تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۷۶۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفتکل جزو شهرهای پاک خوزستان است
شهردار هفتکل با بیان اینکه این شهر جزو شهرهای پاک خوزستان است، گفت: شهرستان هفتکل از جمله شهرهایی‌ست که آلودگی هوا ندارد.

محمد حسین ممبینی اظهار داشت: شهرستان هفتکل دارای آلاینده‌های کمی در هوا است.

وی آلاینده‌های موجود در شهرستان هفتکل را چاه‌های نفت و کارخانه سیمان معرفی کرد و افزود: گاهاً به هنگام آتش زدن چاه‌های نفت، غبار غلیظی از این چاه‌ها بر می‌خیزد که باعث ایجاد آلودگی در هوای شهر می‌شود.

شهردار هفتکل وجود فضاهای سبز و درختکاری را یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: این کار علاوه بر زیباسازی محیط و فضای شهر، در پاک ماندن هوای شهر نیز تاثیر فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه میانگین سهم سرانه فضای سبز برای هر نفر در استان خوزستان 14 مترمربع است، اضافه کرد: در شهرستان هفتکل طبق کار شناسی‌های انجام شده توسط جهاد کشاورزی میانگین سهم سرانه فضای سبز برای هر شهروند 15 متر مربع برآورد شده که رتبه بسیار حائز اهمیتی برای شهرستان است.

ممبینی به اقدامات آینده شهرداری برای زیباسازی شهر اشاره کرد و افزود: گل‌کاری و درختکاری‌های زیادی در سطح شهر و پارک‌ها برای نوروز امسال  ایجاد شده که به زودی شکوفا خواهند شد و چهره شهر را دگرگون خواهند کرد.

*اختصاص اعتبار به زیباسازی مسیر هفتکل ـ اهواز

وی در ادامه به کار زیباسازی بلوار 9 دی در ابتدای ورودی شهر هفتکل بعد از میدان وحدت اشاره کرد و گفت: پس از حماسه ماندگار و به یاد ماندنی ملت ولایمدار ایران اسلامی در روز 9 دی سال 1388 بلوار ورودی شهر هفتکل که تازه از سوی شرکت نفت بازسازی شده بود به نام 9 دی نامگذاری و ثبت شد.

شهردار هفتکل با اشاره به روند زیباسازی بلوار 9 دی گفت: شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی خود کار زیباسازی ابتدای این بلوار که در محدوده شهر است را با امکانات موجود خود آغاز کرد و به پایان رساند.

وی هزینه اجرای این طرح را 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ از اعتبارات داخلی شهرداری برای اجرای زیباسازی بلوار 9 دی هفتکل هزینه شده است.

ممبینی طول بلوار 9 دی را حدود پنج کیلومتر اعلام کرد و افزود: چون بیشتر طول این بلوار در خارج از محدوده شهر قرار دارد زیباسازی آن از اختیارات شهرداری خارج است که می‌طلبد که فرماندار هفتکل با پیگیری و جذب اعتبار، زمینه را برای ادامه یافتن این‌ زیباسازی تا تقاطع جاده اهواز ـ شهرکرد در جاده بخش رغیوه فراهم کند.

مرجع / فـارس
برچسب ها: هفتکل ، شهر پاک ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار