تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۲۶۴۸۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شمارش معکوس برای انتقال بنکداران از هسته مرکزی اهواز
سرانجام زمان اجرای وعده های مسئولان و مدیریت شهری اهواز درخصوص پلمپ انبارها و واحدهای بنکداران هسته مرکزی شهر اهواز فرا رسید. شهرداری اهواز در اقدامی مثبت اقدام به پلمپ کردن بخشی از بنکداران هسته مرکزی شهر کرد / این بار شهرداری طبق اخطارهای قبلی برای پلمپ در مغازه های بنکداران در دی ماه سال جاری، 20 انبار مواد غذایی را با بلوک های 10 تنی مسدود کرده و اجازه ورود و خروج خودروهای حمل بار را نداده است
خوزنیوز: سرانجام زمان اجرای وعده های مسئولان و مدیریت شهری اهواز درخصوص پلمپ انبارها و واحدهای بنکداران هسته مرکزی شهر اهواز فرا رسید. شهرداری اهواز در اقدامی مثبت اقدام به پلمپ کردن بخشی از بنکداران هسته مرکزی شهر کرد.

به گزارش خوزنیوز این بار شهرداری طبق اخطارهای قبلی برای پلمپ در مغازه های بنکداران در دی ماه سال جاری، 20 انبار مواد غذایی را با بلوک های 10 تنی مسدود کرده و اجازه ورود و خروج خودروهای حمل بار را نداده است.

 به نظر می رسد این بار شهرداری اهواز با کمک دیگر دستگاه های انتظامی و قضایی و مدیریت ارشد استان برای انتقال بنکداران از هسته مرکزی شهر مصمم است. مدت هاست تمرکز بنکداران در مرکز بازار اهواز و منطقه مرکزی کلانشهر و ورود و خروج کامیون و وانت بار و کامیونت مرکز شهر را با ترافیک سنگین و مشکل تردد حتا برای پیادگان مواجه کرده است و یکی از مطالبات شهروندی حل منصفانه مشکل بنکداران است.

ترافیک ایجاد شده از سوی بنکداران در هسته مرکزی شهر اهواز

در چند سال اخیر رفتن به بازار مرکزی اهواز و خرید کردن، همانند عبور از هفت خان رستم سخت و عذاب آور است و در این مدت، مسئولان شهری و اجرایی اهواز و استان تنها نظاره گر پیچیده تر شدن وضع هسته مرکزی اهواز و سختی کشیدن مردم به خصوص آنهایی که در هسته مرکزی زندگی کنند بوده اند.

برای حل این مشکل از سال 1371 طرحی از سوی شهرداری اهواز و برخی دستگاه ها تصویب شد که بر مبنای آن برخی مشاغل مزاحم از هسته مرکزی اهواز باید خارج می شدند که برای نمونه خروج مبل فروشان، پزشکان و بنکداران در دستور کار قرار گرفت تا شاید هسته مرکزی اهواز نفس راحتی از بابت از بین رفتن این موانع بکشد ولی اجرای این طرحها همانند برخی دیگر از وعده ها، محقق نشد تا مردم همچنان موفقیت اجرای چنین طرحهایی از سوی مسئولان به دیده تردید نگاه کنند.


نمایی از مجتمع بنکداران شرق اهواز

موضوع انتقال بنکداران هسته مرکزی اهوا از سال 1371 مطرح شد. همزمان با انتقال آهن فروشان، در سالهای اخیر مکانی در شرق اهواز با 50 هکتار مساحت توسط بخش خصوصی قطعه بندی و 720 پلاک پیش بینی و مقرر شد در این مجتمع 620 ساختمان تجاری و 100 واحد برای خدمات جانبی ساخته شود.

طبق آخرین اعلام شهرداری اهواز از این تعداد حدود 359 پلاک به بنکداران واگذار شده و در حال ساخت و ساز هستند. در این رابطه 253 نفر از بنکداران آماده انتقال هستند و حدود 104 ساختمان بنکداران هم ساخته شده و انتقال پیدا کرده اند.

اما با وجود تمامی تهدیدها و خط و نشان کشیدنهای مسئولان، برخی از بنکداران به دلایل مختلف حاضر نشدند مکان فعلی خود در هسته مرکزی را تخلیه کنند و همچنان اصرار داشتند به رغم ایجاد برخی محدودیتها، در آن مکان به کسب و کار مشغول باشند به گونه ای که وضع ترافیک و به هم ریختگی این نقطه از اهواز همچنان حل نشده باقی ماند.

در مدت اخیر که حتی ورود کامیونها به این نقطه از اهواز ممنوع شده بود، همه مسئولان توپ را به زمین شهرداری اهواز می انداختند و اعتقاد داشتند که شهرداری قانون مصوب در شوراهای مختلف استان از جمله شورای ترافیک را اجرا نمی کند. تا اینکه چندی پیش شهردار کتانباف در گفتگو با رادیو مرکز خوزستان گفته بود: «به زودی اخطار سوم و به نوعی آخرین اخطار از سوی شهرداری کلانشهر اهواز به آن دسته از بنکدارانی که تاکنون اقدام به انتقال و خروج انبارهای خود از هسته مرکزی شهر اهواز نکرده اند ابلاغ خواهد شد .»

 کتانباف اظهار داست: «بنکداران هسته مرکزی شهر اهواز تنها می توانند از محل های فعلی خود در این منطقه به عنوان دفتر و نمایشگاه استفاده کنند اما انبارهای آنها می بایست به مکان های مناسبی که ترافیک زا نباشند انتقال یابد.»

 شهردار اهواز ابلاغ اخطار سوم را اتمام حجت شهرداری اهواز و آخرین فرصت بنکداران هسته مرکزی شهر برای انتقال انبارهای خود از این منطقه عنوان کرد و گفت:« 15 روز پس از ابلاغ اخطار سوم با بنکداران خاطی که به اخطار سوم شهرداری اهواز توجهی نکنند طبق قانون برخورد خواهد شد و ضمن جلوگیری از انتقال کالای خود به هسته مرکزی شهر ، طبق قانون درب واحدهای بنکداری آنها پلمپ خواهد شد.»

 به نظر می رسد دیگر ارگان های استان و بویژه استانداری خوزستان و نهادهای انتظامی و قضایی می بایست شهرداری اهواز را در اجرای بهینه و قانونی در خصوص حل و فصل مشکل انتقال بنکداران هسته مرکزی شهر و برقراری آرامش برای ساکنان و دیگر شهروندانی که روزانه ناگریز به تردد در این منطقه هستند یاری رسانند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
10
تو رو به خدا ادامه بدین مرکز شهر تبدیل به انبار بزرک شده واسایش رو از همه گرفته امید وارم مستمر باشه
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
1
3
تا آقای ... است نمی شود
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
3
همین یک ماه پیش تو منطقه حصیرآباد بخاطره یه تری لی یه پیرزن جونش رو به طرز فجیعی از دست داد نباید اجازه داد هیچ ماشین بزرگ جثه ای تو سطح شهر باشه و باید تو اطراف شهر پارکینگهای درست شوند که این جور ماشینها اونجا پارک شوند.
محمد
|
Germany
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
0
2
برادر نگران نباش این اقدام دوام ندارد
امیر
|
Germany
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
2
میشه بگین کجا رو شهرداری بلوک گرفته لطفا من هر جا سر کشیدم ندیدم!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
1
0
اول امنیت منطقشون رو تامین کنید بعد جابه جاکنید..
وقتی یه بنکدار مثلا با 400 میلیون تومن سرمایه بره اونجا چه سندی وجود داره که هیچ اتفاقی برای سرمایش نیوفته یا دزد نزنه یا موش نخوره یا توی جاده صنایع فولاد دوده های کارخونه رو جنساش نشینه خراب نشن...!!!!! این چیزها رو در نظر گرفتید؟؟؟؟؟ یا فقط میخواید از تو شهر بلندشون کنید
:
:
:
آخرین اخبار