه مسابقه سپیده توکلی شده بود، تصریح کرد‌:‌ در کاروان ایرانی افرادی نظیر‌ آقای غیاثی با زبان انگلیسی آشنایی دارند. از سوی دیگر تغییر برنامه مسابقه خانم توکلی ساعت 11 و نیم شب ابلاغ شد و با توجه به این که ممکن بود از لحاظ روانی وی را تحت تاثیر قرار دهد و حتی موجب از دست دادن خواب شبانه‌اش شود با توافق کمیته فنی تصمیم گرفتیم این تغییر برنامه را صبح زود به او اعلام کنیم.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پایان نزدیک بودن زمان برگزاری مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا را فرصت مناسبی برای کسب وررودی رقابت‌های قهرمانی جهان دانست و بیان کرد: با توجه به این که در سال آینده مسابقات قهرمانی جهان را در پیش رو داریم بهتر است دوومیدانی کاران در مسابقات بین‌المللی بزرگ شرکت کنند تا برای رقابت‌های جهانی آماده شوند. از سوی دیگر ورزشکاران رشته‌ای مانند دهگانه نمی‌توانند در ماه در چند مسابقه حاضر شوند در حالی که برای ورزشکاران رشته‌ها بهتر است چندین مسابقه را در ماه داشته باشند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار