تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۶۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود 4 مرکز رفع اختلالات یادگیری در آبادان
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: آبادان با کمبود 4 مرکز رفع اختلالات یادگیری دانش‌آموزان روبرو است.

سیدمحمد مولوی اظهار کرد: به ازای هر 5 هزار دانش‌آموز باید یک مرکز رفع اختلالات یادگیری در شهرستان وجود داشته باشد.

وی افزود: نخستین مرکز رفع اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دو سال پیش با نام شهید برتینا در آبادان بازگشایی شده که با توجه به جمعیت دانش‌آموزی به چهار مرکز دیگر با همین عنوان و کارایی در منطقه نیازمند هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان ادامه داد: یکی از مشکلات این مرکز  عدم اطلاع دقیق از نحوه فعالیت و اقدامات آنان برای رفع کمبودهای یادگیری در بین اولیا و تعدادی از افراد درگیر با تربیت دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به این کلینیک تخصصی بیان کرد: این کلینیک انواع خدمات در زمینه اختلالات گفتاری، شنیداری، رفتاری و یادگیری را به خانواده‌ها و معلمان آموزش داده و آنان را با اختلالات فوق در راستای کمک به کودکان و دانش‌آموزان درگیر آشنا می‌کند.

مولوی در همین زمینه ادامه داد: جمع بندی مشکلات، ارائه راهکارهای درمانی مناسب، انجام مشاوره‌های درمانی مختلف، رفع مشکلات و شناسایی کمبودهای یادگیری دانش‌آموزان از دیگر خدمات این مرکز است.

وی در پایان گفت: اولیا و مربیان باید در شناخت صحیح از دانش‌آموزان با استعدادها و کمبودهای آنان آشنا شده و در راه تقویت این توانایی‌ها و یا رفع کمبودها و مشکلات با راهنمایی اساتید مجرب اقدام کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار