تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۷۷۸۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کل دادگستری خوزستان: معامله با اسناد رسمی مانع از انجام برخی کلاهبرداری‌ها است
  رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اینکه خرید و فروش با اسناد غیررسمی در استان با هدف جلوگیری از برخی سوء استفاده ها باید کمتر شود گفت: استفاده از اسناد رسمی در انجام معاملات ملکی از پرونده‌های قضایی در استان پیشگیری می کند.

 علی دهقانی بیان کرد: یکی از راه های صیانت از اراضی ملی و دولتی جلوگیری از تعرض به عرصه های ملی و تثبیت مالکیت آن‌ها است.

وی با اشاره اینکه چهار میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار عرصه ملی در استان وجود دارد افزود: ۹۹ درصد از این اراضی ثبت مالکیت شده و خوزستان یکی از استان های پیشروی کشور در انجام طرح کاداستر (حدنگاری) است.

صدور سند برای ۵۱ درصد از اراضی کشاورزی خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت سنددار شدن زمین‌های کشاورزی برای جلوگیری از وقوع هرگونه تخلف و اختلافات بین کشاورزان اظهار کرد: از یک میلیون و ۴۷۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان برای ۷۶۰ هزار هکتار زمین سند صادر شده که معادل ۵۱ درصد این اراضی است.

وی با بیان اینکه کشاورزان در صدور اسناد زمین‌های کشاورزی همکاری کنند افزود: سند داشتن این اراضی مانع از بروز بسیاری از تخلفات در حوزه کشاورزی است به همین منظور از جامعه کشاورزی استان خواستاریم نهایت همکاری را در این خصوص داشته باشند.

خبرنگاران عامل مسئولیت سازی در جامعه هستند

رییس کل دادگستری خوزستان همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها یک نهاد مسئولیت ساز در جامعه هستند که مسئولان را به سمت پاسخگویی به مطالبه‌گری مردم هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران در بین روایت‌های مختلف و دروغی که از سوی دشمنان برای آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌شود نقش روشنگری افکار و جامعه را دارند که مسئولیت بسیار حساسی است.

دهقانی با بیان اینکه خبرنگاران نظارت غیرمستقیمی بر رویدادها و عملکرد مدیران دارند افزود: در صورتی که مدیر و یا دستگاهی به درستی به مسئولیت خود عمل نکند مورد پرسشگری و مطالبه گری خبرنگاران قرار می گیرد و باید پاسخگوی نحوه فعالیت خود باشد.

نقش رسانه در پیشگیری از وقوع جرائم در جامعه

رییس کل دادگستری خوزستان در ادامه بر نقش بسیار مهم رسانه در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها یار کمکی دستگاه قضا برای جلوگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستند و به لحاظ فرهنگی می‌توانند در این بخش به خوبی ورود کنند.

وی گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند در اشاعه و ترویج فرهنگ مقابله با رفتارهای هنجارشکنانه و جلوگیری از وقوع آسیب اجتماعی کمک کنند.

دهقانی با اشاره به نقش رسانه در بالا بردن آگاهی جامعه برای مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: رسانه می تواند با کمک به قشر آسیب پذیر از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار