تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۷۷۸۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قرارگاه همکاری مشترک ایران و عراق در ایام اربعین حسینی راه اندازی می‌شود

  استاندار خوزستان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه همکاری مشترک بین ایران و عراق در ایام اربعین حسینی گفت: این اقدام برای تسهیل تردد زائران و همچنین رفع پیشامدهای مختلف در ۲ مرز شلمچه و چذابه انجام خواهد شد.

 علی‌اکبر حسینی محراب روز شنبه در ستاد اربعین که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: تمام پروژه های مرتبط با اربعین حسینی در خوزستان باید تا آخر این هفته به پایان برسد.

وی با اشاره به برگزاری مانور اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه برای اعلام آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان افزود: این مانور روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ مرداد به ترتیب در شلمچه و چذابه برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان بحث پارکینگ پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه را یکی از مسائل مهم در ایام اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: مباحث اصلی مرتبط با پارکینگ‌ها به خوبی اجرا شده اما مباحث نرم افزاری و نصب دوربین ها باقیمانده که باید تا روز جمعه نصب شوند.

وی در ادامه به موضوع آسفالت پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه اشاره کرد و افزود: حدود ۹۰ هزار متر در پایانه‌های مرزی نیازمند آسفالت است که سعی می کنیم برای جلوگیری از گرد و خاک از آب‌پاش استفاده کنیم.

حسینی محراب به موضوع حمل و نقل و تردد زائرین اشاره کرد و گفت: قرار است یک سری اتوبوس به شکل اجاره‌ای از داخل و خارج کشور برای تردد زائرین در نظر گرفته شود. بی شک اگر برنامه‌های وزارت کشور و راه و شهرسازی در ارتباط با ترددها تحقق پیدا کند زائرین برای برگشت مشکلی نخواهند داشت.

ایجاد اتاق‌های سرد برای پیشگیری از گرما زدگی زائران اربعین

وی در ادامه به بحث بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: با توجه به گرمای بیش از اندازه هوا، راه اندازی اتاق های سرد در ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه مدنظر است تا به زائرین خدمت‌رسانی شود.

استاندار خوزستان بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی در بین مواکب تاکید کرد و گفت: امیدواریم که فلسفه اربعین به خوبی برای زائرین بیان شود.

حسینی محراب افزود: استقرار آب سردکن‌ و تامین یخ در مرزها از دیگر موارد مهم در ایام اربعین حسینی است که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی مسئول اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

حسینی محراب گفت: مخزن های آب شرب در ۲ پایانه طراحی شده و آب کافی برای مردم فراهم است.

وی به ایجاد تاسیسات آب و برق در آن طرف مرز اشاره کرد و افزود: همچنین کار برق رسانی به ۲ موکب عظیم در کشور عراق صورت گرفته است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم با تمهیدات ستاد اربعین استان، مردم و زوار مسیر سهل و آسانی داشته باشند.

گفتنی است مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

به گزارش ایرنا، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار