تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۲۶۹۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در روزهای شنبه و یکشنبه انجام می‌شود
غربالگری تشخیص «سرطان کولورکتال» در بیمارستان گلستان اهواز
طرح غربالگری و تشخیص سرطان کولورکتال خوزستان در بیمارستان گلستان اهواز در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته انجام می‌شود.

  زمان پذیرش مراجع کنندگان شرکت در این طرح روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته از ساعت 10:30 صبح در واحد آندوسکوپی بیمارستان گلستان اهواز است.

بر اساس این گزارش، بخشی از آزمایش‌های که در حالت عادی بسیار گران‌قیمت هستند به صورت رایگان انجام می‌شوند.

کارشناس برنامه سرطان مرکز بهداشت استان خوزستان در این باره گفت: با توجه به اهمیت بیماری سرطان و اینکه امروزه سرطان‌ها به عنوان سومین عامل مرگ و میر در کشور مطرح هستند، و همچنین برابر آمارها شیوع سرطان کولورکتال (روده بزرگ و راست روده) در کشور ما رو به افزایش بوده و به عنوان یکی از مهم‌ترین بدخیمی‌ها در هر دو جنس زن و مرد مطرح است.

شهرام ابراهیمی افزود: عواملی از جمله تغذیه نامناسب مانند مصرف غذای پر چرب و کم فیبر و مصرف کم سبزیجات و میوه‌جات، کم تحرکی، افزایش سن که با هر 10 سال افزایش سن خطر ابتلا دو برابر می‌شود، ارث و ژنتیک در این بیماری تأثیرگذار است.

وی تأکید کرد: از آنجایی که همانند بسیاری از سرطان‌ها، تشخیص زودرس و درمان مناسب و به موقع سرطان «کولورکتال» از اهمیت بسزایی برخوردار است و با توجه به بارز بودن انتقال فامیلی در بروز سرطان روده بزرگ خصوصاً در کشور ما، برنامه غربالگری سرطان «کولورکتال» در فاز نخست برای خانواده بیمارانی که هم اکنون تشخیص داده شده‌اند به اجرا گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری و تشخیص زودرس، کلید مبارزه با سرطان است، از همه هم استانی‌هایی که مشمول این برنامه هستند دعوت کرد به محل اجرای طرح مراجعه کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار