تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۷۱۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت بارندگي‌ها به روستاهای خوزستان
مديركل امور عشاير خوزستان گفت: بارندگي‌هاي اخير خساراتي را به تاسيسات آبرساني و راه‌هاي روستايي وارد كرده و ميزان خسارت وارد شده اوليه از اين عوامل، 5 ميليارد تومان برآورد شده است.
عليرحم كريمي عنوان‌كرد: باتوجه به اين‌كه بيشتر عشاير در مناطق كوهستاني و صعب‌العبور ساكن شده‌اند و وضعيت جاده‌هاي آن‌ها خاكي و شوسه است، بارندگي‌هاي اخير خسارات جدي را به راه‌هاي مناطق عشايري وارد كرد كه تردد آن‌ها را سخت و با مشكل مواجه كرده است.
وي افزود: در تلاش هستيم كه مشكلات راه‌هاي عشاير را حل كنيم اما در اين ميان نياز به اعتبارات است كه جاده‌هاي تردد عشاير را بازسازي كنيم. اعتبارات مورد نياز بايد از سوي مديريت ستاد بحران استانداري اختصاص ‌يابد.

مديركل امور عشاير خوزستان بيان‌كرد: خساراتي نيز به تاسيسات آب شرب مناطق عشايري وارد شد كه اين خسارات در كل مناطقي كه عشاير ساكن هستند، مشاهده شده كه به لوله‌هاي انتقال آب و ايستگاه‌هاي پمپاژ، آسيب رسانده است. اعتبار مورد نياز بازسازي تاسيسات آبرساني نيز از سوي مديريت بحران ابلاغ مي‌شود.
كريمي با اشاره به خدمات رساني‌‌هايي كه در ماه اخير براي عشاير انجام شده است، خاطرنشان‌كرد: آب شرب مورد نياز عشاير با استفاده از تانكرهاي سيار به كليه مناطق فرستاده شد. اين اقدام با استفاده از اعتبارات استاني به مبلغ 400 ميليون تومان در سطح استان هزينه شد.
وي ادامه‌داد: 2 هزار تن علوفه دامي شامل جو، كنسانتره، ذرت علوفه‌اي و سبوس نيز از طريق اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي عشاير در اختيار عشاير قرار داده شد.
مديركل امور عشاير خوزستان اظهاركرد: اين تشكل‌ها غيردولتي هستند و با دريافت تسهيلات از بانك‌ها، علوفه‌هاي دامي مورد نياز عشاير را خريداري و با قيمت‌هاي مناسب در اختيار عشاير مي‌گذارند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کرائی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
0
0
آین آقای کریمی آدم زحمت کشی است و انصافا" در خدمت به عشایر از هیچ کوششی فروگذار نیست .
:
:
:
آخرین اخبار