تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۲۶۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
600 شغل جدید در مناطق نفتخیز جنوب
معاون مدیر امور فنی در زمین شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با انعقاد قراداد لرزه نگاری سه میدان نفتی در این شرکت برای 600 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

 شهرام تقوی پور در مراسم انعقاد قرارداد لرزه نگاری سه بعدی از سه میدان در اهواز اظهار کرد: عملیات لرزه نگاری 3 بعدی میدان های بی‌بی حکیمه، کیلورکریم و سیاه‌مکان با هدف شناخت بیشتر مخازن آسماری، بنگستان و خامی این میدان ها انجام می شود.
 معاون مدیر امور فنی در زمین شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: از دیگر اهداف این پروژه تعیین مشخصات ساختمانی میدان بی‌بی‌حکیمه در بخش جنوبی و بررسی ارتباط این میدان با میدانهای مجاور از جمله رگ سفید و سولابدر است.
 
وی شناسایی پتانسیل های نفتی و تعیین نقشه های دقیق ساختمانی در این سه میدان را از دیگر اهداف انجام این عملیات عنوان کرد.

تقوی پور گفت: طراحی این پروژه از سوی کارشناسان معاونت زمین شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب انجام شده است و به گونه ای است که تمامی افق های مخزن را پوشش می دهد.

معاون مدیر امور فنی در زمین شناسی گسترشی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: این عملیات در گستره ای به وسعت دوهزار و 100 کیلومتر مربع انجام می شود و نقاط چشمه انفجاری عملیات نزدیک به 108 هزار نقطه است.

وی ادامه داد: اجرای این عملیات در مناطق سخت گذر با استفاده از سه دستگاه بالگرد انجام می شود و انجام چهار هزار و 500 ساعت پرواز پیش بینی شده است.

تقوی پور اعتبار اجرای این پروژه را یک هزار و 550 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این عملیات ضمن احداث حدود هشت هزار کیلومتر جاده دسترسی، برای 500 نفر نیروی عادی و 100 نیروی نفر متخصص و کارشناس در مدت سه سال اشتغالزایی خواهد شد.

هدف از این عملیات، تهیه نقشه های عمقی از تمام افق های مخزنی میدان اهواز و نیز بررسی ویژگی ها و شناخت بیشتر مخازن آسماری، بنگستان و خامی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار