تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۷۱۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دردسرهاي چشمي گرد و غبار
يك چشم‌پزشك گفت: مواد موجود در گرد و غبارها، اغلب حساسيت‌زا هستند و با ورود به چشم،‌ موجب تحريك و عفونت يا حساسيت و آلرژي و قرمزي در ناحيه چشم مي‌شوند.

دكتر غلامرضا خاتمي‌نيا اظهار كرد: افرادي كه زمينه خشكي چشم دارند بيشتر از ديگران در معرض خطر هستند. اين افراد به طور طبيعي اشك چشم كمي دارند و وقتي گرد و غبار وارد چشم آنها مي‌شود به آساني خارج نمي‌شود.
وي تصريح كرد: واقعا نمي‌دانيم در اين گرد و غبارها چه موادي موجود است ولي اگر در آ‌ن ميكروب و مواد عفوني هم باشد حتي احتمال زخم قرنيه هم وجود دارد.
اين چشم‌پزشك گفت: بيشترين مشكلي كه گرد و غبار ايجاد مي‌كند ريزش اشك، خارش و سوزش چشم است.

وي افزود: بهترين راه براي پيشگيري از مشكلات چشمي هنگام گرد و غبار، خارج نشدن از منزل و استفاده از فيلترهاي خاصي است تا ذرات گرد و غبار به هواي خانه وارد نشوند.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز گفت: اگر فرد به هر دليلي از منزل خارج شود، راهي براي جلوگيري از ورود گرد و غبار به چشم نيست و با عينك يا ديگر پوشش‌ها نمي‌توان از آن جلوگيري كرد.
وي ادامه داد: افرادي كه به تازگي تحت عمل جراحي چشم قرار گرفته‌اند نسبت به ديگران استعداد بيشتري براي ابتلا به بيماري دارند و بهتر است هنگام وقوع گرد و غبار از منزل خارج نشوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار