تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۷۴۵۷
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل مديريت بحران خوزستان:
اگر بخواهیم با شاخص ها تصمیم گیری کنیم بايد مرتبا ادارات و مدارس استان تعطيل شود!!!
در حالي كه غلظت بيش از 150 ميكروگرم بر متر مكعب غيراستاندارد است، غلظت گردوغبار در استان خوزستان حتي به سه هزار و گاه به هفت هزار ميكروگرم بر متر مكعب هم مي‌رسد، آيا با اين وجود بايد مرتب استان را تعطيل كرد؟ اگر بخواهيم با اين شاخص‌ها درباره تعطيلي خوزستان تصميم‌گيري كنيم، بايد مرتبا ادارات و مدارس استان تعطيل شود
مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان گفت: خسارات سيل، صاعقه، تگرگ و وزش باد شديد از مهرماه تا پايان آذرماه سال جاري در خوزستان، حدود 150 ميليارد تومان برآورد شده است.

محمدرضا آملازاده  اظهار كرد: پيش از اين مديريت بحران و مديريت پدافند غيرعامل دو مقوله مشترك بودند ولي با حساس شدن حوزه پدافند غيرعامل اين حوزه از حوزه مديريت بحران خارج شد و بحث مديريت پدافند غيرعامل حوزه‌اي جداگانه شد.
وي افزود:‌ مديريت بحران بيشتر عوامل طبيعي و بعضا عوامل انساني را مديريت مي‌كند. بحث‌هاي انساني غير از جنگ نيز در حوزه كاري مديريت بحران قرار مي‌گيرد.
آملازاده درباره بحث گردوغبار در استان گفت: در استان خوزستان تجهيزات موجود پيش بيني شدت غلظت گرد و  غبار را به طور دقيق مشخص نمي‌كند و ممكن است با تغيير جهت باد مسير گردو غبار نيز تغيير كند و علت عدم اطلاع‌رساني به موقع در بحث گرد و غبار نيز همين امر است. به دليل كمبود ايستگاه‌هاي زميني در كشور عراق و همچنين كم بودن فاصله كانون گردوغبار با خوزستان، در پيش‌بيني‌ها مشكل ايجاد مي‌شود؛ به اين ترتيب رصد پديده گرد و غبار در استان با مشكلاتي مواجه است.
مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان ضمن تاكيد بر سلامت شهروندان ادامه داد: تعداد روزهاي تعطيل ناشي از گرد و غبار با تعداد روزهايي كه ميزان غلظت گردوغبار بيش از استاندارد است، قابل تطبيق نيست.
وي گفت: در حالي كه غلظت بيش از 150 ميكروگرم بر متر مكعب غيراستاندارد است، غلظت گردوغبار در استان خوزستان حتي به سه هزار و گاه به هفت هزار ميكروگرم بر متر مكعب هم مي‌رسد، آيا با اين وجود بايد مرتب استان را تعطيل كرد؟  
آملازاده تصريح كرد: البته سلامت مردم هم اهميت دارد و گرد و غبار نيز مضراتي دارد، ولي اگر بخواهيم با اين شاخص‌ها درباره تعطيلي خوزستان تصميم‌گيري كنيم، بايد مرتبا ادارات و مدارس استان تعطيل شود.  
وي عنوان كرد: براي تعطيلي، ميزان ديد افقي ملاك قرار مي‌گيرد كه اگر ميزان ديد كمتر از يك كيلومتر باشد، دبستان‌ها تعطيل مي‌شوند.
مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان افزود: برنامه‌ريزي‌هايي در حال انجام است كه ناهماهنگي‌ها در خصوص تعطيلي ادارات و مدارس كمتر شود. در صورتي كه آلودگي هوا قابل پيش‌بيني باشد، به تعطيلي ادارات و مدارس منجر مي‌شود. گاهي نيز پيش آمده كه پس از اعلام تعطيلي ادارات، گرد و غبار از بين رفته است.
وي با بيان اين‌كه در سال جاري در بحث مقابله با سيل نيز ناهماهنگي‌ها و نارسايي‌هايي پيش آمد، يادآور شد: خوزستان بيش از هفت سال دچار خشكسالي بود و امسال پس از مدت‌ها بارندگي داشتيم، نيروهاي انساني نيز از نظر مديريتي جديد بودند؛ لذا غافلگير شدند و حتي در بحث سيل در ايذه مشكلات بسياري پيش آمد.  
آملازاده گفت: البته ميزان بارندگي هم غيرطبيعي بود و بيشترين ميزان بارندگي كشور در ايذه رخ داد كه موجب شد راه‌هاي روستايي بسته شود. با وجود آمادگي كليه دستگاه‌هاي مرتبط تنها يك مورد آمار تلفات جاني در سيل‌هاي سال جاري وجود داشت.
وي با بيان اين كه حدود 46 درصد از 240 هزار واحد روستايي خوزستان مقاوم‌سازي شده‌اند، ادامه داد: بنياد مسكن آمادگي دارد كه تسهيلات مقاوم سازي را در اختيار متقاضيان قرار دهد. از سال 89 ميزان اين تسهيلات بانكي با كارمزد پنج درصد در اختيار واحدهايي كه دچار حادثه يا سيل مي‌شدند،‌قرار مي‌گرفت كه پس از سيل‌هاي اخير، بنا شد براي مقاوم‌سازي منازل مسكوني روستايي 12 ميليون تومان تسهيلات با سود پنج درصد در اختيار روستاييان قرار ‌گيرد.
مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان با بيان اين‌كه خوزستان بر حاشيه نيز قرار دارد، يادآور شد: بهبهان، باغملك، مسجدسليمان و بخشي از شوشتر و ملاثاني بر گسل فعال قرار دارند ولي در 40 تا 50 سال اخير تنها در بهبهان و يكي دو شهر ديگر زلزله حدود 5.9 ريشتر اتفاق افتاده و تنها چنين زمين‌لرزه‌هايي موجب خرابي مي‌شود.
وي درباره مشكلات دفع آبهاي سطحي پس از بارندگي‌ها ادامه داد: در شهرستان‌هاي خوزستان شبكه دفع فاضلاب وجود دارد، ولي براي دفع آب‌هاي سطحي جوابگو نيست. از سويي نيز اگر لوله‌هاي بزرگتري در شبكه فاضلاب‌ استفاده شود، موجب رسوب‌‌گذاري در شبكه و ايجاد گاز خواهد شد و سقف شبكه را تخريب مي‌كند.
آملازاده با بيان اين‌كه طراحي دفع آب‌هاي سطحي در بيشتر شهرهاي خوزستان مناسبت نيست، تصريح كرد: ايجاد شبكه دفع آب‌هاي سطحي بايد در اولويت قرار گيرد كه شهرداري‌ها بايد به فكر اين معضل باشند؛ حتي اگر تنها در يكي دو ماه از سال بارندگي وجود داشته باشد.
وي تصريح كرد: در بحث طغيان رودخانه‌ها هم در شهرستان‌ها كارهايي انجام گرفته كه ايجاد ديوار حايل براي تثبيت ساحل‌ها و سرعت دادن به آب براي كاهش رسوب‌گذاري از جمله اين اقدامات است. در شهرهايي كه از جانب ساحل خود تهديد مي‌شوند نيز اقداماتي براي ساحل‌سازي و تثبيت آن برنامه‌ريزي شده است.
مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان با اشاره به تلفات شنا در مناطق غيرايمن رودخانه‌ها گفت: در سال 89 تعداد بسياري بر اثر غرق‌شدگي فوت شدند كه بيشتر اين موارد در شهرهاي دزفول و شوشتر بود. به منظور پيشگيري از اين اتفاق‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازي در اين زمينه انجام شد كه به نظر تاثير‌گذار بوده است. در صورت وجود امكانات قايق‌هاي گشت زني تامين و يا مكان‌هاي خاصي در رودخانه براي شنا ايجاد مي‌شود. همانگونه كه در دزفول اين اقدامات صورت گرفت.
وي افزود: ميزان خسارات در بارندگي‌هاي اخير در بخش كشاورزي در زمينه دام و طيور حدود 112 ميليارد و 289 ميليون ريال، خسارات تاسيسات زير بنايي حدود 74 ميليارد و 789 ميليون ريال و خسارات راه‌ها و معابر شهري و روستايي حدود 463 ميليارد و 998 ميليون ريال تخمين زده شده است.
آملازاده ادامه داد: خسارات كشاورزي زراعي نيز حدود 462 ميليارد و 525 ميليون ريال، خسارات بخش مسكن حدود 312 ميليارد و 57 ميليون ريال، خسارات ساختماني عمومي و دولتي حدود هشت ميليارد و 769 ميليون ريال، خسارات وسائط نقليه حدود 82 ميليارد و 348 ميليارد ريال و خسارات كارخانجات و كارگاه‌هاي توليدي و صنعتي حدود يك ميليارد و 125 ميليون ريال برآورد شده است.
 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۲
میهن دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
26
خوب تعطیل کنید. تعطیل بشه. چی میشه از درجه ها و مدال های افتخارتان کم می شود. مگر ما آدم نیستیم. لطفن به ما به عنوان انسان نگاه کنید نه به عنوان ماشین. باور کنید مردم ما قدردان هستند، علاوه بر این تنبل و از زیر کار در رو نیستند.
کاش اگر از این طرف برای کار دل می سوزانید برای کسب حق و حقوق مردم خوزستان هم بیشتر دلسوزی می کردید.
حق بدی آب هوا، حق کارکنان مناطق مرزی و ... چه شد. آیا کسی نیست برای حق و حقوق خوزستانی گریبانش را چاک کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
19
آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین که باعث می شوید موتور محرکه اقتصاد کشور در حرکت باشد و از کار نایستد. حالا چند نفر هم لابلای این چرخها له شدند چه اشکال دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
چند نفر نه چندتا خوزستانی خوزستانیا که اصلا مهم نیستند همشون هم از بین برند مهم نیست آقایان نباید بشون فشار بیاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
20
به عنوان یک مسئول این چه جوابی است؟
این استاندارد بر اساس آزمایش وتاثیر برانسان !! بدست آمده است.
کجا یک قدم به نفع مردم خوزستان برداشته اید که اینچنین توجیه میکنید؟
نه قابل پیش بینی است نه تعطیل می شود.!!
تهران با آلودگی خیلی کمتر تعطیل می شود.خودت یک مقایسه کوچک بین شرایط رفاهی این دو شهرانجام بده ومجددا متن بالا را بخوان.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
13
واقعا جای تاسف است ظاهرا دو پهلو سخن گفتن توسط مسئولین این استان امری عادی شده سلامتی همه هم استانها برای شما از هر کاری باید واجب باشد ایا خبر دارید همین گرد وغبار به مرور زمان چه لطمه زیادی به مردم خضوضا کودکان دارد لظفا اگر فرصت داشتید به بیمارستان ها و مطب ها سر بزنید
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
16
به عنوان یک شهروند و فرد ساکن در این استان فقط یک جمله می توانم یگویم :

ای مسئولان

به ازای هر فردی که بر اثر بی مبالاتی و بی کفایتی شما الان یا آینده مریض می شود ، در این دنیا و آن دنیا باید جوابگو باشید و این را مطمئن باشید که نه فقط من ، بلکه همه ساکنان خوزستان حتی یک قدم از حق خود کوتاه نخواهند آمد !!!
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
16
جناب آقای مهندس :

چندتا سوال مطرح است که البته باید خبرنگار عزیز سوال می کرد که نکرد ؟

1- در شهرهای سردسیر که طبق شرایط جغرافیایی در زمستان ها هوا همیشه سرد است و برف آمدن امری طبیعی است چرا وقتی برف سنگین می آید تعطیل می کنند و نمی گویند خوب مردم باید عادت کنند و این در مناطق سردسیر امری طبیعی است .

2- در زمان گرد و خاک راندمان کار و تولید چند درصد می باشد آیا تاکنون یک حساب سر انگشتی کرده اید ؟

3- در زمان گرد و خاک چند درصد از سلامتی مردم کاهش می یابد و هزینه بالای درمان و استراحت های بعد از بیماری چقدر به اقتصاد ضربه می زند تاکنون حساب کرده اید ؟

4- چرا هر وقت اسم خوزستان می آید یاد کار و تولید می افتید ولی در شهر های دیگر سریعا بعد از دیدن کوچکترین آلودگی هوا همه را تعطیل می کنند و نمی گویند پایتخت یک کشور تعطیل می شود و بازار بزرگ تهران که تعطیل می شود چقدر به اقنتصاد ضرر می زند آنجا فکر سلامتی و رفاه مردم هستند ؟

5- فکر نمی کنید همین طرز نگاه مسئولین است که باعث مهاجرات با این حجم از استان گردیده است ؟

6- و خیلی حرف ها که شایسته تر است خبر گزاری های عزیز بیشتر به آن به پردازند

با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
احسنت دمت گرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
8
آخه این چه توجیه ناپسند و نادرستیه!!!!! یعنی اون کسانی که میزان آلودگی مجاز هوا رو 150 میکرو گرم تشخیص دادن آدمهای بی... بودن ولی شما درست تصمیم گرفتید!!!!! که این استاندارد رو از 150 به 3000 میکروگرم بر متر مکعب تغییر دادید؟؟؟؟؟ مگه سلامتی مردم کم چیزیه که شما با این دلایل کارهاتون رو توجیه میکنید؟؟
آقای آملازاده اگه بچه شما بر اثر یک روز آلوده دچار بیماری تنفسی بشه هم همینطور صحبت میکنید؟؟
آقای استاندار شما چطور؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
6
بایاای ول به این مدیرلایق
کارمند
|
-
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
10
واقعا جای تاسف است بعد از گذشته چند سال از این مسئله به راحتی صورت مسئله را پاک می کنید ...
siavash
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
1
8
باید یک قانون یکسان برای تعطیلی کل کشور در روزهای آلوده استفاده شود نه اینکه به یک شخص به صلاحدید خود در مورد تعطیل شدن یا نشدن یک استان یا شهر تصمیم بگیرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
8
با سلام ... فقط مردم خوزستان شما را تحمل می کنند بیایید خوب باشید تا مردم راضی باشند. بخدا هیچ کجای کشور مردمی مثل مردم خوزستان قانع و ... نمی یابید. شاید همین قناعت کار مردم را به اینجا رسانده و مسئولین را ...
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
11
ظاهرا اقاي آملازاده فراموش كرده اند كه دربعضي ازاستانها وقتي شاخص ها به 400 مي رسدتعطيل مي نمايند ولي دراستان خوزستان هيچ شاخص وملاكي براي تعطيلي وجودنداردبعضي مواقع با شاخص 2000 همه جاتعطيل وبعضي مواقع با شاخص 5000 هيچ جاي استان تعطيل نمي شود.باباماهم حق حيات داريم به خدا
saeed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
10
قبل از هر چیز میخوام بگم اگه خانواده خودش بعلت آلودگی هوا چیزیشون بشه چیکار میکنه؟پدر من حتی نزدیک آدم سیگاری هم نمیشه الان 5 ساله سرطان ریه گرفته بخطر همین گرد و خاک تمام دارایی خانوادمون رو گذاشتیم که سلامتیش رو به دست بیاره شما که هیچ کمکی نمیکنید حداقل نمک رو زخممون نپاشین از شما خواهش میکنن انقدر خوزستانی ها رو تحقیر نکنید فقط همین
شهروند اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
7
در زمان گرد و خاک هزینه بالای درمان و بالا رفتن هزینه های برق وگاز وآب ، مراقبت بعد از بیماری چقدر به خانواده ها فشار مالی می آورد .
آیا حق بدی آب هوا، به حقوق کارکنان این استان که چرخه اقتصاد کشور را می چرخاند تعلق نمی گیرد ؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
9
تهران که پایتخت مملکت است و تمام تصمیم گیری ها از تهران است بلا استثنا برای بدی هوا و خوشی هوا ( برف هم که بیاد همه جا تعطیل) تعطیل می شود و تعطیلیش تمام مراکزی که تصمیم گیریشان از تهران است را مختل می کند.
انوقت ما که یک استان از این مملکتیم خاک و هزار درد و مرض در حلق خود و زن و بچه هایمان برود که چهار تا مدیر توی تهران بتوانند راحت به زندگیشان برسند؟
مسئولین محترم خوزستانی هم که برای همه مادرند برای ما زن بابا
اگر هم حرف و اعتراضی کنی در بهترین و خوشبینانه ترین حالت متهم به سوسول بودن، تن پرور بودن خواهید شد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
8
ای کاش کسی پیدا می شد اماری می گرفت از مراکز درمانی که دقیقا بعد از هر گرد و خاک که اتفاق می افتد مملو از مردم علی الخصوص کودکان با انواع و اقسام بیماریهای عجیب و غریب می شود.
سرما خوردگیهای که هیچ دارویی درمانش نمی کند، انفولانزاهای عجیب و خرد کننده، اسهال و استفراغ که امان بچه های مردم مخصوصا اقشار کم در امد را در می اورد.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
5
درود به شرفت
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
5
اين آقا كه ... فردا چطور مي خواهد بحران هاي احتمالي را مديريت كند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
5
اگزتهران گردوغباربودسریع تعطیل میشد
rasool
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
3
من نظرم اصلا به تعطیل شدن یا نشدن ربط نداره . کاش به جای این حرف ها ( فقط حرف ) و به جای شعارها و ... میومدن یه کار زیر بنایی میکردن تا این مشکل گرد و غبار برای همیشه ریشه کن میشد . اما حیف که نمیخوان این کار رو بلاخره یه روزی انجام بدن

افسوس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
0
5
بابا 150 میکرون که میگه برای انسان هاست
مسئولین خوزستان که مردم خوب استان رو...
پیشنهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
0
5
احسنت بر این مدیر دلسوز استان !!!!!!!!!
پیشنهاد می کنم ایشان مدیریت بحران جهان را نیز بر عهده بگیرند !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
چه مديري بشودايشان
karim
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
0
0
بابا بخداخجالت هم خوب چیزی است حداقل تعطیل که نمی کنید ماسک هم که نمی دهیدبه استانداردکشوری وجهانی برای تعطیلی آدمهانه ... هم که عمل نمی کنید شاخص های ازمن درآوردی 4000 برای تعطیلی ادارات راهم که درمواقع مختلف زیرپامی گذاریدپس لااقل سکوت کرده وهیچ نگویید .ما که آدم فضایی هستیم وهیچی نبفهمیم شما که می فهمید دیگرچرا حرف وزنید.استانداردمستانداردهای 150 و200 مال ازمابهترانه جانم.
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
0
0
واقعا متاسفم که سلامتی ما اصلا برا مسولین مهم نیست
معترض
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
0
0
جناب آقای مدیر بحران، اگر شما را در تخصص خود بکار گرفته باشن باید بدانید که بحران چند گرایش دارد و مهمترین آنها امنیت جان انسانها می باشد!!! چطور است که در مورد مردم تهران و اصفهان باید مدیریت بحران انجام گیرد و در مورد مردم خوزستان نیازی نیست و استان به دلیل مسائل اقتصادی نباید و ... نباید تعطیل شود. حتماً استان باید فعال باشد تا مردم تهران که در روزهای تعطیل در شمال کشور و مناطق تفریحی آسوده خاطر لذت ببرند. خوزستان که تعطیل بشه به مملکت آسیب میرسه ولی تهران که پایتخت اقتصادی و سیاسی هست اگر تعطیل شود هیچ آسیبی به اقتصاد نمیرسد. این فوق العاده مضحک است که جان چندین میلیون نفر از مردم ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
0
0
تصمیم گیری در مورد بحران اگه با شاخص نیست پس با چی هست؟ مسائل و شاخصهای دیگری هست که مردم نمیدونن؟ 150میلیاردتومن سیل و صاعقه و ... باید با جان مردم جبران بشه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
0
0
آقای محترم !!! شما که تعطیل نمیکنید ! کاری هم که در جهت رفع و یا کاهش آلودگی نمیکنید ! پس ... ؟؟؟ دلتون خوشه فقط... ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
0
1
ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻨﺪﭼﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻪ ﮔﻔﺕ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺮﺩﻧﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ ﺩﺭﮎ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺍﺭﺩ
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
0
0
اگر در مورد عواقب تنفس در میان گرد و خاک (که سازمان محیط زیست خوزستان منتشر کرده) اطلاع رسانی کنید و مردم بدانند چه آلودگی های مضری در گرد و خاک هست، نیازی به تعطیل کردن نیست... خود مردم جرات نمی کنند خود و فرزندانشان از خانه خارج شومد. توصیه میکنم مردم علاقمند به دانستن بیشتر به کتابخانه سازمان محیط زیست مراجعه کنند و گزارشها را مطالعه کنند.
:
:
:
آخرین اخبار