تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۷
کد خبر: ۲۶۹۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سادات ابراهیمی در فکر حفظ گونه‌های جانوری!
 عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه ‌پایدار مجلس بر ضرورت برنامه ریزی جدی به منظور تجدید حیات و حفظ نسل گونه های جانوری کمیاب در کشور تاکید کرد.

سید محمد سادات ابراهیمی اظهار کرد: حفاظت از گونه‌ های جانوری در حال انقراض از سوی سازمان حفاظت محیط ‌زیست بسیار حیاتی و ضروری است.
وی با اشاره به مشکلات اعتباری و امکانات سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از گونه های جانوری کمیاب، خواستار برنامه ریزی جدی دولت و مسئولان اجرایی و انجام طرحهای جامع مطالعاتی به منظور تجدید حیات و حفظ نسل جانوران کمیاب شد.
 
سادات ابراهیمی حفاظت از حیوانات نادر و در شرف انقراض را وظیفه ملی همه مردم، مسئولان و دوستداران محیط زیست دانست و گفت: جانواران کمیاب قابل قیمت گذاری و دادن ارزش مادی نیستند براین اساس باید از تمام ظرفیت‌ ها برای حفظ اینگونه جانواران استفاده شود.
 
وی با اشاره به آمارهای منتشر شده مبنی ‌بر مرگ ۷۱ قلاده پلنگ ایرانی در چهارسال گذشته،اظهار کرد: درحالیکه در ایران شرایط آب وهوایی برای تکثیر و رشد گونه ‌های جانوری بسیار مناسب است، متأسفانه سوء مدیریت در برخی دستگاه‌ ها موجب شده یوزپلنگ آسیایی در تنها زیستگاهش ایران، در حال انقراض باشد.

نماینده مردم شوشتر و گتوندعلیا در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته زیستگاه یوز پراکندگی وسیعی از شبه جزیره عربستان تا هندوستان و ترکمنستان داشته اما در قرن اخیر بر اساس اطلاعات موجود نسل یوز آسیایی جز در ایران در سایر کشورها منقرض شده‌ است.

وی تصریح کرد: براین اساس سازمان محیط زیست وظیفه حفاظت از زیستگاه این گونه جانوری را دارد که در این راستا  تامین نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات، تامین مسکن و محیط ‌بانی برای بقا این نسل ضروری است.
 
سادات ابراهیمی احداث مناطق حفاظت شده، پاسگاههای محیط بانی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم و برخورد قاطع با شکارچیان رابه عنوان راههای محافظت از نسل حیوانات و جانوران در حال انقراض دانست.

مطالب مرتبط:


مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
سید علی علوی فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
2
آقای سادات ابراهیمی به جای حیوانات فکری به حال مردم کشاورز گتوند بکن که نسلشون با افتتاح این سد جدید در حال انقراضه
رفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
2
سخنان آقای سادات ابراهیمی در مورد لزوم حفظ گونه های جانوری بسیار بجا و درخور ستایش است.
و سخنان ایشان در دفاع از پروژه غیر اصولی سد گتوند علیا نادرست و نابجاست.
از سایت خوزنیوز انتظار نمی رفت این دو موضوع را اینقدر سطحی و قشری با هم درآمیزد!!
حسنوند از شوشتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
1
مرد مومن تمام طرحهاي عمراني شوشتر تعطيل شده اند
خيل جوانان تحصيل كرده بيكار در شوشتر و گتوند با نا اميدي ايام تلخ مي گذرانند
به جاي گونه هاي جانوري به فكر استان خوزستان باشيد
فكر راه آهن شوشتر و آبشارهاي شوشتر باش
خدايا واقعا به كجا بايد پناه برد...............
:
:
:
آخرین اخبار