تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۷۲۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیران اوقاف آخرت خود را خراب نکنید
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مدیران ادارات اوقاف باید بر اساس احکام اسلام درباره موقوفات رفتار کنند و لغزش در این باره پذیرفته نیست.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/09/25/13910925000226_PhotoA.jpg

 آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در دیدار مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: مدیران اوقاف و امور خیریه باید بر اساس احکام و شرع مقدس رفتار کرده و کوتاهی در این باره باعث لغزش است.

وی با اشاره به حساسیت موضوع در این باره افزود: زندگی موقت دنیوی آنقدر ارزش ندارد که انسان به خاطرش آخرت خود را نابود کند و در این باره باید کوشید تا از لغزش‌ها جلوگیری کرد.

*بر اساس نیت واقف عمل شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: باید بر اساس نیتی که واقف در هنگام وقف داشته است عمل شود و در این باره بسیار باید دقت نظر داشت تا انحرافی از نیت واقف ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: عمل نکردن بر اساس نیت واقفان به نوعی غصب در اموال بوده و این اقدام حرام شرعی است و عقاب سنگین دارد و باید در این باره بسیار هوشیار بود.

جزایری افزود: اوقاف نباید گمان کند زمانی که واقف چیزی را وقف کرد، دیگر صاحب آن است که این تفکر کاملا اشتباه و غیرمعقول بوده و باید این دید در صورت وجود اصلاح شود.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی اوقاف نام خوبی در جامعه دارد ولی در دوران رضاشاه اوقاف و اراضی و همه چیز وقفی بر اساس سلایق، به نام افراد سند زده می‌شد و این امر باعث بروز مشکلاتی اساسی شده بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نام خوب اوقاف در جامعه خاطر نشان کرد: به این دلیل باید از نام خوب در این باره استفاده و مردم را برای توسعه بقاع و موقوفات تشویق کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی سرعت عمل در ساخت و ساز علی‌ابن مهزیار اهوازی خوب ارزیابی شده و به این دلیل باید همین سرعت عمل تا پایان این پروژه ادامه داشته باشد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار