تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۷۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«دیمه» مکانی امن برای انواع گونه‌های جانوری
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز از تبدیل شدن سایت حفاظت شده «دیمه» این شهرستان به مکانی امن برای انواع گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان بومی و غیر بومی خبر داد.

حسن آقا شیرمحمدی اظهار کرد: سایت تکثیر و پرورش آهو در منطقه حفاظت شده دیمه به منظور تکثیر و پرورش آهو و رها سازی آن در این منطقه شکل گرفته و در حال حاضر 115 هکتار از 315 هکتار آن اجراء و آهو به آن منتقل شده است.

وی افزود: در خصوص حفاظت جدی از این منطقه جمع آوری معادن درون منطقه با اقدام قضایی به انجام رسیده و جمع آوری جایگاه زباله شهرستان که در قسمتی از منطقه حفاظت شده است در دست پیگیری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز در ادامه خاطرنشان کرد: در سایت تکثیر دیمه، فضائی کاملا طبیعی با حداقل مخاطرات ایجاد شده و به همین دلیل جانوران بومی منطقه مانند روباه، شغال و انواع گونه‌های پرندگان مانند تیهو، کبوتر و پرندگان شکاری رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده‌اند که علت آن امنیت کافی، آب و فضای طبیعی منطقه است.

شیر محمدی خاطر نشان کرد: برنامه اصلی این سایت حمایت از گونه آهو و تکثیر و پرورش آن بوده که بالطبع در قالب یک اکو سیستم پایدار و پویا از گیاهان و جانوران بومی امکان پذیر خواهد بود و تلاش خواهیم کرد که این منطقه به یکی از زیباترین زیستگاه‌های این استان تبدیل شد.

وی در پایان از مسئولان منابع طبیعی خواست که با تصویب و اجرای طرح‌های جنگل کاری در منطقه دیمه با این اداره همراهی کامل داشته باشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار