تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۷۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره برداری از مجتمع درمانگاه‌های فوق‌تخصصی و تخصصی بیمارستان گلستاناهواز
 رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: مجتمع درمانگاه‌های فوق‌تخصصی و تخصصی بیمارستان گلستان اهواز امروز دوشنبه، به بهره‌برداری رسيد.

دکتر حبیب حی‌بر اظهار كرد:  اين مجتمع به زودی و پس از انتقال واحدهای پاراکلینیکی فیزیوتراپی، کاردرمانی، اندوسکوپی و کلونوسکوپی، سونوگرافی، رادیولوژی و اکوکاردیوگرافی، با حضور مسئولان وزارت بهداشت به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
وي افزود: اين مجتمع، بزرگ‌ترین مجتمع درمانگاه‌های فوق‌تخصصی و تخصصی خوزستان و استان‌هاي مجاور است كه در وسعت 2500 متر مربع در طبقه نخست ساختمان جدید بیمارستان گلستان اهواز به بهره‌برداري رسيده است.
حی‌بر گفت: در حال حاضر درمانگاه‌هاي جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، جراحی عمومی، جراحی عروق، كودكان، جراحی قلب، روماتولوژی، دیابت، اعصاب داخلی(نرولوژی) کودکان و بزرگسالان، قلب و عروق کودکان و بزرگسالان، جراحی کلیه و مجاری ادراری(ارولوژی)، جراحی استخوان و مفاصل(ارتوپدی)، آسم و آلرژی، ژنتیک، تغذیه، طب سوزنی، کلیه و فشارخون (نفرولوژی)، داخلی، غدد و متابولیسم کودکان و بزرگسالان، گوش و حلق و بینی، گوارش و روان‌پزشکی درمانگاه‌های فعال بیمارستان گلستان هستند.  
وي ادامه داد: آموزش فردی و گروهی مبانی و مراقبت‌های بیماران مبتلا به  دیابت و مشاوره‌های تغذیه و دیابت نيز توسط گروه آموزش شامل فوق تخصص دیابت، پزشک و کارشناس دیابت و کارشناس تغذیه  نیز به صورت روزانه در مجتمع درمانگاه‌های بیمارستان گلستان براي بیماران برگزار مي‌شود.
رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: پس از افتتاح رسمی ساختمان درمانگاه‌های جدید و با افزایش فضاهای درمانگاهي، درمانگاه‌های چشم، پوست و زنان و واحدهایی مانند گفتاردرمانی راه‌اندازی خواهد شد.
وي عنوان كرد: سال گذشته حدود 80 هزار نفر به درمانگاه‌های بیمارستان گلستان اهواز مراجعه کردند که پیش‌بینی مي‌شود این آمار در سال جاري افزایش یابد.
حي‌بر گفت: برای رفاه مراجعان، سیستم مجازی، الکترونیکی و غیرحضوری جهت پذیرش و نوبت‌دهی به بیماران و تابلوهای الکترونیکی جدول برنامه درمانگاه‌ها نیز به زودی به امکانات درمانگاه‌های فوق‌تخصصی و تخصصی بیمارستان گلستان افزوده خواهد شد.
وي بيان كرد: ایستگاه‌های مطالعه و 5 سالن انتظار مجهز به سینمای خانگی نیز از دیگر امکانات رفاهی در حال راه‌اندازی است.
رییس بیمارستان گلستان اهواز يادآور شد: هزینه ویزیت بیماران که توسط اساتید برجسته پزشکی استان و کشور در این درمانگاه انجام می‌شود با تعرفه دولتی محاسبه خواهد شد كه برای فوق‌تخصص با دفترچه بیمه حدود 2 هزارتومان و برای متخصصان حدود 1500 تومان است که بسیار ارزان‌تر از تعرفه خصوصی است. همچنین نزدیک بودن و اجتماع متخصصان و فوق‌تخصص‌ها در یک محل موجب آسانی ارجاع و مشاوره‌های پزشکی مي‌شود.
وي گفت: وجود واحدهای پاراکلینیکی مانند آزمایشگاه، داروخانه، فیزیوتراپی، ام آر آی، آنژیوگرافی، سی تی اسکن، پزشکی هسته‌ای، نوار قلب، نوار مثانه و رادیولوژی در بیمارستان گلستان اهواز فرآیند درمان در درمانگاه‌های این بیمارستان را ساده كرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار