تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۷۲۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقرار سامانه بارشی تا پایان امروز
سرما و گرد و غبار از فردا در خوزستان
مدیر کل هواشناسی خوزستان از پایان پذیرفتن بارش‌های باران از اواخر وقت امروز خبر داد و گفت: از فردا گرد و غبار و سرما در خوزستان استقرار می‌یابد.

مسعود دهملایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی در سطح زمین استقرار زبانه کم فشار را تا اواخر وقت امروز نشان می‌دهد و از فردا با نفوذ زبانه پر فشار و ریزش هوای سرد عرض‌های شمالی‌، با افت دما در استان مواجه خواهیم شد.

وی افزود: از امروز به علت تغییرات فشار هوا نیز شاهد وزش بادهای قابل ملاحظه و برخاستن گرد و غبار در بخش‌های از استان نیز خواهیم بود و در سطوح فوقانی جو نیز طی امروز و فردا امواج ناپایداری از فراز منطقه عبور کرده که باعث افزایش ابر و رگبار‌های پراکنده طی امروز در استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان خاطر نشان کرد: آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با رگبار پراکنده و در ارتفاعات شمالی با احتمال ریزش برف و در اکثر نقاط همراه با وزش باد قابل ملاحظه در بعضی اوقات همراه با برخاستن گرد و غبار و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: وضعیت هوا، قسمتی تا تمام ابری همراه با گرد و غبار و رگبار باران، جهت باد، جنوب شرقی تا شمال غربی سرعت باد، 20 تا 50 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 60 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با 23.8 و دهدز با 5.8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به 15 و حداقل به 5 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مرجع / فـارس
برچسب ها: هواشناسی ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار