تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۶
کد خبر: ۲۶۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مواکب عزاداران اربعین در حال ورود به کربلای معلی
 با نزدیک شدن به اربعین سالار شهیدان مواکب عزاداران در حال ورود به کربلای معلی هستند.

 در آستانه شب اربعین حسینی و زائرانی که از روزها قبل حرکت خود را از نقاط مختلف آغاز کرده‌اند از دیروز و امروز وارد شهر کربلا می‌شوند.

زائرانی که پیر و جوان، زن و مرد از روزها پیش از اربعین بار سفر بسته و سفر پر از معنویت خود را آغاز کرده‌ بودند هم‌اکنون به میعادگاه شیعیان جهان در اربعین رسیده‌اند.

بسیاری از زائران نیز در این روز در مسیر 80 کیلومتری نجف به کربلا در حال حرکت هستند تا فردا به کربلا رسیده و از سعادت زیارت اربعین بهره‌مند شوند.


http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/10/12/13911012100334465_PhotoL.jpg

یکی از آیین‌هایی که هرساله در آستانه اربعین سالار شهیدان در کربلا اجرا می‌شود حرکت مواکبی است که از نقاط مختلف خود را به کربلا می‌رسانند و در هنگام ورود به بارگاه مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به شکل زنجیره‌ای مواکب خود را تا رسیدن به ضریح مطهر حرکت می‌دهند.

در پیشانی این مواکب پارچه نوشته‌‌ای قرار دارد که توسط دو نفر گرفته و برافراشته شده و در آن پس از ذکر نام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) نام موکب و منطقه‌ آن نوشته شده است تا کسانی که از این مناطق در کربلا حضور دارند با مشاهده نام منطقه خود به جمع مواکب اضافه شوند.

همچنین بیرق‌های بزرگی در جلوی مواکب برافراشته می‌شود که مزین به نام اباعبدالله الحسین و اغلب با نوشته لبیک یا حسین است.

در طول مسیر مواکب شعری حماسی را به صورت هماهنگ در مدح شهدای دشت نینوا و مظلومیت آنها به شکل هماهنگ خوانده و سینه‌زنی می‌کنند.

از یک یا دو شب قبل از اربعین مواکب وارد شهر کربلا می‌شوند و به شکل جمعی به بارگاه مطهر امام حسین(ع) مشرف می‌شوند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/10/12/13911012100331793_PhotoL.jpg

حرکت مواکب در این روزها حال و هوایی خاص و حماسی را به زائران و عزاداران اباعبدالله بخشیده است.

در روز اربعین نیز این مواکب با به هم پیوستن زنجیره‌ای بزرگ را ایجاد کرده و به عزاداری می‌پردازند و جلوه‌ای عظیم از ارادت و دوستداری اهل بیت علهیم‌السلام را به منصه ظهور می‌گذارند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: اربعین ، کربلای معلی
:
:
:
آخرین اخبار