تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۷۵۱۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاهای دیدنی مادرید، شهر محبوب اسپانیا
 مادرید، پایتخت مرکزی اسپانیا، برای عاشقان معماری و هنر مقصد رویایی است. شهری مملو از موزهایی با آثار هنرمندان مشهور اسپانیایی و بین‌المللی، با بلوارها و پارک‌های بزرگ و شگفت‌انگیز. در این شهر، داستان‌های تاریخی در هر گوشه‌ای از شهر روایت می‌شوند و هنر هم در هر کناری خود را می‌نمایاند. اگر هوای سفر به این کشور زیبا در سرتان افتاده است، هتل‌ های مادرید منتظر شما هستند. اینجا برایتان از دیدنی‌های مادرید می‌گوییم تا از میان این همه زیبایی و جاذبه متناسب با مدت اقامتتان، برخی از دیدنی‌های جذاب این شهر را انتخاب کنید.

موزه پرادو Prado Museum))

اگر دوست دارید تابلو «ندیمه‌ها»ی دیگو ولاسکوس و تابلوهای «شیطان پسرش را می‌بلعد» یا «دوم ماه می» فرانسیس گویا را ببینید، در سفرتان به مادرید حتما سری به موزه پرادو بزنید. دیوارهای این موزه پوشیده از شاهکارهای نقاشان ایتالیایی، اسپانیایی و فلاندری است. موزه پرادو بیش‌از 8600 نقاشی و 700 مجسمه زیبا را در خود جای‌ داده است. بهتر است قبل از تهیه بلیط و قدم گذشتن به سرزمین هنری این موزه کمی بررسی کنید که به کدام کارهای هنری بیشتر علاقه دارید که از ابتدا وارد همان بخش‌ها شوید، چرا که وقت کم است و آثار هنری بسیارند.

پارک رتیرو Retiro Park))

پارک رتیرو یا رتیرو یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پارک‌های شهر مادرید اسپانیا است. این پارک تا اواخر قرن نوزدهم به خاندان سلطنتی اسپانیا تعلق داشت، اما بعد به پارکی عمومی تبدیل شد. این پارک 118 هکتاری در مرکز شهر قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گشت‌وگذار هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران است.

پارک رتیرو در میانه‌ی قرن هفدهم برای پادشاه فیلیپه ساخته شد. اگرچه این پارک در طول جنگ تا حدی تخریب شده، اما حالا بازسازی و مکانی برای استفاده عموم است. همچنین، فعالیت‌های بی‌شماری هر روزه در این پارک جریان دارد، از یوگا، نمایش عروسکی، نوازندگی و فالگیری گرفته تا غرفه‌هایی برای فروش غذا و اشیاء مختلف. دریاچه بزرگ، کاخ کریستال و کاخ ولاسکوز برخی از دیدنی‌های این پارک هستند.

دریاچه بزرگ (Estanque Granse Buen Retiro)

این دریاچه بزرگ و مصنوعی در دل پارک رتیرو قرار گرفته است. گردشگران با اجاره پارو قایق می‌توانند از گوشه‌ و کنار دریاچه دیدن کنند و سری به مجسمه باشکوه پادشاه آلفونسو دوازدهم در میان دریاچه بزنند. روزهای یکشنبه نوازندگان در نزدیکی دریاچه جمع می‌شوند و با سازهای مختلف اجرا می‌کنند.

کاخ کریستال (Palacio de Cristal)

کاخ کریستال در سال 1887 احداث شد. این سازه شیشه‌ای چارچوبی فلزی دارد و از دور شبیه قفس پرنده است. این کاخ اکنون نمایشگاه‌های معاصر متعددی را به نمایش می‌گذارد، اما در ابتدا به‌عنوان گلخانه استفاده شده است.

کاخ ولاسکوئز Palacio de Velázquez))

این بنای بزرگ نئوکلاسیک، با آجرهای قرمز و کاشی شناخته شده است و با طاق‌های آهنی و شیشه‌ای پوشیده شده است تا به‌طور طبیعی اتاق‌ها در روز روشن باشند. این بنا بین سال‌های 1881 و 1883 به‌منظور نمایش دستاوردهای حوزه معدن، متالورژی، سرامیک، شیشه‌سازی و صنایع آب‌معدنی ساخته شد. این کاخ در نزدیکی کاخ کریستال است و همیشه نمایشگاه‌های هنری موقت و رایگان برگزار می‌کند.

کاخ سلطنتی مادرید Royal Palace))

کاخ سلطنتی مادرید محل اقامت پادشاهان اسپانیا از چارلز سوم تا آلفونسو سیزدهم بوده است. بازدید از این کاخ سفری به دل تاریخ اسپانیا بوده و اگرچه این بنا اکنون محل استقرار خانواده سلطنتی نیست، اما همچنان اقامتگاه رسمی آن‌ها به‌حساب می‌آید. فیلیپ ششم، پادشاه کنونی اسپانیا، به همراه همسرش، ملکه لاتزیا و دو دخترشان در کاخ زارزوئلا اقامت دارند. این کاخ 3000 اتاق دارد و دکوراسیون داخلی و چیدمان آن در طول متناسب با نیاز ساکنانش بارها تغییر کرده است.

میدان پلازا مایور Plaza Mayor))

امکان ندارد به مادرید سفر کنید و گذرتان چندباره به میدان پلازو مایور نیفتد. پلازا مایور میدانی طاق‌دار و بزرگ در مرکز مادرید است و بین گردشگران و مردم محلی بسیار محبوبیت دارد. این میدان با ساختمان‎‌های مسکونی، کافه‌ها و رستوران‌ها احاطه شده و در مرکز آن مجسمه برنزی پادشاه فیلیپس سوم ایستاده است. این مجسمه سال 1616 توسط ژان بولونی، خوان کریستوبال گونزالس، و پیترو تاکا ساخته شد. البته این مجسمه سال 1848 به این میدان منتقل شده است.



خیابان گران ویا Gran Via))

خیابان گران ویا از شرق به خیابان آلکالا و از سمت غرب به میدان پلازو مایور می‎رسد. ساختمان‌های خیابان گران ویا بسیار باشکوه و زیبا هستند و این شکوه گردشگران را گروه‌گروه به سمت خود می‌کشاند تا غرق در تماشای نماهای زیبا و سبک قرن بیستمی شوند. سردرهای سبک نئو مدجر (سبکی که ویژگی‌های معماری اسلامی و اروپایی را ترکیب خواهد کرد) و آرت دِکوی (هنر تزئینی) بناها و پوسترهای عظیم سینماها در اینجا هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند.

به ‌غیر از تحسین‌کنندگان زیبایی معماری‌ها، این خیابان همیشه پر از خریداران و افراد علاقه‌مند به گشت‌ و‌ گذار در میان کافه‌ها و نمایش‌خانه‌ها است.ساختمان «متروپولیس» از مشهورترین بناهای خیابان گران‌ویا به‌حساب می‌آید. این ساختمان اداری به‌خاطر نمای ورودی و مجسمه زیبایی که روی گنبدش دارد یکی از نمادهای گران ویا محسوب می‌شود.

موزه رینا سوفیا  (Museo Reina Sofia)

چه چیزی ‌بهتر از آن‌که در سفر خود به اسپانیا بتوانید چند اثر از دو هنرمند بزرگ، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی را ببینید؟ اگر نمی‌خواهید این فرصت را از دست بدهید، در سفر خود، سری به موزه رینا سوفیا بزنید. این موزه به‌طور رسمی در 10 سپتامبر 1992 افتتاح و به نام ملکه سوفیا نام‌گذاری شد، پیش‌از آن این بنا به‌عنوان بیمارستان عمومی مادرید استفاده می‌شد.

موزه ملی رینا سوفیا بیشتر بر نمایش هنر اسپانیایی متمرکز است. خوان گریس، خوان میرو، خولیو گونزالس، ادوآردو چیلیدا، رپابلو سرانو، و لوئیس گورودیلو از دیگر هنرمندان اسپانیایی هستند که آثارشان دیوارهای این موزه را جان می‌بخشند. ناگفته نماند که در این موزه چند اثر از هنرمندان بین‌المللی وجود دارد؛ آثاری از هنری مور، هنرمند انگلیسی، دیگو ریورا، هنرمند مکزیکی و همسر فریدا کالو، یک کار بزرگ از فرانسیس بیکن، هنرمند انگلیسی - ایرلندی و رابرت دولونه، هنرمند فرانسوی که با همسرش سبک ارفیزم را پایه‌گذاری کرد.



موزه سورولا (Museo Sorolla)

این موزه نامش را از صاحب این خانه، خواکین سورولا، مشهورترین هنرمند امپرسیونیست اسپانیایی دارد و آثار او را به تماشا می‌گذارد. اتاق‌های اصلی این خانه بعد از فوت همسر سورولا دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند؛ با همان مبلمان و میزها؛ اما در اتاق‌های دیگر تغییراتی ایجاد شد تا فضایی برای نمایش آثار این هنرمند باشند. موزه سورولا بهترین مجموعه آثار این هنرمند را در خود جای ‌داده و از بهترین خانه‌های به‌جای‌مانده از هنرمندان اروپایی است.

سورولا در کشیدن پرتره، منظره و آثاری با مضامین تاریخی و اجتماعی خبره بود. جدا از آثار زیبای سورولا، حیاط این موزه هم دیدنی است؛ حوض، فواره و کاشی‌هایی به سبک آندلس که روح آرامش‌بخش و زیبایی به این خانه بخشیده‌اند.

رزرو هتل ‌های مادرید با فلای تودی

مادرید در میان علاقه‌مندان سفر و گردشگری در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن بازدید می‌کنند، برای همین اقامتگاه‌های متعدد و متنوعی ارائه می‌کند. شما برای رزرو هتل ‌های مادرید می‌توانید به وب‌سایت فلای تودی بروید و لیستی از هتل‌های مختلف را ببینید. در وب سایت فلای تودی شما می‌توانید بدون دغدغه داشتن کارت‌های بین‌المللی با همان کارت‌های بانکی معمولی عضو شبکه شتاب خودتان به‌راحتی هتل دلخواهتان را رزرو کنید. 

:
:
:
آخرین اخبار