تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۷۴۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
3 اقدام ضروری برای برخورداری از نرخ صفر مالیاتی
 قبل از ثبت اظهارنامه مالیاتی حتما مشاوره مالیاتی بگیرید. تفاوت نرخ صفر مالیاتی و معافیت مالیاتی باعث شده تا برخی افراد ملزم به پرداخت هزینه اضافی شوند. اگر شما هم مشمول نرخ مالیاتی صفر می باشید، برای برخورداری از این امتیاز تکالیف مالیاتی خود را انجام دهید. اما این تکالیف شامل چه مواردی می باشند؟

  

چه اشخاصی معاف از مالیات می باشند

لیست مشاغلی که معاف از مالیات هستند در قانون ذکر شده است. بخشی از این مشاغل شامل: کشاورزی، دامداری و دامپروری می باشد. این دسته از اشخاص نیازی به ارسال اظهارنامه و سایر تکالیف مالیاتی ندارند. مشاغل بالا در ماده 81 ذکر شده اند و شامل مشاغل معاف از مالیات می باشند.

مشاغل مشمول نرخ صفر مالیاتی کدامند

نرخ صفر مالیاتی با معاف از مالیات با هم متفاوت می باشند. در ماده 132 گفته شده واحدهای تولیدی، معدنی و ... مشمول نرخ صفر مالیاتی هستند. مالیات این دسته مشاغل در صورتی با نرخ صفر محاسبه میشود که در موعد مقرر، تکالیف مالیت خود را انجام بدهند.

تفاوت نرخ صفر مالیاتی و معاف از مالیات

ماده 81 ذکر می کند، مشاغل کشاورزی، دامداری و دامپروری معاف از مالیات هستند. این مشاغل پایان سال مالی نیازی به ارسال اظهارنامه مالیاتی ندارند. همچنین ماده 132 بیان می کند، واحدهای تولیدی، معدنی مشمول نرخ صفر مالیاتی می باشند. این دسته مشاغل باید در پایان هر سال مالی، تکالیف قانونی مالیاتی خود را انجام دهند. در ادامه به تکالیف قانونی این اشخاص اشاره می کنیم.

الزام ارسال اظهارنامه مالیاتی برای مشاغل مشمول نرخ صفر مالیاتی

نرخ صفر به کسانی تعلق میگیرد که در اظهارنامه، درآمد ابرازیشان را اظهار کرده باشند. در ماده 132 قانون مالیات های مستقیم، نحوه محاسبه مالیات برای این دسته اشخاص توضیه داده شده است. این ماده بیان می کند، درآمد مشمول مالیات، پس از کسر زیان ها، هزینه ها و معافیت ها، ضربدر نرخ صفر می شود.

 

تکالیف مالیاتی مشاغل مشمول نرخ صفر مالیاتی

اشخاص و مشاغلی که مشمول نرخ صفر مالیاتی می باشند، برای برخورداری از این امتیاز باید تکالیف زیر را انجام دهند:

· ثبت اظهارنامه مالیاتی

· تحریر دفاتر قانونی

· ارائه اسناد و مدارک به سازمان امور مالیاتی در موعد مقرر

مشاوره مالیاتی و خدمات اظهارنامه مالیاتی

به دلیل حساسیت سازمان مالیاتی به دقت در ارائه اطلاعات هزینه ها و درآمدها، جرائمی جهت جلوگیری از این قبیل اشتباهات درنظر گرفته است. به همین دلیل تیم تخصصی مالیاتی تیک تکس برای همه مشاغل و اشخاص حقیقی و حقوقی هدیه ای در نظر گرفته است.

همه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند برای خدمات اظهارنامه مالیاتی از 5 دقیقه مشاوره رایگان بهره مند شوند. همین الان با شماره زیر تماس بگیرید یا فرم مشاوره مالیاتی رایگان را در صفحه خدمات اظهارنامه مالیاتی پر کنید.

شماره تماس 02144264283

منبع تیک تکس https://tiktax.org

:
:
:
آخرین اخبار