تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۶۷۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمد آبشک: قلعه‌نويي مرا مي‌خواست اما بدموقع مصدوم شدم/ همه‌جا فحاشي هست، چرا زوم كرده‌اند روي رشت؟
نیکبخت فوتبالیست بزرگی است و در کنار هم خوب کار می‌کنیم. درک متقابل داریم و درست است که کمی از فوتبال دور بوده اما پر از تجربه است. تاثیرگذار بازی می‌کند.


 تیم داماش در نیم‌فصل اول از وجود یکی از بهترین بازیکنان سال گذشته خود محروم بود. بازیکنی که یکی از ستون‌های فصل پیش بود هر چند که در اواخر فصل کمی با تارتار مشکل پیدا کرده بود. محمد آبشک که هواداران داماش او را «ممد سسک فابرگاس» صدا می‌زنند، به خاطر یک مصدومیت بی‌موقع یک نیم‌فصل کامل را از دست داد، اما باز هم می‌تواند یکی از بهترین‌های ایران در پست هافبک دفاعی باشد. به سراغ او رفتیم تا از شرایط تازه‌اش در بازگشت به فوتبال مطلع شویم.

از تعطیلات کابوس‌وار سال گذشته شروع کنیم، چه شد که به جای رفتن به تراکتور و استقلال خانه‌نشین شدی؟

قبل از تمرینات شروع فصل بود که من با دوستانم به صورت انفرادی تمرین می‌کردم و بر اثر بی‌احتیاطی مچ پایم شکست و 6 ماه کامل از فوتبال دور شدم. آن روز‌ها مشغول مذاکره با تراکتوری‌ها بودم، چون امير قلعه‌نوعی از بازی من خوشش آمده بود و مرا برای تیم تراکتورسازی انتخاب کرده بود. بعد از این‌که قلعه‌نويي به استقلال رفت چون آنجا در پست من ترافیک بازیکن بود، من همچنان مشغول مذاکره با تبریزی‌ها بودم که از طرف امیرخان تماس گرفتند و گفتند که آقای قلعه‌نوعی تو را برای استقلال می‌خواهد، چون چند بازیکن قرار است از استقلال جدا شوند. اما این مصدومیت همه چیز را خراب کرد.

چه شد که می‌خواستی از داماش بروی؟

من وضعیتم در تیم خوب بود. اما اواخر با تارتار مشکل پیدا کرده بودم و ایشان مرا نمی‌خواستند. ولی دیگر همه چیز گذشته است، من بهترین روزهای فوتبالم را داماش داشته‌ام و اینجا به مردم شهرم مدیونم. حالا دو ماه است که تمریناتم را شروع کردم و دارم کم‌کم شرایط بازی پیدا می‌کنم. هنوز بدنم خوب خوب نیست اما انگیزه بازگشتم زیاد است.

در اولين روز بازگشتت در بازی با استقلال خوب ظاهر شدي، اما روز بازی با آلومينیوم اصلا در حد انتظار نبودی. چرا؟

در وهله اول از آقای درخشان تشکر می‌کنم که ریسک کردند و مرا پس از 6 ماه در یک چنین بازی سنگینی به میدان فرستادند. من هم خوشحالم که شرمنده ایشان و هواداران نشدم و توانستم بلافاصله پس از ورودم پاس گل بازی را بدهم. وقتی بازی صفر- صفر بود کمتر مربی ریسک می‌کند كه از وجود یک بازیکن تازه از مصدومیت‌‌ رها شده استفاده کند و این کار را حمید خان برای من انجام دادند. در بازی با آلومنیوم هم من و هم داماش نیمه اول خوب بوديم، اما در نیمه دوم افت کردیم. بازی ما یک‌گله بود و آن‌ها از یک موقعیت و نصفی خود دو گل به ما زدند و 11 نفره روی خط دروازه دفاع می‌کردند. من تعداد موقعیت‌هایی که داشتیم از دستم در رفته. حق ما باخت نبود. اما قول می‌دهم که این باخت را جبران کنیم.

همبازی شدن با نیکبخت چطور است. پست‌هایتان نزدیک به هم است.

نیکبخت فوتبالیست بزرگی است و در کنار هم خوب کار می‌کنیم. درک متقابل داریم و درست است که کمی از فوتبال دور بوده اما پر از تجربه است. تاثیرگذار بازی می‌کند. خوشحالم که روی همکاری من و نیکبخت و کبه یک گل زدیم هرچند که اين گل برای نتیجه‌گیری کافی نبود.

از جوی که علیه رشت به راه افتاده بگو. آیا واقعا تماشاگران رشتی هتاکند؟

همه جای ایران فحاشی هست. شما یک شهر به من بگویید که ما آنجا رفته باشیم و فحش نخورده باشیم. اما همه روی رشت زوم کرده‌اند. بیش از حد هم دارند بزرگش می‌کنند. هواداران ما عالی تشویق می‌کنند. در رشت جز داماش تيم ديگري هوادار ندارد و این برای خیلی‌ها گران تمام شده است. آنها دوست داشتند رشت هم مثل شیراز ورزشگاهش را دودستی تقدیم تیم مهمان کند و تیم خودشان غریبه باشد. در بازی با استقلال واقعا فحش ناموسی نشنیدم و کسی توهین بدی نکرد. در بازی با تراکتور هم دو بازیكن حریف بدجوری روی اعصاب ما و هواداران بودند و آن‌ها را تحریک می‌کردند. داماش به نظر من بهترین هواداران فوتبال را دارد.

به تیم ملی فکر می‌کنی؟

من شرایط بدنی‌ام هنوز نرمال نشده و کم‌کم دارد  همه چیز خوب می‌شود. مانند هر بازیکن ديگری هدفم تیم ملی است. خدا را شکر در سیستم آقای درخشان خیلی راحتم و حسابی جا افتاده‌ام. ایشان به تیم شخصیت داده‌اند و مربی بزرگی هستند.

از شرایط مالی داماش بگو؟

چون من نیم‌فصل مصدوم بودم در پرداخت‌ها پول زیادی نباید به من می‌رسید. اما خدا را شکر شرایط بهتر از سال پیش شده. هر چند که هنوز طلب‌های زیادی از باشگاه دارم. حالا که بازگشتم حدود ۲۰ درصد از قراردادم را گرفته‌ام.
:
:
:
آخرین اخبار