تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۷۳۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمیدیه مکان‌های فرهنگی می‌خواهد
در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر حمیدیه بخشدار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی حمیدیه با اشاره به وجود مشكلات و محروميت‌هاي ساكنان شهر حميديه و وجود تنها يك كتابخانه و فاصله آن با مركز شهر خواستار راه‌اندازي کتابخانه‌ها و مکان‌های فرهنگی بیشتر در این شهر شد.

سعید حاجیان افزود: در جهت تحقق این هدف و رسیدن به وضعیت مطلوب در خصوص سه شاخص اصلی عضو، منابع، زیربنا  که از شاخص‌های اصلی کتابخوانی می‌باشند کلیه مدیران شهر و به خصوص مسؤولان کتابخانه و دهیاران تلاش بیشتری کنند تا به وضعیت مطلوب برسیم.
وی گفت: در خصوص شاخص زیربنا یکی از راهکارهای رسیدن به این شاخص‌ها در کوتاه مدت استفاده از فضاهای بلااستفاده در شهر، مساجد، مدارس، حسینیه‌ها و ساختمان‌های بدون استفاده در روستاها می‌باشد که دهیاران تا تاریخ 30/10/91 نسبت به شناسایی فضاها اقدام و گزارش آن را به بخشداری اعلام کنند. همچنین آموزش و پرورش حمیدیه فضاهای مورد نظر در مدارس که قابلیت بهره‌وری کتابخانه را دارد به صورت مکتوب به بخشداری اعلام کند.
حاجیان گفت: یکی از بهترین فضاهایی که می‌توان برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده کرد استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها می‌باشد. به همین جهت جهت شناسایی مساجد و حسینیه‌هایی که فضای مورد نظر و مناسب را دارند در جلسه بعدی توسط آقای طرفی از  هیات امنای مساجد دعوت به عمل آید.
بخشدار حمیدیه گفت: فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها است که موجب جذب مردم و حضور آنها در کتابخانه‌ها خواهد شد. فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها اعم از مسابقات فرهنگی، ورزشی، علمی، نمایشگاه‌های فرهنگی و کتاب، فعالیت‌های ویژه کودکان و نوجوانان و... نباید هی چوقت کم شده یا متوقف گردد بلکه به علت نیاز مردم آن منطقه به فعالیت‌های فرهنگی و ادبی به صورت جدی و منظم از طرف اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز انجام شوند.
او خاطرنشان کرد: وضعیت سرانه مطالعه در کشور از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری می‌باشد و اگر بخواهیم در راستای منویات مقام معظم رهبری قدم برداریم باید در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی همه دستگاه‌های اجرایی بخش وارد عمل شده و با هم متحد شوند و در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام دهند تا بتوانیم از طریق کتابخانه‌ها فرهنگ کتابخوانی و به دنبال آن فرهنگ عمومی منطقه را ارتقا بخشیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: حمیدیه
:
:
:
آخرین اخبار