تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۶۹۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دامپزشکی رامهرمز خبر داد
مبارزه جدی با بیماری‌های دامی در رامهرمز
رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز از کنترل بیماری‌های دامی و اجرای دقیق مبارزه با این بیماری‌ها در این شهرستان خبر داد.

بهروز حقیقی اظهار داشت: درباره مبارزه با بیماری‌های دامی و اجرای دقیق و منظم مایه‌کوبی علیه بیماری‌های استراتژیک چه در زمینه بیماری‌های واگیر دامی مانند تب برفکی، آبله و بیماری‌های مشترک مانند هاری، سل، بروسلوز(تب مالت) با همکاری بخش خصوصی همه دام‌های واجد شرایط در منطقه مایه‌کوبی شده‌اند.

وی افزود: تا کنون بیماری دامی خاصی در منطقه وجود نداشته و چنانچه بیماری یا کانون بیماری در یکی از روستاها و یا دامداری‌ها گزارش شود، بلافاصله اکیپ بررسی‌های شبکه به محل اعزام و نسبت به انجام مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای اقدام و از شیوع بیماری به سایر مناطق جلوگیری به عمل می‌آورند.

حقیقی تصریح کرد: این شهرستان دارای دو واحد داروخانه دامپزشکی، سه دفتر و درمانگاه دامپزشکی، یک واحد آزمایشگاه تشخیص بیماری‌های دامی، یک مرکز مستقل مایه کوبی و دو مرکز فروش واکسن طیور است.

وی پیرامون وضعیت کشتارگاه دامی رامهرمز نیز گفت: کشتارگاه دامی رامهرمز یک کشتارگاه سنتی است و از نظر امکانات بهداشتی از سطح پائین تری برخوردار است و امیدواریم هرچه زودتر توسط شهرداری نواقص تاسیساتی و بهداشتی آن رفع و در کنار آن سردخانه نیز احداث شود.

حقیقی خاطر نشان کرد: باید در راستای ارتقای سطح بهداشت گوشت تلاش کرد و در این باره باید گام‌های بلندی برداشت و مسئولان مرتبط در این باره اقدامات لازم را انجام دهند
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار