تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۲۶۹۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر پروژه سد گتوند علیا:
در جلسه مسئولان سدگتوند با سازمان بازرسی چه گذشت؟
مدیر پروژه سد گتوند علیا گفت: در جلسه‌ای که در روزهای گذشته درباره سدگتوند علیا با سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد تنها مسائل کارشناسی بررسی شد و مسئله خاصی مطرح نشده است.

کریم شیبانی اظهار  کرد: جلسه برگزار شده بین متخصصان در سدگتوند علیا و سازمان بازرسی کل کشور تنها مسائل کارشناسی بررسی شده است و هیچ مسئله خاصی مبنی بر تعطیلی و تخلیه سدگتوند مطرح نشده است.

وی با اشاره به اینکه جلسه با سازمان بازرسی کشور جلساتی معمولی است، خاطر نشان کرد: این نخستین جلسه‌ای نیست که با سازمان بازرسی کشور برگزار می‌شود و قبل و بعد از آبگیری سد نیز جلساتی با این سازمان برگزار شد و مسائل تخصصی و کارشناسی شده بین کارشناسان سد و سازمان بازرسی رد و بدل شده است.

شیبانی با اشاره به اخباری که برای تخلیه و تغییر کاربری سدگتوند از سوی رئیس سازمان بازرسی کشور مطرح شده است، تاکید کرد: در این جلسه مطرح شد که سازمان بازرسی کشور بر این عقیده است که این خبر نباید پخش می‌شد و بر اساس اشتباهاتی این خبر منتشر شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات کارشناسی بین کارشناسان سدگتوند و سازمان بازرسی کشور ادامه پیدا می‌کند تا ابهامات در این باره برطرف شود.

در روزهای گذشته حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کشور در اظهار نظری سدگتوند علیا را برای کشاورزی خوزستان تهدیدی بالقوه دانسته و گفته بود که باید این سد به طور کامل تخلیه شود و کاربری آن نیز تغییر کند.

از دو سال پیش که سدگتوند علیا برای آبگیری مهیا می‌شد دوستداران محیط زیست و میراث فرهنگی درباره پیش‌آمدهای بعدی آبگیری این سد هشدار می‌دادند ولی هیچ کس به این هشدارها توجه خاصی نداشت.

علاوه بر شوری رودخانه و زمین‌های کشاورزی در روزهای گذشته اخباری مبنی بر نشت نفت به درون دریاچه سد گتوند علیا منتشر شده است که اگر چه نماینده مردم شوشتر و گتوند و برخی مسئولان سدگتوند این اتفاق را تکذیب کردند ولی سرپرست معاونت آب و آبفای کشور این موضوع را تائید کرده و اعلام کرده است که مشکل برطرف شده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار