تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۷۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشين پيرواني :از اينکه با باج دادن بايد در ليگ يک ماند، متاسفم
سرمربي تيم فوتبال سنگ‌آهن بافق گفت: واقعاً متأسفم که بايد در ليگ يک باج بدهيم تا در اين مسابقات بمانيم.

افشين پيرواني که اين روزها به دليل پيروزي‌هاي متوالي در ليگ آزادگان يکه‌تازي مي‌کند از برخي اتفاقات در ليگ يک به شدت نگران است، او در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بازي‌هاي ليگ آزادگان متفاوت از بازي‌هاي ليگ برتر است. در ليگ برتر به خاطر پوشش خبري وسيع رسانه‌ها اتفاقات پشت پرده ديده مي‌شود و تيم‌ها نمي‌توانند روي مسائل غير فوتبالي مانور کنند ولي در ليگ آزادگان به خاطر اينکه رسانه‌ها پوشش کمتري مي‌دهند متاسفانه اتفاقات غير فوتبالي خارج از زمين نتايج را رقم مي‌زند و توانايي تيم‌ها خيلي نمي‌تواند عامل تعيين‌کننده‌اي براي کسب نتايج باشد.

وي افزود: در ليگ آزادگان نيمي از نتايج بيرون از زمين رقم مي‌خورد اين يعني فاجعه براي فوتبال ما. مگر مي‌شود داوران به دليل اينکه امنيت جاني ندارند جهت‌دار سوت بزنند؟ داوران به خاطر ناسزاها، توهين‌ها و همچنين جوي که بعضي تيم‌ها حاکم مي‌کنند چاره‌اي ندارند جز اينکه به نفع تيم ميزبان سوت بزنند. نمونه‌اش اين است که در 5 بازي 4 پنالتي عليه تيم من گرفتند که به نظر خود کارشناسان سه پنالتي بي‌دليل بود و داور دچار اشتباه شده است.

سرمربي سنگ‌آهن بافق تأکيد کرد: ‌يک عده آدم معلوم‌الحال به شدت به تيم ما فشار وارد مي‌کنند که يک داور يا يک داور بازنشسته را استخدام کنيد تا از اين اشتباهات در امان بمانيد. مي‌گويند اين قانون ليگ يک است. مي‌گويند براي خارج از زمين هم هزينه کنيد تا بمانيد. آيا اين فوتبال جوانمردانه است؟ بهتر نيست در اين فوتبال را ببنديم و برويم؟ در يکي از بازي‌ها 90دقيقه فحش و ناسزا شنيديم و با پرتاب اشياء چندين بار نزديک بود بازي قطع شود ولي داور از ترس جانش عليه ما پنالتي گرفت. چه کسي بايد اينها را مي‌ديد؟

وي افزود: اين حرفها را در حالي مي‌زنم که تيم من در دور برگشت 6 امتياز از دو بازي کسب کرده و 8 گل به ثمر رسانده، پس در روزي که برده‌ايم اين حرف‌ها را مي‌زنم تا به بهانه‌جويي متهم نشوم. ولي اين رسم جوانمردي نيست. مردم مظلوم شهر بافق چه گناهي کرده‌اند که حق آنها به راحتي خورده مي‌شود، آيا آنها بايد باج بدهند تا به حق خود برسند؟ از مسئولان فدراسيون فوتبال يک سؤال دارم، آيا تيم مردمي که اهل زدو بند نيست بايد فنا شود؟

پيرواني يادآور شد: خدا را شکر مي‌کنم که فدراسيون ما را آدمهاي سالم و صادقي مديريت مي‌کنند. کسي به صداقت کفاشيان، عسگري و بهروان شکي ندارد. ولي از اين دوستان مي‌خواهم ترتيبي اتخاذ کنند که جلوي اين زد و بندها گرفته شود تا اعتبار فدراسيون آنها زير سؤال نرود. تقاضاي من از وزير ورزش و معاونينش به خصوص حميد سجادي که قهرمان ملي بوده اين است که به اين موضوع ورود کند و جلوي حق‌الناس را بگيرد. هرچقدر با خودم کلنجار مي‌روم نمي‌توانم بفهمم که چطور مي‌شود به تيم ليگ يک براي بقاء و صعود پيشنهادهايي بي‌شرمانه مي‌دهند؟ نمي‌دانم بر سر فوتبال ما چه آمده است؟ بايد پول و رشوه بدهيم تا حق خودمان را بگيريم.

پيرواني گفت: آقايان! در ليگ يک دوپينگ نيز بيداد مي‌کند ولي متأسفانه مسئولين فدراسيون پزشکي به جاي رسيدگي، فقط توجيه مي‌کنند تا صورت‌مسئله پاک شود. فقط افسوس مي‌خورم و مي‌توانم بگويم متأسفم.
:
:
:
آخرین اخبار