تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۷۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر ایمنی و بهداشت پتروشیمی آبادان:
استفاده ازپساب پتروشیمی برای‌آبیاری کمربند سبز
مدیر ایمنی و بهداشت پتروشیمی آبادان گفت: مهندسی فرآیند آبیاری پتروشیمی شهرستان آبادان، پساب خروجی این شرکت را در راستای آبیاری رینگ فضای سبز شرکت پتروشیمی استاندارد تشخیص داده است.

امیرحسن فرجادنیا اظهار کرد: مهندسی فرآیند آبیاری پتروشیمی شهرستان آبادان، پساب خروجی این شرکت را در راستای آبیاری رینگ فضای سبز شرکت پتروشیمی استاندارد تشخیص داده است.

وی افزود: مهندسی فرآیند آبیاری پتروشیمی آبادان با توجه به آزمایش‌های مکرر و روزانه آزمایشگاه معتمد محیط زیست و آزمایشگاه مخصوص پساب شرکت پتروشیمی، موضوع آبیاری فضای سبز داخلی شرکت را به بوته آزمایش گذاشته و پس از دریافت نتیجه لازم آن را به رینگ فضای سبز تعمیم داده است.

مدیر ایمنی و بهداشت پتروشیمی شهرستان آبادان ادامه داد: پساب خروجی پتروشیمی آبادان با توجه به داشتن استانداردهای لازم در زمینه حفظ اکوسیستم و سازگاری با محیط زیست توانایی آبیاری درختان و رینگ فضای سبز پتروشیمی شهرستان را دارد.

*کاشت 8 هزار نهال تا پایان سال در رینگ سبز پتروشیمی

وی در ادامه با اشاره به کاشت 8 هزار نهال تا پایان سال 91 در رینگ کمربند سبز پتروشیمی آبادان گفت: شرکت پتروشیمی آبادان در نظر دارد تعداد نهال‌های کاشته شد در رینگ سبز شرکت پتروشیمی را تا پایان سال به 8 هزار اصله نهال برساند.

فرجادنیا افزود: به همین منظور و رسیدن به اهداف مورد نظر رینگ فضای سبز پتروشیمی در حدود یک هشتم از کار ایجاد کمربند سبز باقی مانده و تا پایان سال به طور یقین اهداف صد درصدی این طرح محقق می‌شود.

وی ادامه داد: این نهال‌ها شامل کهور، کنوکارپوس و شیشه پاک‌کن شد که با آب و هوای شهرستان سازگاری داشته و در برابر شوری آب نیز مقاوم هستند.

مدیر ایمنی و بهداشت پتروشیمی آبادان در پایان گفت: تحقق اهداف ایجاد فضای سبز در محوطه پتروشیمی آبادان با کاشت 6 هزار نهال، توزیع نهال رایگان بین پرسنل و شهروندان آبادانی، برگزاری مسابقات مختلف مناسبتی و برپایی کارگاه آموزشی، چاپ و تکثیر بروشور و پیام‌های آموزشی از جمله برنامه‌های پتروشیمی شهرستان آبادان در هفته هوای پاک است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار