تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۲۶۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتشار فراخوان پذيرش دانشجوي ‌ارشد در پرديس دانشگاه دريايي خرمشهر
رئيس واحد پرديس دانشگاهي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر با اشاره به برنامه اين دانشگاه براي راه‌اندازي پنج رشته جديد در مقطع كارشناسي ارشد و 2 رشته جديد در مقطع دكتري از اعلام فراخوان پذيرش دانشجو در اين واحد براي نيم‌سال دوم 92ـ91 در 10 رشته كارشناسي ارشد و در مهرماه 92 در چهار رشته مقطع دكتري خبر داد و گفت: متقاضيان تا 30 دي‌ماه براي ثبت‌‌نام و ارسال مدارك و مستندات خود فرصت دارند.
 
دكتر محمدعلي سالاري علي‌آبادي با بيان اين مطلب عنوان كرد: پرديس دانشگاهي علوم و فنون دريايي خرمشهر در نيم‌سال دوم 92ـ 91 از بين متقاضيان تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در رشته‌هاي زيست فناوري دريا، حمل و نقل دريايي، زيست‌‌شناسي دريا در سه گرايش جانوران دريا، اكولوژي دريا و آلودگي دريا، تكثير و پرورش آبزيان، فيزيك دريا، شيمي دريا، مهندس سواحل و محيط زيست دريا دانشجو پذيرش مي‌كند.
 
وي بابيان اين‌كه متقاضيان بايد تا 30 دي‌ماه با مراجعه به آدرس اينترنتي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر به نشاني www.kmsu.ac.ir نسبت به ثبت‌نام، تكميل فرم‌هاي مربوطه و تحويل مدارك از طريق مراجعه حضوري يا ارسال پستي، اقدام كنند، خاطرنشان كرد: در صورتي كه تعداد داوطلبان در هر رشته بيش از 20 نفر باشد، گزينش به وسيله برگزاري آزمون از طريق سازمان سنجش انجام مي‌شود، در غير اين صورت اگر تعداد متقاضيان كمتر از 20 نفر باشد، تنها از طريق مصاحبه و بررسي مدارك و مستندات علمي و معدل دوره كارشناسي اقدام به گزينش دانشجو مي‌شود.
 
رئيس واحد پرديس دانشگاهي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر همچنين از تلاش اين دانشگاه براي اخذ مجوز پنج رشته كارشناسي ارشد جديد طي روزهاي آينده خبر داد و افزود: اين رشته‌ها شامل اقتصاد و انرژي، مهندسي سازه‌هاي دريايي، مديريت حمل و نقل بين قاره‌اي، بافت‌شناسي آبزيان و مهندسي رودخانه است كه در صورت تأييد شوراي گسترش آموزش عالي طي روزهاي آينده، در نيمسال دوم 92 ـ 91 راه‌اندازي مي‌شوند.
 
سالاري علي‌آبادي با بيان اين‌كه ظرفيت پذيرش در هر رشته كارشناسي ارشد براي نيمسال آينده، 10 نفر است، مرتبط بودن مدرك كارشناسي، معدل دوره كارشناسي، مدارك و مستندات علمي داوطلب و نمره مصاحبه و آزمون كتبي را از موارد مؤثر در گزينش دانشجو عنوان و تصريح كرد: در حال حاضر 73 دانشجوي كارشناسي‌ارشد در 10 رشته - گرايش اين واحد مشغول به تحصيل هستند كه از اين تعداد 60 نفر بورسيه بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي هستند و شهريه‌اي پرداخت نمي‌كنند.
 
وي همچنين با اشاره به فعال بودن 2 رشته مقطع دكتري در اين واحد از اعلام فراخوان پذيرش دانشجوي دكتري در چهار رشته گرايش زيست شناسي دريا گرايش‌هاي بوم‌شناسي و جانوران دريا، فيزيك دريا و تكثير و پرورش آبزيان دريايي خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر 11 دانشجو در 2 رشته مقطع دكتري زيست شناسي دريا گرايش جانوران دريا و فيزيك دريا در واحد پرديس دانشگاهي مشغول به تحصيل‌اند. مجوز راه‌اندازي 2 رشته ديگر در اين مقطع از شوراي گسترش وزارت علوم اخذ شده و واحد پرديس دانشگاهي از طريق آزمون نيمه‌متمركز دكتري سازمان سنجش در مهرماه اقدام به ‌پذيرش دانشجو مي‌كند. داوطلبان تا 30 دي‌ماه نسبت به ثبت‌نام و اعلام درخواست خود فرصت دارند و بايد با مراجعه نشاني اينترنتي www.kmsu.ac.ir  در اين زمينه اقدام كنند.
 
رئيس واحد پرديس دانشگاهي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر مزيت اين واحد را براي مردم بومي و بي‌نيازي از جابجايي به تهران براي ادامه تحصيل دانست و خاطرنشان كرد: ‌واحد پرديس دانشگاهي، مدرك رسمي وزارت علوم به دانش آموختگان اعطا مي‌كند و تنها در مدارك صادره از دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر به جاي عبارت دانشكده، عبارت واحد پرديس دانشگاهي درج مي‌شود.
 
سالاري علي‌آبادي با اشاره به شرط معدل بالاي 14 براي داوطلبان تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد اين واحد، تصريح كرد: واحد پرديس دانشگاهي پذيراي دانشجوي خارجي از كشورهاي همسايه مانند عراق هم مي‌باشد.
 
وي با بيان اين‌كه شهريه تحصيل دانشجو در اين واحد با مجوز وزارت علوم به هيات امناي اين دانشگاه هر سال تا سقف 15 درصد قابل افزايش است، اظهارداشت:‌ شهريه امسال هنوز تغييري نكرده‌است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار