تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۷۷۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه: تمام طرح‌های عمرانی دزفول پیوست فرهنگی داشته باشند
  امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه تمام طرح‌های عمرانی دزفول باید پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: مطالبه جدی شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول از مدیریت شهری تدوین پیوست‌های فرهنگی برای تمام طرح‌های عمرانی است.

  حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور روز دوشنبه در هشتاد و سومین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا افزود: اجرای طرح‌های عمرانی بدون توجه به پیوست فرهنگی موجب ضایع شدن تلاش‌ها و از بین رفتن فرصت‌ها می‌شود.

وی با اعلام آمادی شورای فرهنگی عمومی این شهرستان برای تدوین پیوست فرهنگی برای تمام طرح‌های عمرانی دزفول گفت: پیوست فرهنگی طرح‌های عمرانی دزفول پیش از بهره برداری از طرح‌ها باید تدوین شود و در اجرای طرح‌ها مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دزفول با تبریک انتخاب هیات رییسه جدید سومین سال فعالیت شورای اسلامی شهر دزفول گفت: هیات ریسه قبل شورای اسلامی دزفول کارهای خوبی انجام داد که این روند باید در هیات رییسه جدید نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تلاش مسوولان دزفول باید در راستای گره گشایی از مسایل مردم متمرکز شود، افزود: حمایت، پشتیبانی و جلب رضایت مندی مردم بالاترین سرمایه مدیران است.

حجت الاسلام بهرامپور تبدیل تهدید به فرصت را هنر مدیریتی دانست و اظهار کرد: بهره گیری از نظر کارشناسان، تشکیل نشست‌ها با دستور جلسه مشخص و همچنین کار دقیق کارشناسی در مصوبه‌ها بیش از پیش مورد توجه اعضای شورای شهر دزفول قرار گیرد.

وی شورای اسلامی شهر دزفول را فرصتی مهم برای توسعه این شهر دانست و افزود: انسجام، وحدت و همدلی میان اعضای شورای اسلامی شهر دزفول و افزایش ارتباط مردمی اعضا باید مورد توجه مدیران شهری دزفول قرار گیرد.

امام جمعه دزفول با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف ذیل نهاد امامت جمعه در این شهر گفت: برای تحول در برنامه‌های فرهنگی دزفول برنامه‌های گسترده و متنوعی پیش بینی شده است که به مرور عملیاتی می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی شب گذشته در حرم حضرت شاهچراغ(ع) ضمن محکوم کردن این اقدام ددمنشانه برخورد قاطع با عاملان و آمران این جنایت کوردلانه را خواستار شد.

تشکیل کمیته مشترک برای تدوین پیوست فرهنگی برای طرح‌های عمرانی دزفول

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات هیات رییسه پیشین این شورا گفت: شورای شهر دزفول از جمله شوراهای متخصص در خوزستان است که در ۲ سال فعالیت خود توانسته در مسیر گره گشایی مردم گام‌های مهمی بردارد.

سیدباقر موسوی فخر اختلاف سلیقه میان اعضای شورا را امری طبیعی دانست و افزود: اختلاف نظر بین اعضا که ناشی از دغدغه و نگاه کارشناسی اعضا به مسایل است اگرچه امری طبیعی است ولی آنچه که شورای دزفول را با سایر شهرهای استان متمایز می‌کند این است که اعضا برای پیشرفت دزفول متحد هستند و اجازه نمی‌دهند این اختلاف‌ها موجب آسیب به شهر و شهروندان شوند.

وی با قدردانی از رویکرد سازنده تمام اعضای شورای اسلامی شهر دزفول برای پیشبرد مسایل و گره گشایی از مسایل این شهر افزود: شورای شهر دزفول متحد و منسجم است و بر سر دفاع تمام قامت از منافع شهر هیچ اختلافی میان اعضا وجود ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به ظرفیت‌های غنی دزفول در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اعضای شورای شهر دزفول ثابت کرده‌اند که برای پیشرفت و آبادی دزفول متحد و یکپارچه هستند.

وی افزود: امید است با اقدام‌های انجام شده مردم به زودی حلاوت این اتحاد را در اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ و گره گشایی از مسایل شهری ببینند.

موسوی فخر با اشاره به ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای تمام طرح‌های عمرانی دزفول، تشکیل کارگروه مشترک برای تدوین و ترسیم پیوست‌های فرهنگی تمام طرح‌های عمرانی در دست اقدام و بهره برداری شده را پیشنهاد داد که این پیشنهاد با استقبال سایر اعضا و امام جمعه دزفول قرار گرفت.


کارکرد فرهنگی طرح‌های عمرانی دزفول تقویت شود

رییس سابق شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشیت ضمن تبریک انتخاب هیات رییسه جدید شورای اسلامی شهر دزفول و انتخاب علیرضا زمانی راد عضو شورای شهر دزفول به عنوان رییس شورای شهرستان دزفول، اتحاد و انسجام را ویژگی بارز شورای شهر دزفول دانست.

محمدحسن پرآور در ادامه با بیان اینکه شورای شهر دزفول نسبت به مسایل فرهنگی دغدغه دارد، افزود: بی‌توجهی به مسایل فرهنگی دراجرای طرح‌های عمرانی موجب آسیب به دزفول شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی متعددی در دزفول اجرا شده یا در حال اجرا است که به دلیل بی‌توجهی به کارکرد فرهنگی، اجرای این طرح‌ها تبدیل به چالش‌هایی در دزفول شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر دزفول، مسجدمحوری را از جمله رویکردهای مهم مدیریت شهری دزفول دانست و گفت: تمام طرح‌های برنامه ریزی شده برای موثر بودن باید با محوریت مساجد اجرا شوند.

وی اقدام شهرداری دزفول برای ساماندهی دکه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی را اقدامی ارزشمند دانست و بر حمایت از شهرداری برای تکمیل این کار تاکید کرد.

کار فرهنگی در دزفول اهمیت مضاعف دارد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی از مساجد و جلسات قرآن دزفول همواره مورد تاکید مدیریت شهری دزفول بوده است، بیان کرد: فضاسازی عمومی به مناسبت‌های مذهبی اگرچه توسط شهرداری انجام می‌شود ولی روح مردمی بودن این مناسبت‌ها باید حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی جعفرنمازی با بیان اینکه دزفول دارای ۱۲ کیلومتر ساحل رودخانه است، افزود: رعایت نکردن عفت عمومی در سطح بازار و در ساحل رودخانه دزفول توسط برخی افراد چالش‌های فرهنگی در این شهر ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: دزفول به دلیل ظرفیت‌های غنی گردشگری همواره یکی از شهرهای مهم گردشگرپذیر در خوزستان بوده است به همین دلیل توجه به کار فرهنگی در این شهر اهمیت مضاعف دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول اظهار کرد: ظرفیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی برای پیشبرد مسایل عمرانی و فرهنگی در دزفول مورد غفلت قرار گرفته و این موجب شده است تا تصمیم‌های فرهنگی به خوبی به مرحله اجرا نرسند.

مدیریت شهری در کنار شورای فرهنگ عمومی دزفول است

نایب رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تاکید بر رویکرد تعاملی مدیریت شهری دزفول با مجموعه‌های فرهنگی فعال در این شهر گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری دزفول در کنار نهاد امامت جمعه و شورای فرهنگ عمومی شهرستان آماده پیشبرد مسایل فرهنگی است.

غلامحسین پوررضایی با بیان اینکه دزفول با داشتن مراکز متعدد علمی، شهری دانشگاهی و علمی است، افزود: دزفول شهر علمای نام آشنا و برجسته عالم تشیع است که باید تلاش شود تا بار دیگر این شهر به این جایگاه رفیع علمی و حوزوی خود باز گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وجود آلودگی صوتی در آرامستان‌ها را مورد انتقاد قرار داد و خاطر نشان کرد: تعداد زیاد سیستم‌های صوتی در آرامستان‌های دزفول موجب رنجش و گلایه مردم شده است که رفع این مشکل نیاز به کار فرهنگی دارد.

ثبت سالروز تولید شیخ انصاری در تقویم رسمی کشور مطالبه مهم فرهنگی دزفول است

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: پیگیری ثبت ۲۳ اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز تولد شیخ مرتضی انصاری در تقویم رسمی از جمله مطالبه‌های مهم فرهنگی در دزفول است که می‌تواند چهره فرهنگی و علمی این شهر را متحول کند.

علیرضا زمانی راد ادامه داد: ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی دعای کمیل دزفول در سال‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته است که باید شورای فرهنگ عمومی به عنوان متولی فرهنگی نسبت به برگزاری باشکوه این دعای ملکوتی ورود کند و از آن، حمایت جدی تری داشته باشد.

وی برگزاری دعای کمیل را یکی از جلوه‌های معنویت ساز دزفول دانست و افزود: دعای باشکوه کمیل دزفول پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس با استقبال چند هزار نفره برگزار می‌شد که باید به عنوان یکی از شاخص‌های مهم فرهنگی دزفول تقویت شود.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول تضعیف جایگاه روحانیت در این شهر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: دزفول شهر علما و روحانیون برجسته و نام آشنا است و باید میان جامعه روحانیت در دزفول انسجام ایجاد شود که امام جععه دزفول می‌تواند محوریت این انسجام باشد.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی چیزی جدای از طرح‌های عمرانی نیست، افزود: پیوست فرهنگی طرح‌های عمرانی باید روح حاکم بر طرح‌های عمرانی باشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار